GlobalData: a vásárlói hűségprogramok kulcsfontosságúak a sikerhez
A GlobalData szerint a vásárlói hűségprogramok jelenthetik a siker kulcsát az FMCG-kiskereskedők számára.
A fogyasztók egyre inkább élnek a hűségprogramok kínálta előnyökkel, különösen az élelmiszer, valamint az egészségügyi és szépségápolási kategóriákban.
A GlobalData Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Kínában és az Egyesült Államokban 6000 válaszadó megkérdezésével készített „How People Shop 2023” felmérése szerint a fogyasztók több mint fele (55,3%) nyilatkozott úgy, hogy a hűségprogramok mindig vagy gyakran befolyásolják termékválasztását az élelmiszerüzletekben, míg 52,1% ugyanerről számolt be az egészségügyi és szépségápolási termékek esetében.
A hűségprogramokból származó további kedvezmények lehetőséget adnak a kiskereskedőknek arra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaiktól – jegyezte meg az elemző cég.
Különösen az FMCG-cégeknél alacsony a vásárlói hűség a nagymértékben felcserélhető termékekből álló kínálatuk miatt, ami miatt még nagyobb szükség van arra, hogy hűségprogramokon keresztül kínáljanak előnyöket a piaci részesedés megszerzése és megtartása érdekében – derül ki a GlobalData legfrissebb, Thematic Intelligence: Customer Loyalty in Retail and Apparel című jelentéséből.
Az elemzőcég rámutat, hogy a hűségprogramok kiskereskedőknek nyújtott versenyelőnyei mellett az adatgyűjtés is érdemi lehetőséget kínál a vásárlók jobb kiszolgálására. A kiskereskedők vásárlási szokásokról gyűjtött adatai segíthetnek a kampányokat meghatározott fogyasztói csoportokra irányítani, a promóciókat személyre szabni, és kínálatuk relevanciáját megőrizni.
Kapcsolódó cikkeink
Az online újabb fellendülését várja a Forrester
A Forrester az online kiskereskedelmi kiadásoknak a legnagyobb európai országokban…
Tovább olvasom >Két lábbal az Ígéret földjén
Turcsán Tünde, a GfK FMCG-üzletág-igazgatója a Business Days harmadik napján…
Tovább olvasom >GlobalData: visszafogta az infláció az alkoholra fordított globális költést a harmadik negyedévben
Az élelmiszervásárlást visszafogó fogyasztók több mint 50%-a azt állítja, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
OECD: Az élelmiszerár-infláció meredeken csökkent a legtöbb országban
Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a…
Tovább olvasom >A legolcsóbb élelmiszereket vizsgálták a Nébih szakemberei
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a fogyasztók védelme érdekében az…
Tovább olvasom >Már az üzletek polcain a Szentkirályi Magyarország betétdíjas PET-palackjai
A Szentkirályi Magyarország az elsők között kezdte meg a DRS…
Tovább olvasom >