Kantar: a saját márkák a globális élelmiszerköltés 22%-át adják
A Kantar új kutatása szerint a saját márkás termékek jelenleg a globális élelmiszer-költések közel 22%-át teszik ki. Ugyanez 2021-ben 21,1% volt. A Kantar szerint a saját márkás termékek erőteljes növekedési pályára álltak: 2022-ben kilencszeres növekedést realizáltak az előző évhez képest.
A Kantar Global Omnichannel Report szerint a saját márkás termékek valamennyi modern kereskedelmi csatornában előretörtek a márkákhoz képest. A legnagyobb növekedést a szuper- és hipermarketekben, valamint a kényelmi csatornákban regisztrálták, ahol a kereskedelmi márkák 0,8%, illetve 1%-os részesedést szereztek.
Ugyanakkor a márkák viszonylag jól teljesítettek a diszkontokban, és nagyobb növekedést értek el a nagyrészt saját márkás termékek által dominált csatornában.
Bár a saját márkák sikere részben a diszkontok gyors növekedésének tulajdonítható, a Kantar szerint fontos megjegyezni, hogy a kereskedelmi márkák növekedésének 68%-a e csatornán kívülről származik.
Related news
SPAR presents its own brand offering with Roland Sallai
SPAR Hungary is launching a nationwide campaign with Roland Sallai,…
Read more >Self-driving cars in the big city – Hungarian researchers are working on such algorithms
Many people think that the biggest challenge in developing self-driving…
Read more >It’s not the star that matters: Hungarian customers want to see negative reviews too
According to a recent study by MediaMarkt, the majority of…
Read more >Related news
New momentum in start-ups, but the decline in the number of companies has not stopped yet
A new wave of company formations hit the business sector…
Read more >New simplifications in sustainability reporting
On July 11, 2025, the European Commission adopted an amendment…
Read more >Three counties where Christmas is not the peak: retail trade is booming in the summer
Nationally, December is the peak month for retail: the holiday…
Read more >