Készülődés a SIRHA Budapest 2024-re
Az elmúlt évtized során a Közép-Kelet Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa-rendezvényévé váló SIRHA Budapest szakkiállítás 2024. március 5–7. között ismét várja a szakembereket a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
A SIRHA Budapest módot ad a kiállítóknak és a látogatóknak arra, hogy megvitassák tapasztalataikat és megosszák a legjobb gyakorlataikat és innovációikat, ápolják üzleti kapcsolataikat, új partnereket találjanak. A rendezvény az üzletkötés lehetőségét nyújtó találkozási pont, az aktuális trendek közvetítője, ugyanakkor változatos programokat kínáló esemény, ahol a látogatók nemcsak az időszerű kérdésekkel foglalkozó szakmai fórumokon vehetnek részt, de betekintést nyerhetnek a szakács- és cukrászversenyek világába is.
És hogy kik keresik fel a SIRHA Budapest szakkiállítást? A 2022-es rendezvény 24 ezer szakmai látogatót fogadott 44 országból – kétharmaduk a HoReCa különböző szegmenseiből. Az érkezők 65%-a döntéshozó pozícióban helyezkedik el, köztük top menedzserek, tulajdonosok és cégvezetők. A látogatókat 16 ország 376 kiállítója várta, közülük 68 volt külföldi.
Meggyőz az elmélet!
A világjárvány kitörésekor a nagy kiállításszervezők lépéseket tettek – emelik ki amerikai szakemberek –, hogy megpróbáljanak digitális megoldásokat találni a piac igényeinek kielégítésére. Néhány megoldás működött és működik ma is, a legtöbb azonban nem. Nyilvánvalóvá vált, hogy a személyes találkozók továbbra is alapvető fontosságúak az üzletkötés, networking szempontjából.
A Bizzabo rendezvénytechnológiai vállalat 2022-ben készített egy jelentést, amelyben több mint 4000 rendezvényszervezőt és látogatót kérdeztek meg arról, hogyan vélekednek a szakkiállítások jelentőségéről. A jelentés szerint a szakemberek 80,4%-a világjárvány után továbbra is szakmai kiállításokat, a személyes jelenlétet tartják a leghatékonyabb marketingcsatornának.
Az élő rendezvények még mindig a marketing-költségvetés meghatározó elemei, az átfogó marketing- és értékesítési stratégiák sarokkövei, amelyeket a márkaaffinitás, az ügyfelek elköteleződése és a bevétel növekedése érdekében terveztek.
A felmérés szerint a látogatók úgy látják, hogy a személyes jelenlétre épülő B2B rendezvények a legjobb lehetőséget kínálják az új termékek vagy szolgáltatások megismerésére (69,7%) és a leghatékonyabb csatornák a kapcsolatépítésre (78%).
Összességében a kutatás alátámasztja, hogy az élő rendezvények továbbra is a megkerülhetetlenek a szervezetek számára.
A HoReCa-ágazat fő tendenciái
A növekvő környezetvédelmi felelősségvállalás miatt a HORECA-szakvásárok a fenntartható gyakorlatokra összpontosítanak. A kiállítók környezetbarát termékeket mutatnak be, a biológiailag lebomló csomagolástól az energiahatékony konyhai készülékekig.
A szakkiállítók ebben az ágazatban is élen járnak az új technológiák bemutatásában. Ez a digitális étlapoktól és fizetési rendszerektől kezdve a konyha automatizálásáig és a foglalások kezelését segítő alkalmazásokig mindent magában foglal.
Egyre erősebb a helyi és biotermékek használatára irányuló trend is. A szakkiállításokon számos olyan beszállító és termelő mutatkozik be, akik ezekre a termékekre összpontosítanak.
A változó fogyasztói preferenciák és étrendi korlátozások miatt a HoReCa-vállalatok diverzifikálják kínálatukat. A kereskedelmi vásárokon a növényi alapú ételek és a gluténmentes lehetőségek kiállításait is bemutatják.
A személyzet képzése és megtartása örökös kihívás a szektorban. Számos szakvásáron ma már workshopokat és szemináriumokat kínálnak a humánerőforrással, a személyzet irányításával és a munkavállalók jólétével kapcsolatban.
A látogatók folyamatosan újdonságokat várnak: elvárják, hogy a cégek újdonságokat mutassanak, és még emlékezetesebben, egyedibben jelenítsék meg a márkáikat, szolgáltatásaikat.
Mit ad a SIRHA Budapest 2024?
A trendekhez természetesen a SIRHA Budapest is alkalmazkodik, ezeket követve alakítja koncepcióját. A kiállító cégek és a márkáik egyedi, eredeti és figyelemfelkető megjelenését, például a HUNGEXPO egyedi standrendelési szolgáltatásával segíti.
A SIRHA alapértékként kezeli a fenntarthatóságot: korábban is tudatosan irányították a látogatók figyelmét a helyi és a biotermékekre fókuszáló standokra,
idén pedig a korábban megszokottnál is nagyobb teret kapott a kiállítás állandó partnere a Felelős Gasztrohős Alapítvány, amelynek közreműködésével az iparágba illő cégek jönnek kiállítani (papírpohár, eldobható ételhordók, újrahasznosított eszközök, bio tisztítószerek). A „CSAK A MENTES” – Herczeg Andrea jóvoltából – egy Zöld Szigetet létesít, ahol olyan kiállítók szerepelnek, akik valamilyen ételintoleranciával küzdőknek nyújtanak megoldást, például a laktóz- vagy gluténmentes termékek iránt érdeklődőknek.
A Trade magazin a megszokott színvonalon hozza exkluzív, innovációs standját, a Future Store-t, és az Innovációs termékverseny mellett egy teljesen új projekttel is jelentkezik: a Start Up szigettel.
2024-ben is a METRO Nagykereskedelemé lesz az expó legnagyobb területű kiállítói zónája: 800 négyzetméteren 9 stand kap helyet, ahol 3 nap alatt 314 program várja a szakembereket.
A kiállítást számos további szakmai rendezvény kíséri, ilyenek például a KÖSZ Közétkeztetési Szakácsverseny, a SIRHA Budapest Coffee Challenge, a Pizza World Championship.
Az idei rendezvény fókuszában a kézműves fagylalt áll; a SIRHA Budapest elkötelezett a kézművesfagylalt-készítés kultúrájának megismertetése és terjesztése iránt. A 2022–2025-ös időszakban újra világ körüli útjára indul a Gelato Festival World Masters, amely ezúttal is a világ legjobb fagylaltját keresi az első napon. A második nap a játékos és kreatív fagylaltversenyé, ezt a Magyar Cukrász Ipartestület és a Hungexpo Zrt. szervezi cukrász tanulóknak. A harmadik napon a fagylaltalapanyagokat forgalmazó cégek mutathatják be újdonságaikat, kóstolókkal összekötve. A kiállítás ad otthont a Cukrász Ipartestület által szervezett Magyarország Tortája verseny első zsűrizési fordulójának és a Pataki János-emlékversenynek is.
A kiállítás kiemelt szakmai partnere a METRO, kiemelt médiatámogatója és hivatalos lapja a Trade magazin.
//
Üzlet és élmény
A Trade magazin a kezdetektől a Nemzetközi SIRHA Budapest szakkiállítás stratégiai partnere és hivatalos lapja. A SIRHA Budapest 2024 keretein belül, immár hetedik alkalommal kerül újra megrendezésre a Future Store, azaz a Jövő Áruháza. Az első alkalommal még 150 négyzetméteren mutattuk meg az újdonságokat, ami ma már közel 800 nm-en várja a kiállítás látogatóit, természetesen továbbra is a Trade magazin standjaként. A kiállítási környezetben megépített áruházi szimulációban társkiállítóink az óránként induló szakmai túráinkon maguk mutatják be digitális fejlesztéseiket, jövőbe mutató innovatív termékeiket és szolgáltatásaikat – olyanokat, amelyek szerintünk esélyesek arra, hogy a továbbiakban a jövő kereskedelmi modelljeinek részesei legyenek.
A standot túravezetéssel látogathatják az érdeklődők. A csoportok előre megtervezett útvonalon járnak, közben új termékeket kóstolnak, megtekinthetik és akár ki is próbálhatják a legújabb technikai megoldásokat, és olyan megoldásokról, szolgáltatásokról kapnak közben információkat a szakmai bemutatók által, amelyek a stand adott pontjára funkciójuk miatt kerültek.
Az előző kiállítási megjelenésen közel 1200 regisztrált látogatót fogadott a jövő áruháza. A 2020-as Future Store stand marketing díjas lett, majd 2022-ben elnyerte e verseny különdíját.
A Hungexpo Zrt. és a Trade magazin közös szervezésben hatodik alkalommal rendezi meg a SIRHA Budapest Nemzetközi Innovációs Termékversenyt, amelyben kizárólag a SIRHA Budapest 2024 regisztrált kiállítói vehetnek részt.
A verseny célja, hogy a tematizált szakmai eseményen megjelent kiállítók által, két kiállítás közötti időszakban piacra vezetett innovatív termékek, szolgáltatások közül a legjobbnak ítéltek hírnevét a kiállítás is tovább öregbítse. Mint ahogy a SIRHA Budapest kiállítás is nemzetközi, az innovációs verseny is az, így a külföldi kiállítók ugyancsak pályázhatnak. A kategóriánkénti dobogós helyezetteket a kiállítás területén bemutatjuk, így innovációs pályázatukat a látogatók is megtekinthetik.
Nevezni a következő kategóriákban lehet: Élelmiszer és ital; Sütőipari és cukrászati termékek; Technológiák (konyhagépek, sütőipari berendezések, élelmiszeripari technológiák, higiéniai technológiák, szoftverek); Szállodaipari termékek, bútorok, textilek, dekoráció, asztali teríték; Csomagolóipar és logisztika.
A beérkezett pályázatokat felkért szakemberek és szakújságírók értékelik.//
A kiállítás legnagyobb standja
Még élénken él bennünk az örömteli fáradtságnak az érzése, amely a 2022-es SIRHA Budapest Szakkiállítás végén munkált bennünk. Ez volt az az esztendő, amikor a pandémia után ismét személyesen, egy térben és időben találkozhattunk a HoReCa szegmens szakembereivel. A találkozások mindenkit feltöltöttek, inspiráltak, senki nem távozott szellemi útravaló nélkül. Most pedig újra részesei lehetünk Magyarország egyetlen élelmiszeripari és vendéglátóipari szakmai kiállításának, ahol a számunkra legfontosabb vásárlóknak mutathatjuk be a METRO kínálatának széles palettáját, miközben közösen áldozunk a kulináris élvezetek oltárán.
2024-ben is az expó legnagyobb területű kiállítói komplexuma lesz a METRO Nagykereskedelemé: 1000 négyzetméteren 9 stand kap helyet, és 3 nap alatt 314 programot valósítunk meg. Többek között hat, különböző jellegű, működő vendéglátóhely fogadja a hozzánk betérőket: ezekben a vendéglátóipari szakemberek kifejezetten otthonos közegben találják magukat, ugyanakkor ihletet nyernek és megoldásokat is találnak. Közülük a futurisztikus METRO Bisztró 95%-ban automatizált módon fog működni: online lehet asztalt foglalni a Dish by METRO rendszeren keresztül, robotpincér szervírozza a saját márkanagykövetünk, Dalnoki Bence Bocuse d’Or bronzérmes séf által elkészített négyfogásos menüt, az edényeket pedig teljes mértékben automata mosogatógép fogja elmosni.
Ultrafriss Arénánk pedig vibrálóan színes oázis lesz a kiállítótér központjában, ahol megtalálhatóak lesznek csúcsminőségű egyedi alapanyagaink: a legváltozatosabb zöldségek és gyümölcsök, húsok és halak.//
Édes élet a SIRHÁ-n
A Magyar Cukrász Ipartestület – a korábbi UKBA kiállításokat is ide számítva – évtizedek óta szakmai partnere a HUNGEXPO szakmai rendezvényeinek az élelmiszeripari és HoReCa szektorban. A SIRHA Budapest kiállítások elindulásakor jött létre az a platform, ahol igazán méltó módon tudjuk megrendezni programjainkat, versenyeinket és bemutatni eredményeinket a szakmai közönségnek, színvonalasan tudjuk reprezentálni szervezetünket és a hazai cukrász szakmát.
A SIRHA Budapest 2024 kiállításon is olyan cukrászszakmai programokat szervezünk, melyek jelentős szakmai érdeklődésre tartanak számot. A kiállítás első napján hagyományosan megrendezzük a népszerű Pataki János-emlékversenyt, mely cukrászati termékverseny felnőtteknek és tanulóknak, tortadíszítés és artisztika, valamint cukorvirág kompozíció kategóriákban. A következő napon kerül sor a Fagylalt Kaland 2024 elnevezésű játékos, kreatív fagylaltversenyre; hagyományteremtő céllal először szervezzük meg ezt a hiánypótló versengést, melynek célja a cukrász tanulók edukációja, a fagylaltkészítés rejtelmeibe való beavatása játékos formában. A délelőtt és a délután folyamán összesen hat tanulócsapat verseng egymással, hat kiváló cukrász és fagylaltmester segítségével.
A harmadik nap a sokak által várt Magyarország Tortája 2024 elődöntőé, ahol a nevezések függvényében akár harminc versenytortát mutatunk be egy jövőre háromfős „fogyasztói szekcióval” kiegészülő zsűri előtt. //
Találkozik a szakma
A Pékszövetség – a SIRHA és azt megelőzően az UKBA szakkiállítások állandó részvevőjeként – a korábbiakban megszokott koncepcióval jelenik meg a 2024-es rendezvényen. A szakmai látogatókat a szövetség elnökségének tagjai várják: célunk, hogy az iparágat kiszolgáló lehető legtöbb vállalkozás vezetőivel találkozzunk, természetesen olyanokkal is, akik nem tagjaink, mert minél több oldalról szeretnénk megismerni a sütőipart érintő problémákat, esetleg hasznosítható ötleteket.
Szeretnénk minél több diákot is a kiállításon látni, aminek elősegítéseképpen körlevélben hívjuk meg az érintett szakiskolákat, amelyek számára csoportos belépőt is biztosítunk.
A már hagyományossá vált kerekasztal-beszélgetések mellett termékversenyt is szervezünk, ám ez utóbbinak a témája egyelőre legyen meglepetés!
A standon folyamatosan készül majd a foszlóskalács. Mint ismeretes, csatlakoztunk a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyrendszerhez, a tervek szerint az első szakaszban 5 péktermékkel. A második ilyen a foszlóskalács, ezt mutatjuk be és kóstoltatjuk a SIRHA-n; ismertetjük gyártási feltételeit, szabályrendszerét és szemléltetjük előállítását. A KMÉ védjegyet prémium kategóriájú termékek kaphatják meg, amelyek megfelelnek egy meghatározott szabályrendszernek – a pékségeknek egyenként kell folyamodniuk a mind a gyártó, mind a termék kiválóságát bizonyító védjegyért. Nem titkolt szándékunk, hogy minél több kollégát rávegyünk a top minőségű kalács gyártására. //
Több profi, több főzés
A SIRHA Budapest 2024 meghatározó témája a fenntarthatóság, ami a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége (KÖZSZÖV) filozófiájával és aktivitásaival is összecseng, ennek megfelelően a kiállításon rendezett KÖSZ 2023–2024 közétkeztetési szakácsverseny döntője is e gondolat köré épül. A verseny témája a húsmentesség, amit a KÖZSZÖV nemcsak a SIRHÁ-val kapcsolatban kezel prioritásai között: a Magyar Természetvédők Szövetségével (MTVSZ) kötött együttműködésünk egyik programja a heti egy húsmentes nap bevezetése a közétkeztetésben. A versenyen a fenntarthatóság jegyében bemutatunk egy élelmiszer-hulladékot feldolgozó komposztáló berendezést és egy energia- és víztakarékos, vegyszer helyett hővel fertőtlenítő nagykonyhai mosogatógépet is.
A döntő idén a megszokott egy nap helyett háromnapos lesz, az ételkészítés hosszabb – 4 órás – főzési idővel zajlik, és a közönségnek is lehetősége lesz a kóstolásra, véleménynyilvánításra, ami alapján közönségdíjat is kiadunk. Napi 4 tálalás lesz 12.00-től félóránként – így délutánonként marad időnk könnyebb stílusú szakmai show-kra és kerekasztal-beszélgetésekre is.
A KÖSZ szakmai támogatói köre a korábbiakhoz képest három új partnerrel is bővült: az MTVSZ mellett a Növényi Alapú Élelmiszereket Gyártók és Forgalmazók Országos Szövetsége (NÉGYOSZ) és a Vendáglátóipari Szakmai Oktatók Országos Szövetsége is támogatja munkánkat. Minden kollégát és érdeklődőt szeretettel várunk, hogy megismertethessük velük az új közétkeztetési trendeket mind a kínálat, mind a technológia, mind a fenntarthatósági törekvések területén.//
Related news
Hungarian Retailers Unite for Charity During the Holiday Season
Seven major Hungarian food retail chains—Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Read more >Reconsidered service charges
Trade organisations welcomed the decision of the Ministry for National…
Read more >Related news
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Hungary are this year’s winners
This year, Trade Magazine announced the Christmas TV Ads 2024…
Read more >This year’s CO-OP Star Silver Pine and Silver Star awards have been presented
As every year before Christmas, this December, the CO-OP Star…
Read more >Declining company numbers, permanent half-million limit
In 2024, the number of partnerships is expected to decrease…
Read more >