Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg a globális élelmiszer-költések közel 22%-át teszik ki. Ugyanez 2021-ben 21,1% volt. A Kantar szerint a saját márkás termékek erőteljes növekedési pályára álltak: 2022-ben kilencszeres növekedést realizáltak az előző évhez képest.
A Kantar Global Omnichannel Report szerint a saját márkás termékek valamennyi modern kereskedelmi csatornában előretörtek a márkákhoz képest. A legnagyobb növekedést a szuper- és hipermarketekben, valamint a kényelmi csatornákban regisztrálták, ahol a kereskedelmi márkák 0,8%, illetve 1%-os részesedést szereztek.
Ugyanakkor a márkák viszonylag jól teljesítettek a diszkontokban, és nagyobb növekedést értek el a nagyrészt saját márkás termékek által dominált csatornában.
Bár a saját márkák sikere részben a diszkontok gyors növekedésének tulajdonítható, a Kantar szerint fontos megjegyezni, hogy a kereskedelmi márkák növekedésének 68%-a e csatornán kívülről származik.
Related news
Recent research: guests avoid restaurants with poor restroom conditions
In a Tork international survey, 73% of respondents said that…
Read more >Hungarian SMEs see the future in development
The vast majority of companies desire and plan technological developments,…
Read more >More than half of Slovenians would vacation in Croatia this year
71 percent of Slovenians are planning a vacation this year,…
Read more >Related news
MBH quick analysis: Retail trade momentum decreased in May
After Easter spending, retail sales growth slowed in May: total…
Read more >K&H Analyst Commentary: Retail awaits greater momentum
May was quite bad in stores, especially in food stores,…
Read more >These factors influenced prices in the milk and egg markets
The Hungarian Competition Authority (GVH) has also concluded two accelerated…
Read more >