Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben, és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd vegántejmárka termékein a „Post Milk Generation” szlogen használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.
A brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt az eljárás során, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” megjelölést olyan termékekre, amelyek „nem valamely emlősállat által kiválasztott folyadékból készültek”. A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/03/Vegan-hirek-Oatly_opt.jpeg)
A bíróság szerint az Oatly „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”
A legfelsőbb bíróság ezt az érvelést elutasította, és úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte valószínűtlen, hogy ez a fogyasztókat megtévesztené, ugyanis az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly egyértelműen olyan fogyasztókat céloz, akik már nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”. //
Kapcsolódó cikkeink
1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >A Kellogg’s-szal együttműködve kínál ingyenes reggelit a Morrisons
A Morrisons a Kellogg’s-szal együttműködve ingyenes reggeliző klubot indított kávézóiban…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >