Két év alatt 49%-kal nőtt az alternatív tejek eladása Európában
A hohenheimi egyetem legújabb tanulmánya a növényi tejek elfogadottságát vizsgálta az Európai Unió hat országában. Az adatok azt mutatják, hogy 2020 és 2022 között az alternatív tejek eladása 49%-kal nőtt a kontinensen.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A legnagyobb forgalommal és piaci potenciállal Németország büszkélkedhet a lakosság állatjóléttel, egészséggel és környezettel kapcsolatos nagyfokú tudatosságának köszönhetően. Emellett a németek a vizsgálatban részt vevő más országokkal szemben kevésbé ragaszkodnak a szociális és kulturális normákhoz, így nagyobb hajlandósággal adnak esélyt nem hagyományos élelmiszereknek is.
A hagyományosan nagy sajt- és tejtermékfogyasztó franciák, spanyolok és olaszok szkeptikusabbak: az alternatív tejek íze és állaga számukra nem meggyőző. A tehéntejet egészségesnek vélő lengyel fogyasztók többsége idegenkedik a növényi alternatíváktól, ráadásul drágállja is a szerinte túl édes növényi tejeket.
A tanulmány szerint a fogyasztók jellemzően arra vágynak, hogy a növényi tejek kellemes érzékszervi tulajdonságokkal bírjanak.
A kipróbálást elsősorban a kíváncsiság hajtja. A kutatók meglepetésére a válaszadók képzettségi szintjétől bizonyítottan nem függ a növényi tejek fogyasztási gyakorisága, bár a termékekről szóló felvilágosítás olyan tényező, ami növelheti a vásárlási hajlandóságot. //
Related news
Plant-based meat substitutes need new messages in 2024
Sales of the category, which initially exploded due to a…
Read more >Plant-based foods are taking over
Both manufacturers and distributors in the plant-based segment are trying…
Read more >Waitrose introduces oat milk coffee vending machine
Waitrose has introduced a vending machine specifically designed to serve…
Read more >Related news
The latest issue of Trade magazin is out now!
The digital version is available with more content once again…
Read more >FAO: global food prices increased for the second month in April on a monthly basis
In April, global food prices rose for the second month…
Read more >ALDI is reducing the price of fresh meat and frozen meat products
ALDI continues its price reduction: from the beginning of May,…
Read more >