A fagyasztott élelmiszer rekord növekedése
A fagyasztott élelmiszerek a bolti eladások növekedésének motorjai, az eladások 2020-ban 21%-kal nőttek 2019-hez képest. Szinte az összes fagyasztott termékkategória kétszámjegyű emelkedést mutatott – derül ki az American Frozen Food Institute (AFFI) és a Food Industry Association (FMI) által közzétett új jelentésből. A növekedési trend világszinten is jellemző.
Az amerikai családok ledöntötték az évtizedes aggodalmakat a fagyasztott élelmiszerek egészséges voltáról. Immár a fagyasztott élelmiszereket fogyasztók többsége, 72% egyformán vásárol a fagyasztott és a friss választékból.
Növelték hűtőkapacitásukat és tele is töltik
2020-ban az amerikai vásárlók 39%-a fogyasztott naponta vagy néhány naponta fagyasztott élelmiszert. Ők tervezetten használják étkezéseikhez ezt a kategóriát, minden étkezési alkalomhoz, legyen szó vacsoráról, ebédről, snackről vagy éppen reggeliről. Az új fagyasztott termék vásárlók inkább biztonsági tartaléknak halmoztak fel fagyasztott élelmiszert a mélyhűtőjükbe. Ők leginkább a fiatalabb, Y és Z generáció tagjai, köztük is főként a gyermekes családok, akik a digitális oktatás miatt időnyomásba és folyamatos otthoni étkezési kényszerbe kerültek.
Az AFFI által megkérdezett vásárlók 30%-a megnövelte fagyasztókapacitását a világjárvány kezdete óta, és 57%-uk több élelmiszert vásárolt most, mint az egészségügyi válság előtt. Azok a háztartások, amelyek online vásároltak fagyasztott ételeket, 2018-hoz képest (23%) 2020-ban (42%) csaknem megduplázódtak.
Legkedveltebb szegmensek
A kutatás szerint a fagyasztott élelmiszereken belül a legnagyobb mértékben a tenger gyümölcsei (35,3%-kal), a baromfi (34,7%-kal) és az előételek (28,9%-kal) növekedtek az USA-ban. A több adagot tartalmazó, nagyobb kiszerelések iránti igény is megnőtt április óta, amikortól a lezárások miatt a családok otthon ragadtak és folyamatosan együtt étkeznek.
A növekvő trend a globális fagyasztott élelmiszerek piacára is jellemző, várhatóan az éves növekedési ütem 3,5-5% között lesz 2025-ig – derül ki a Research and Markets elemzéséből, amely azt is megállapította, hogy a zárt hűtőlánc megszakadásának lehetősége továbbra is a kategória gyenge pontja.
Változatosság és fenntarthatóság
A fagyasztott élelmiszereket vásárlók újdonságokra vágynak, nagyobb változatosságot és jobb ár-érték arányt igényelnek. A kategória vásárlói azt is mondták, hogy több visszazárható csomagolást, különböző mennyiségű és méretű kiszereléseket, valamint környezetbarát csomagolást szeretnének. Azt is jelezték, hogy a „valódi”, természetes összetevőket keresik.
A jelentés azt javasolja, hogy „stock-the-freezer (töltsd fel a mélyhűtőt) promóciókkal, célzott keresztkategóriás aktivitásokkal és hirdetésekkel, valamint az otthoni étkezésekre vonatkozó innovatív ötletekkel segítheti elő a kereskedelem a fagyasztott kategória további folyamatos növekedését.
Kapcsolódó cikkeink
Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >Felveszik a kesztyűt a fagyasztott márkák
Bár alaposan lehagyták a kereskedelmi márkák a gyártóiakat a fagyasztott…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >