Hatékonyságfokozás a végletekig

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2022. 12. 08. 20:43

A kereskedelemben a hibrid variációk, a választékmegújítás, az árazás átgondolása, a technikák alkalmazása, a kommunikáció megreformálása mind új lehetőségeket hordoz. A nagykereskedelemben az ellátott területek áttekintése kézenfekvő.

Napjaink kihívásai, az üzemanyag- és energiaár-növekedés, infláció, ellátási problémák, fogyasztáscsökkenés stb. miatt sok kereskedelmi szereplő a tevékenysége átgondolására kényszerül. A szakértők szerint az ilyen válságos idők hozzák az új ötleteket, megoldásokat, a szektorok megújulását, letisztulását. Érdemes a világban is körülnézni, inspirálódni.

Ellátási területek

A kiszállító nagykerek kénytelenek sokkal rugalmasabb megközelítést alkalmazni a partnerkör kialakításánál. A túra- és költségoptimalizáció miatt a nagykereskedők bizonyos területekről visszavonulnak, így maradhatnak ellátatlan területek.

A nagykereskedelmi tevékenységet kisebb körzetekre osztják fel, de azon belül sokkal szélesebb kört szólítanak meg. Bővítik a termékkört (friss, hűtött, fagyasztott, büféáru, mentes, speciális, ruházat, műszaki cikk, ajándék, irodaszer stb.), a partnerkört (kisker, HoReCa, iroda, közület, iskola, sportklub, vállalkozások, magánszemély stb.) és a szolgáltatáskört (időszak, begyűjtés stb.). A végtelenségig optimalizált túrák a kiszállítás mellett begyűjtést (pl. kézműves, kistermelői termékek összehangolása, használt olaj stb.) is felvállalhatnak, ami végül még a fenntarthatóságot is szolgálja. A rugalmasabb túraútvonal tervezés, akár hetente, sőt naponta más célpontokra optimalizálva, a legfejlettebb navigációs és adattechnológiával üzemanyag-megtakarítást, útidő-rövidülést eredményezhet. Árrésre optimalizálva csak oda szállít és azt, ami akkor épp megéri.

A folyamatokat segíti a rövidebb ellátási láncok terjedése, több helyi, kis régiós termék preferálása, a környék termékeinek boltokba vagy azonnal a fogyasztókhoz kerülése minél gyorsabban.

Becsatornázva

A digitalizáció elengedhetetlen, a rendelés, nyomon követés, dokumentáció, fizetés egyre inkább elektronikusan, legfejlettebb technikák segítségével, változatos fizetési módok lehetővé tételével történik. De megerősödhet újra a készpénz, az azonnali vagy előrefizetés.

Vegyes vevőkör mellett elterjedhetnek a hibrid kiszállítási módok, kerékpáros, elektromos járműves alternatívák egészen a drónokig.

A nagykereknek, ellátási központoknak is nyitni kell, nemcsak a kiszállítás területén, hanem az áruátvételi lehetőségek szélesítésében: aki érte jön, akár talicskával, kerékpárral, traktorral, éjjel vagy nappal, az is át tudja venni az összekészített árut.

A rendelés, nyomon követés, fi zetés egyre inkább elektronikusan, változatos fizetési módok lehetővé tételével történik

Ellátási fennakadások, hiányok kezelése és a rugalmas kiszolgálás miatt is fontos a napra kész kommunikáció. Telefon mellett az SMS, Messenger, Viber, Whats­up, Facebook stb. vagy épp a navigációs rendszerek kínálta kommunikációs lehetőségek, sokféle platform rugalmas, hatékony használata ajánlott. Közösségépítés, csoportok fenntartása interaktív információáramlást és gyors aktivációt jelenthet, pl. áramszünet, leolvadó hűtők esetén is gyors kiárusítást. Ugyanígy akciók, elfekvő készletek kipörgetése, gyorsabb forgási sebességgel érhető el. A hiányok, ellátási nehézségek miatt kisebb háttérkészletek kezelése rugalmasabb beszerzési szokásokat feltételez, több alternatívával, helyettesítő megoldással kell foglalkozni. Más értelmet fog nyerni a készlet erejéig, amíg a készlet tart, szó szerint értve.

Az erőforrások hatékony kezelése kulcsfontosságú. A humán és automatizált megoldások, részmunkaidő, távmunka, robotmunka kombinációja új távlatokat nyithat. A sötét raktárak, kiürült boltok hasznosítása a COVID óta már bevált gyakorlat. Most a saját energiaforrások, a szél, nap, thermo, kályha, a szigetelés, a hulladékhasznosítás, körforgásos rendszer bevezetése kicsiben is megtérülővé válhat.

Saját márka és társai

A lefele váltás, olcsóbb cikkek keresése miatt a nagykereknek is saját márkás vagy kizárólagos termékkört érdemes építeni, amivel a viszonteladó partnereiket is segítik a piacon maradásban. Ugyanakkor a nagykereskedők ellátási köréből sokan kiesnek. Vendéglátóhelyek, hús- és hentesáruboltok, zöldségesek, cukrászdák zárnak be véglegesen, a pótlásukra az ellátási területet érdemes újrapásztázni.

A trendek bizonyos bolttípusoknak és termékkategóriáknak kedveznek, másokat hátrányosan érintenek. A nagykereskedők vevői, a kisboltok erőssége a közelség – munkahelyhez, otthonhoz, iskolához, tömegközlekedési csomópontokhoz. A gyalog megközelíthetőség és a hosszabb nyitvatartás, a tömegközlekedők megszólítása üzleti lehetőség lehet. Ezeknek a célcsoportoknak speciális választékkal, gyorsan fogyasztható, nagy hozzáadott értékű cikkekkel lehet „kedveskedni”. A friss pékáru, tejtermék, gyümölcs, snackek, a büfétermékek, szendvicsek, wrappek, saláták, sushik, préselt levek, növényi élelmiszerek is vonzók számukra.

Üzleti lehetőséget, túlélési stratégiát kínálhat a nagykereskedőknek és partne­reiknek az új igények választékba emelése, a tapasztalatok megosztása, az együttműködési háló szorosabbra fonása, üzletipartner-csoportok, információáramlás működtetése, így az ellátás mellett tudásközponttá válás, amibe a termékektől a praktikumon keresztül a pénzügyi megoldásokon át nagyon sok minden belefér.

Lehetőség a közös fellépésre, a vásárlók megtalálására, az úton levők megszólítására például a navigációs rendszerekkel (Waze, Maps, útvonalterv stb.) való együttműködés, akár mobilmarketinggel kombinálva. A rendelési és átvételi módok megújítása, a hibrid formációk kiaknázása is új utakat mutat.

Észak-Amerikában legkedveltebb a BOPIS, amikor online rendel, személyesen veszi át, de ha már ott van, még vesz pár dolgot, módszer. Erre is fel lehet készülni a végfogyasztók, de viszonteladók esetében is. Egy kutatás szerint a BOPIS-t választó fogyasztók 47%-a azt állítja, hogy ha már a boltban vannak, további termékeket is szívesen vásárolnak. Ezért az átvevő pontokra impulz termékek kihelyezését javasolják.

Nagykerek, disztribútorok, importőrök

A Trade magazin partnerei közül az alábbiakban néhány nagykereskedő, disztribútor, importőr foglalja össze az idei év eddig látható, számára fontos történéseit, összehasonlítva a megelőző évvel. Noha az idei év legnagyobb szezonja még hátra van, egy előzetes értékelésre kértük őket. Ehhez pedig mutatjuk a szokásos formában a 2020. és 2021. évi eredményeiket. Jövőre majd már az idei tényszámokkal fog bővülni a sor, és kíváncsian várjuk a 2023. évről elmondható terv-tény összefüggéseket. //

 

Új termékkategória, új brand a Chef Marketnél

Chef Market logo

dr Andrejszki Richárd - Chef Market

Dr. Andrejszki Richárd
vezérigazgató
Chef Market

A 2020-as év nehézségei után a 2021–2022-es időszak az újragondolásról, a növekedésről és az innovációról szólt a Chef Market életében.

– Folyamatos beruházásokkal olyan raktári, logisztikai és online fejlesztéseket hajtunk végre, melyek mind ahhoz járulnak hozzá, hogy a szolgáltatásaink napról napra megkönnyítsék partnereink munkáját – mondja el dr. Andrejszki Richárd, a cég vezérigazgatója.

Az egyik legkiemelkedőbb projektjük idén ért révbe: egy 500 kw-os napelemparkot létesítettek közel 8000 m²-en, miközben raktáruk egy nagy részét újraszigetelték, és az összes világítótestet LED-fényforrásra cserélték. Mindezek a fejlesztések hozzájárulnak ahhoz, hogy csökkentsék a cég ökológiai lábnyomát.

A 2020-ban elindított termékportfólió-bővítési projekt eredményei is megmutatkoznak: egyre több étteremben találkozhatnak a vendégek hazai és külföldi pincészetekből származó organikus, biodinamikus, natúr borokkal és pezsgőkkel. Az italüzletáguk fejlődésének egyik kulcsmomentuma, hogy a cég maga is igyekszik a lakosságot edukálni, valamint egyre észrevehetőbb a piacon Mitiszol? almárkájuk jelenléte is, amely az organikus alkoholos italok lakossági brandjeként definiálható. 2021-ben első alkalommal vettek részt a Budapest Borfesztiválon, ahol óriási sikert aratott a Mitiszol? by Chef Market standjuk.

– Az innovációk és a partnereink iránti elkötelezettség vitt minket előre eddig is, ezért a következő évben is ezt az utat kívánjuk járni. Mindent megteszünk azért, hogy a Chef Market a magyar vendéglátás támogatója maradjon, és partnereink azt érezzék, hogy mindenben számíthatnak ránk – hangsúlyozza dr. Andrejszki Richárd. 

Vevőkör: HoReCa

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermék, hús, zöldség-gyümölcs, organikus bor és pezsgő, szárazáru és non-food termékek

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák: MITISZOL?

Bruttó forgalom, 2020.: 7,5 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 8,5 mrd HUF

Honlap: www.chefmarket.hu //

 

Konzekvens porfólió- és beszállító-management a Foodnetnél

A Foodnet Zrt. kizárólagos magyarországi forgalmazója számos világhírű és magas minőségű élelmiszeripari márkának különböző termékkategóriákban, legyen szó friss- vagy szárazáruról. A vállalat 100%-ban magyar befektetők tulajdonában áll, 2009-es alapítása óta forgalma közel ötszörösére nőtt.

– Sikerünk titka a partnereinknek nyújtott teljes körű, minőségi szolgáltatás az áru behozatalától a kereskedelmi láncokba történő belistázásán át eladáshelyi megjelenítéséig, illetve emellett márkák építésével is foglalkozunk – mondja Pipó Kitti, a Foodnet Zrt. trade marketing & brand managere. – Büszkék vagyunk arra, hogy több, általunk kizárólagosan forgalmazott márka kezeink között piacvezetővé nőtte ki magát az évek során – például a Müller Riso termékünk évek óta több mint 60%-os értékbeni piacrészesedéssel magasodik versenytársai fölé a tejberizs kategóriában (Forrás: Nielsen 2019, 2020, 2021).

A 2020-as év a COVID-járvány kitörésével a Foodnet számára is kihívást jelentett. A trendek egyik pillanatról a másikra történő megváltozása fokozott figyelmet és proaktivitást igényelt a vállalat minden egyes területén. Ezt követően a 2021-es év alapvetően a normál kerékvágásba való visszatérésről szólt. Folytatták a pandémia előtt lefektetett hosszú távú stratégiájuk megvalósítását, aminek lényege a konzekvens porfólió- és beszállító-managementben rejlik.

– Ennek köszönhetően 2022-ben már több rekordunkat is megdöntöttük – adja hírül Pipó Kitti. – A kereskedelmi, politikai és gazdasági környezetből adódó kihívások azonban természetesen minket is nagymértékben érintenek az év hátralevő részében, azonban az eddig sikeresnek bizonyuló stratégiánkkal állunk elébe! //

Vevőkör: retail

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: hűtött tejtermék, „healthy” szegmens (gluténmentes termékek, növényi ital, humusz), sós és édes snack, konzerváru, alkoholmentes italok

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák:  MÜLLER, ARLA, IT’S US, TSC, ELEPHANT, RIBELLA, ST. DALFOUR, KAIJA, FALLINI

Bruttó forgalom, 2020.: 7,8 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 9,7 mrd HUF

Honlap: www.foodnet.hu//

 

Innovatív márkák, professzionális munka

Horváth Norbert
ügyvezető-tulajdonos
In-Food 2000

Több mint két évtizede az In-Food 2000 Kft. azzal a szándékkal jött létre, hogy a magyar fogyasztók asztalára olyan nemzetközi élelmiszertermékeket tegyen le, amelyek valódi minőséget képviselnek.

Az In-Food története az osztrák Pfanner gyümölcslevekkel indult, a márka azóta is a vállalat kínálatának fontos részét képezi. A vásárlói tudatosság, a különleges minőség és az egészségtudatos életmód iránti igények növekedése, valamint a vállalat által az évek során megszerzett szakmai tudás járult hozzá a márkaportfólió bővítéséhez és az egyre több kategóriában történő megjelenéshez. Jelenleg az In-Food 2000 Kft. 8 kategóriában olyan vezető márkák képviseletét látja el, mint az osztrák Vöslauer és Almdudler, az olasz Rio Mare , Cirio és Monini, vagy a világ szinte minden élelmiszerüzletében megtalálható Heinz.

– A magyar és nemzetközi láncok polcain, valamit éttermek, street food büfék és szállodák asztalain és a konyhákban is megjelennek termékeink – sorolja Horváth Norbert, az In-Food 2000 Kft. ügyvezető-tulajdonosa. – Portfóliónk termékkategóriái az ásványvizek, üdítőitalok, tonhal konzervek, olívaolajok, zöldségkonzervek, tészták, balzsamecetek, számos szeletelt kenyér és kiváló minőségű szószok. A vállalkozás kiemelkedő eredményei a jól megválasztott, magas minőséget képviselő, erősen innovatív márkáknak, a professzionális kereskedelmi munkának, a lokális márkaépítésnek és aktív fogyasztói kommunikációnak, a márkák iránti feltétlen elkötelezettségnek és hosszú távú együttműködésnek, a kiváló csapatmunkának és a lelkes kollégáknak köszönhetőek.//

Vevőkör: Retail és HoReCa

Területi lefedettség: Délkelet-Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: tonhalkonzerv, hideg ételszószok és mártások (kethcup, mustár, majonéz), ásványvizek, alkoholmentes üdítőitalok és gyümölcslevek, száraztészták, olíva­olajok és ecetek, paradicsomkészítmények

Bruttó forgalom, 2020.: 8,6 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 9,1 mrd HUF

Honlap: www.infood2000.hu//

 

Az egészséges életmód szakértője

Balogh Judit, Herbaház

Balogh Judit
marketingvezető
Herbaház

A Herbaház Magyarország meghatározó bio- és reformélelmiszereket, étrend-kiegészítőket és gyógyhatású készítményeket forgalmazó áruházlánca. Szakértelmével és hatalmas választékával több mint 30 éve segíti az egészséges életmód követőit. A Herbaház megújult választékával, olyan termékek referencia-áruháza, melyeket különlegesen kedvező áron kínál vásárlói számára. Ezek közé tartoznak többek között az Interherb és a Benefitt termékek széles választéka.

A ma is 100%-ban magyar tulajdonú Herbaház családi vállalkozás, jelenleg országszerte 7 áruházzal és egy webáruházzal rendelkezik. A több mint 1000 viszonteladó partnerét saját budapesti logisztikai központjából szolgálja ki az ország teljes területén. Az áruházak készleteit a legjobban értékesíthető, ellenőrzött minőségű termékekből állítja össze, és azokat a lehető legelőnyösebb üzleti feltételek mellett ajánlja.

– Választékunkat és szolgáltatásainkat a vevői igényeknek megfelelően alakítjuk, hiszen vásárlóink elégedettsége mindig a legfontosabb szempont számunkra. Partnereinket igényes termékajánlattal várjuk, HACCP élelmiszer-biztonsági rendszerünk garantálja a megbízható minőségű és mindig friss árut. Az előnyös ár, a kellemes környezet és a több mint tizennégyezer termékből álló széles választék mellett, országosan elismert szaktanácsadóink várják a betérőket áruházainkban. 2020 óta működik a Herbaház Klub Programunk, amely jelentős kedvezmények és egyedi ajánlatok igénybevételére ad lehetőséget a hűséges vásárlóinknak – mondta Balogh Judit, a Herbaház marketingvezetője. //

Vevőkör: Retail és nagykereskedelem

Területi lefedettség: Egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: Étrend-kiegészítők; gyógynövények és gyógyhatású készítmények; reform- és mentes élelmiszerek; öko kozmetikai, háztartási és vegyi áruk

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák: INTERHERB, BENEFITT, BIOCO, DR. CHEN, JUTAVIT, DR. HERZ, MECSEK TEA, IT’S US, BÉRES, ALPRO, THE BRIDGE, ÉDEN PRÉMIUM, ÉLÉSKAMRA, ZIAJA, HELIA-D, FROSCH, BRILLMASTERS

Bruttó forgalom, 2020.: 9,0 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 9,2 mrd HUF

Honlap: www.herbahaz.hu//

 

Kerekes: fejlesztések a legnehezebb időkben

Novák Zsolt
kereskedelmi igazgató
Kerekes

Az idei évben rendszeressé vált a folyamatos, két számjegyű áremelések bejelentése a gyártók részéről. 2021 és 2022 fordulóján a kínálati piacból egy szempillantás alatt lett keresleti piac, az áremelések pedig az eddigi gyakorlattól eltérően egyik napról a másikra valósultak meg.

Elfogadva a körülmények alakulását, a Kerekes Kft.-nél elkezdték azt keresni, miként lehet alkalmazkodni az adott helyzethez. Ahol lehetőség volt rá, ott igyekeztek az áremeléseket nem a gyártó részéről kitolni, hanem a saját raktározási és finanszírozási lehetőségei­ket kihasználva, minél finomabban ráereszteni arra a hálózatra, amellyel együtt dolgoznak. Fontosnak tartották, hogy megtanítsák saját magukat és a partnereiket is arra, hogy ebben a változó világban hogyan kell az eddigiekhez képest is hatékonyabban, költségtakarékosabban és észszerűbben dolgozni. Számos olyan beruházást hajtottak végre 2022-ben, ami lehet, hogy soha, vagy csak nagyon sokára történt volna meg, most viszont nyomás alatt gyorsan véghez kellett vinni.

– 2023-ra vonatkozóan próbálunk optimisták lenni, és ahogyan eddig is, a vásárlói szokásokhoz maximálisan alkalmazkodni – mondja Novák Zsolt, a Kerekes Kft. kereskedelmi igazgatója. //

 

Vevőkör: Retail és HoReCa

Területi lefedettség: Kelet-Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: élelmiszerek és non-food termékek

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák: PRIVÁT

Bruttó forgalom, 2020.: 58,5 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 63,8 mrd HUF

Honlap: www.privatelelmiszer.hu//

 

Szenvedélyük a márka

Szemes Péter
ügyvezető
Maresi Foodbroker

A Maresi Foodbroker Kft. a Maresi Austria GmbH leányvállalataként, az osztrák VIVATIS Holding tagjaként stabil nemzetközi háttérrel rendelkező disztribútor cég. Termékválasztékának egyik fontos pillére a saját előállítású márkáik, mint a névadó Maresi kávétej, valamint az ázsiai ételekhez nélkülözhetetlen Shan Shi és a Knabber Nossi snack kolbász.

– Másik erős lábunkat a disztribútormárkáink biztosítják számukra – mondja Szemes Péter, a Maresi Foodbroker Kft.ügyvezetője.– Büszkék vagyunk rá, hogy számos, nemzetközi, piacvezető vagy előkelő piaci pozícióval rendelkező, prémium márka gyártója minket választott. A fagyasztott kategóriában az Iglo halrudakkal és zöldségekkel, valamint a Häagen-Dazs jégkrémekkel vagyunk jelen, a hűtött termékeknél a Tante Fanny friss tésztákkal kínálunk kényelmi megoldást a fogyasztóknak.

A szárazáruk esetében szinte kimeríthetetlen a kínálatuk: a Bertolli olívaolajok és tésztaszószok, a Felix ketchupok, a Canderel édesítőszerek, a Bahlsen kekszek, a Maretti kenyérchips, a Chef ecetek, a Land-leben levesbetétek, a Limmi citromlevek és a Valor csokoládék mutatják sokszínűségüket. Mindemellett számos globális márka is hozzátartozik a portfólióhoz, mint például a Twinings teák, Kikkoman szójaszószok, Tabasco® szószok és Maille mustárok. A non-food kategóriában a Salvequick sebtapaszok, a Tetesept fürdősók, a NUK babaápolási termékek teszik teljessé a szortimentet.

– Folyamatosan növekvő választékunkat az idei évben két új márkával bővítettük – tájékoztat Szemes Péter. – A non food termékek közé a Sofix padlóápolók, míg az alapvető élelmiszerek körébe a 7001 és Konyha só termékek kerültek.

Az elmúlt több mint 30 év folyamán a magyar FMCG-piac szereplőivel való együttműködés és a folyamatos márkaépítő marketing és trade aktivitások jelentős mértékben hozzájárultak a sikerekhez, zárja gondolatait az ügyvezető. //

Vevőkör: Retail és HoReCa

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: fagyasztott termék, jégkrém, olívaolaj, szósz, keksz

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák: IGLO, HÄAGEN-DAZS, TANTE FANNY, BERTOLLI, FELIX, CANDEREL, BAHLSEN

Bruttó forgalom, 2020.: 6,6 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 7,7 mrd HUF

Honlap: www.maresifoodbroker.hu//

 

Új stratégia a többcsatornás nagykereskedelem jegyében

Taferner Ákos
marketing-osztályvezető
METRO

A METRO 2021-ben új nemzetközi és ehhez igazodó hazai stratégiát vezetett be a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás jegyében. A vállalat fejlesztéseinek fókuszába a professzionális vevők kiszolgálása és a fenntarthatóság került.

– 2021-ben megkezdtük a budakalászi áruház projektjével a METRO 13 hazai áruházának nagy hatékonyságú raktáráruházzá való átalakítását, amivel párhuzamosan energiahatékonysági fejlesztéseket és épületkorszerűsítést is végrehajtunk az áruházakon – mondja Taferner Ákos, a METRO marketing-osztályvezetője. – A rövid vásárlói útvonal és az átlátható kínálat jelentősen leegyszerűsítik a vendéglátóegységek és kiskereskedők beszerzéseit, s ezt olyan technológiai fejlesztések is támogatják, mint az Expressz Kassza vagy a METRO Companion alkalmazás. Ez az integrált okostelefonos alkalmazás összefogja az ügyfelek által elérhető ügyintézési lehetőségeket, és hozzájárul a papíralapú kommunikáció csökkentéséhez is.

A többcsatornás nagykereskedelmi modell az árpolitikában is markánsan megjelenik: a „Többet olcsóbban” népszerű árazási stra­tégiát szélesebb termékkörre terjesztették ki. Ebben a körben ma már több mint 4000 termék érhető el, élelmiszer és nem élelmiszer területről.

Bővítették és felgyorsították a kiszállítási üzletág növekedését, fokozták digitális jelenlétüket, illetve bővítették vásárlóik számára nyújtott digitális szolgáltatásaikat is. A HoReCa szektor digitális támogatására szolgál például a teljes körű online jelenlétet biztosító Dish by METRO éttermi szoftvercsomag.

A METRO emellett nagy figyelmet fordít a saját márkás termékek széles választékára, ezek a vendéglátóipar és a kiskereskedelem igényeire szabott kiszerelésben, minőségben és kiváló ár-érték arányban érhetők el. //

Vevőkör: HoReCa, független kiskereskedők, Retail

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: csemege, ital, alapvető élelmiszer, hús, vegyi áru

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák: METRO CHEF, METRO PROFESSIONAL, ARO, FINE LIFE, RIOBA

Bruttó forgalom, 2020.: 197,2 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 205,1 mrd HUF

Honlap:  www.metro.hu//

 

Kiemelkedő szolgáltatásokat nyújt a márkatulajdonosoknak az Orbico

Becze Zoltán
ügyvezető igazgató
Orbico Hungary

Az Orbico Hungary Kft. 2022 szeptemberében ünnepli magyarországi fennállásának 10. évfordulóját. Anyacége, az Orbico Group Európa egyik legnagyobb disztribútora, partnerei között olyan cégekkel és márkákkal, mint a P&G, a Shell, a Duracell, a Kellogg’s, a Lavazza vagy a Lipton. A folyamatosan bővülő termékpaletta, a megbízóikkal közös értékekre épülő, hosszú távú tervezés és a szoros együttműködés biztosítja számukra a növekedést. Az Orbico célja, hogy partnerei számára kiemelkedő szolgáltatásokat nyújtson, fejlessze a márkák disztribúcióját, és fenntarthatóan profitábilis üzleti modellt ajánljon.

– Nekünk is meg kell küzdenünk kihívásokkal, de büszkén mondhatjuk, álljuk a sarat, és egyre több márka szavaz bizalmat nekünk – emeli ki Becze Zoltán, az Orbico Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. – Folyamatosan azon dolgozunk, hogy márkatulajdonosi együttműködéseink gyümölcsözőek legyenek, és kereskedelmi partnereinket is minél szélesebb körben tudjuk támogatni.

A tavalyi év kiemelkedő eseménye volt a cég életében, hogy a nyáron elindították saját fejlesztésű B2B webshopjukat, ezzel erősítve az omnichannel értékesítési- és marketingkommunikációs stratégiát.

– Célunk, hogy növeljük partnereink elköteleződését, kiváló vásárlási élményt biztosítsunk, optimalizáljuk a vásárlási folyamatot, és nem utolsósorban szélesítsük az országos és állandó lefedettséget – sorolja Becze Zoltán. – A platformunkon az Orbico teljes portfóliója elérhető: 7 kategóriában, közel 3000 termék megvásárlására nyílik lehetősége partnereinknek. Azt gondoljuk, hogy ezzel a fejlesztésünkkel jövőbeni növekedésünket biztosíthatjuk. //

Vevőkör: Retail és HoReCa

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: háztartási vegyi áru, kávé, tea, elem, snack, szépségápolás

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák:LAVAZZA, LIPTON, PRINGLES, DURACELL, BISSELL, BRAUN ORAL B ÉS PROCTER AND GAMBLE MÁRKÁK

Bruttó forgalom, 2020.: 33,4 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 39,7 mrd HUF

Honlap:www.orbico.hu//

 

Fókuszban az egészség és a környezettudatosság

de Gereczné Rudnai Éva
beszerzési és marketingvezető
Real Nature

– Már akkor sokat tettünk e célkitűzések teljesítése érdekében – idézi fel de Gereczné Rudnai Éva, a Real Nature beszerzési és marketingvezetője. –  A Joya termékcsaláddal 2005-ben nem „csak” a növényi tejhelyettesítő termék kategóriát teremtettük meg Magyarországon, de már akkor, a termékek alapanyagaiban, s egyúttal csomagolásaiban a fenntartható gazdálkodás, a környezet kímélése volt az egyik legfőbb szempont. A Joya márka indulásakor a szójaitalok termelése során megteremtettük az alapjait az Európában akkor még nem honos GMO-mentes szójatermesztésnek – a gyártóhelyközeli termesztéssel egyúttal figyelve a környezeti lábnyom csökkentésére is.

Mindezek mellett már e korai időszakban is ügyeltek a logisztikai lánc rövidítésére és a földrajzi közelségre mind a lánc input, mint output oldalán.

A 2020-as Fenntarthatóság Szimbóluma viselésének jogát a Real Nature Kft. a teljes értékláncának, termékeinek fejlesztésével, valamint egy régi ház okosházzá való átalakításával nyerte el, ahonnan a vállalatot működtetve mind a hűtés-fűtési rendszer CO2-semleges, mind pedig a felhasznált elektromos energia szinte teljes egészében a telepített napelemrendszerből származik: energiafelhasználásukat 80%-ban saját maguknak oldják meg.

2021-ben a Joya márka elnyerte a Fenntarthatóság Szimbóluma viselésének jogát, annak köszönhetően, hogy folyamatosan fejlesztették a termékcsaládot mind alapanyagaiban, mind pedig az egyre korszerűbb, környezetkímélőbb csomagolóanyagok alkalmazásában, a gyártás korszerűsítésében. //

Vevőkör: Retail és HoReCa

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermékek, tejhelyettesítő termékek, tejdesszertek, sós ropogtatni valók

Legfontosabb saját/forgalmazott márkák: JOYA, GOOD MILK, NÖM, HAPPY, TERRA, NOBILIS

Bruttó forgalom, 2020.: 4,8  mrd HUF

Bruttó forgalom, 2021.: 4,8  mrd HUF

Honlap:  www.realnature.hu//

 

 

Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható

 

Kapcsolódó cikkeink