Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében az Egyesült Államokban.
A Circana kizárólag a Private Label Manufacturers Association (PLMA) számára rendelkezésre bocsátott adatai szerint a sajátmárkás termékek értékesítése mind darabszámban, mind dollárban minden idők legmagasabb értékét érte el. Június 16-án a mennyiségi piaci részesedés 22,9%, a dollárban kifejezett piaci részesedés pedig 20,4% volt. A saját márkák teljes forgalma a hat hónap során 121 milliárd dollár volt, míg az országosan forgalmazott márkák forgalma 472 milliárd dollárt tett ki.
A PLMA szerint a piaci részesedések javulása a sajátmárkás termékeknek a nagy márkákhoz képest a kasszáknál nyújtott jobb teljesítményének köszönhető. A sajátmárkás értékforgalom dollárban kifejezve 2,3%-kal nőtt, szemben a márkák 1,1%-os növekedésével. Az egységnyi eladásokban a különbség még nagyobb volt: a saját márkás termékek 2,5%-kal nőttek, míg a márkák 0,8%-kal csökkentek.
A Circana által a PLMA megbízásából nyomon követett 10 kategória eredményei azt mutatják, hogy a sajátmárkás eladások az év első hat hónapjában az üzletekben mindenhol növekedtek. A legnagyobb bővülés szépségápolási részlegen látható (10%), ezt követik az italok (+8,8%), az általános élelmiszerek (+6,9%), a home care (+6,8%), a kisállat kategória (+5,8%), az italok (+4,3%), a fagyasztott termékek (+2,9%), az általános árucikkek (+2,2%) és a lakáskiegészítők (+1,7%). Egyedül a hűtött termékek esetében volt visszaesés, de ez is mindössze -0,7% volt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >Egyharmad Balatonnak megfelelő öntözővíz-készlet áll rendelkezésre
A rendkívüli aszály és a csapadékhiány ellenére minden öntözési igényt…
Tovább olvasom >A gazdáknak ingyenesen biztosított öntözővíz az aszállyal szembeni védekezés kulcsfontosságú eleme
A gazdáknak ingyenesen biztosított öntözővíz az aszállyal szembeni védekezés kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >