Két év alatt 49%-kal nőtt az alternatív tejek eladása Európában
A hohenheimi egyetem legújabb tanulmánya a növényi tejek elfogadottságát vizsgálta az Európai Unió hat országában. Az adatok azt mutatják, hogy 2020 és 2022 között az alternatív tejek eladása 49%-kal nőtt a kontinensen.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A legnagyobb forgalommal és piaci potenciállal Németország büszkélkedhet a lakosság állatjóléttel, egészséggel és környezettel kapcsolatos nagyfokú tudatosságának köszönhetően. Emellett a németek a vizsgálatban részt vevő más országokkal szemben kevésbé ragaszkodnak a szociális és kulturális normákhoz, így nagyobb hajlandósággal adnak esélyt nem hagyományos élelmiszereknek is.
A hagyományosan nagy sajt- és tejtermékfogyasztó franciák, spanyolok és olaszok szkeptikusabbak: az alternatív tejek íze és állaga számukra nem meggyőző. A tehéntejet egészségesnek vélő lengyel fogyasztók többsége idegenkedik a növényi alternatíváktól, ráadásul drágállja is a szerinte túl édes növényi tejeket.
A tanulmány szerint a fogyasztók jellemzően arra vágynak, hogy a növényi tejek kellemes érzékszervi tulajdonságokkal bírjanak.
A kipróbálást elsősorban a kíváncsiság hajtja. A kutatók meglepetésére a válaszadók képzettségi szintjétől bizonyítottan nem függ a növényi tejek fogyasztási gyakorisága, bár a termékekről szóló felvilágosítás olyan tényező, ami növelheti a vásárlási hajlandóságot. //
Related news
Melanie Joy returns to Hungary upon the invitation of MAVEG
One of the best-known vegan activists, Harvard University psychologist Melanie…
Read more >New Year’s resolutions: two months of momentum
Foodora’s experience is that at the beginning of the year…
Read more >Vegan Pet Food Market To Nearly Double In Value By 2034
Consumers are increasingly aware of the benefits of plant-based diets…
Read more >Related news
Is game over for Temu and Shein in Europe, too?
The European market is facing a new challenge due to…
Read more >The SZÉP card, health fund membership and merchandise credit also increase the willingness to spend
The Széchenyi Holiday Card is part of everyday life: two-thirds…
Read more >Half of young people feel at least a 16 percent increase in prices
Young people experienced an average inflation rate of 19 percent…
Read more >