Tengerentúli akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 02. 27. 09:41

Új akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi az Egyesült Államokban és a tengeren túl, hogy 2030-ig megnégyszerezhesse zászlóshajó terméke, a Super Dry sör eladási volumenét.

A japán italipari óriás egy lépéssel közelebb került céljához a múlt hónapban, amikor bejelentette, hogy megvásárolja a wisconsini Octopi Brewing sörfőzdét, amely lehetőséget ad arra, hogy a Super Dry sört helyben, az Egyesült Államokban állítsa elő a cég ahelyett, hogy Európából importálná azt.

A vállalat egyelőre az afrikai, ázsiai és dél-amerikai feltörekvő piacokon kínálkozó fúziós és felvásárlási lehetőségeket vizsgálja, mondta Atsushi Katsuki, az Asahi elnöke a Reutersnek, arra hivatkozva, hogy nincsenek jó amerikai célpontok.

Katsuki tisztában van a befektetők azon aggodalmával, hogy az Asahi nem nagyon van jelen az Egyesült Államokban.

– A sör szempontjából számunkra az Egyesült Államok jelentené a legnagyobb piacot, mely egyben a fejlett országok közül az egyetlen, amely a lakosság számát tekintve növekszik – mondta.

– Noha az amerikai piac hatalmas növekedési potenciált rejt, további Asahi általi felvásárlásokra ott legkorábban jövőre kerülhet sor – tette hozzá.

Észak-Amerika mindössze 6%-át adja a Super Dry tengerentúli értékesítésének, amelynek volumene jelenleg nagyjából 2 millió hektoliter (52,8 millió amerikai gallon).

Az Asahi egyike azon japán vállalatoknak, amelyek az Egyesült Államokban szeretnének növekedni.

Az LSEG adatai szerint a zsugorodó és öregedő belföldi piacon kívül növekedni vágyó japán cégek tavaly 8,1 billió jen (54 milliárd dollár) értékben vásároltak külföldön, ami 2019 óta a legnagyobb volument jelenti.

– Ez már nem az a környezet, ahol a felvásárlásokat pusztán a gazdasági érték miatt hajtják végre. Néha szükség van arra, hogy egy vállalat egy kicsit túlvállalja magát ahhoz, hogy átalakulhasson – mondta Katsuki.

Reuters

Kapcsolódó cikkeink