Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 16. 08:52

A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben, és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.

A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.

A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd vegántejmárka termékein a „Post Milk Generation” szlogen használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.

A brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt az eljárás során, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” megjelölést olyan termékekre, amelyek „nem valamely emlősállat által kiválasztott folyadékból készültek”. A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.

A bíróság szerint az Oatly „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”

A legfelsőbb bíróság ezt az érvelést elutasította, és úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte valószínűtlen, hogy ez a fogyasztókat megtévesztené, ugyanis az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly egyértelműen olyan fogyasztókat céloz, akik már nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”. //

Kapcsolódó cikkeink