Fenntartható működés a SPAR-nál: kevesebb műanyag, több megmentett élelmiszer
A SPAR Magyarország hosszú évek óta törekszik arra, hogy mind kereskedelmi működése, mind gyártási folyamatai során minél kevésbé terhelje a környezetet, megóvja munkatársai és vevői egészségét, polcain egyre több hazai kis és családi vállalkozás termékeinek adjon helyet, és a társadalmi felelősségvállalás jegyében odafigyeljen a hátrányos helyzetű csoportokra is. A 2022-ben elért eredményeket Fenntarthatósági jelentésben adta közre a vállalat, amelyből többek között kiderül: a teljes vállalat energiafogyasztása 3%-kal, hulladéktermelése több mint 2200 tonnával csökkent 2022-ben 2021-hez képest.
A SPAR fenntarthatósági tevékenységét öt fő pillér határozza meg: a környezet védelme, az élelmiszer-biztonság, az egészséges életmód támogatása, a munkavállalók védelme és a társadalmi felelősségvállalás. Az alappillérként meghatározott területek szorosan kapcsolódnak az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz. A SPAR célja, hogy tovább mélyítse szerepvállalását a fenntarthatóság terén a munkavállalók, a vásárlók és a beszállítók életében.
A vállalat folyamatosan keresi azokat a technológiai és fejlesztési lehetőségeket, amelyek segítségével egyre környezettudatosabb módon tudja szervezni mindennapjait. Ezek a törekvések számos területet érintenek, legyen szó a logisztikai folyamatokat érintő károsanyag-kibocsátás csökkentéséről, a tudatos hulladékgazdálkodásról, a napi működés során felhasznált műanyag és papír mennyiségéről vagy az újragondolt csomagolástechnikai megoldások bevezetéséről.
A vállalat fenntarthatósági tevékenységét a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka alatt szervezte egységes keretbe, a célkitűzéseket és az elért eredményeket pedig mindenki számára elérhetővé tette a www.sparafenntarthatojovoert.hu weboldalon, ahol a teljes Fenntarthatósági jelentés is elérhető. (x)
Related news
The Joy of Giving! – SPAR stores collect non-perishable food for people in need
The Hungarian Maltese Charity Service and SPAR Hungary have launched…
Read more >Lidl has published its 3rd sustainability report
Lidl Hungary’s sustainability report for the 2022/2023 business years has…
Read more >Máriusz Révész: the SZÉP card can put ten thousand forints per month into the pockets of active Hungarians, it is also in the interest of employers
The biggest winner of the 2025 budget is an active,…
Read more >Related news
Card payments are now a basic requirement for merchants
“Card acceptance today is like a utility service: a basic…
Read more >Record donation in P&G’s Paralympic campaign
Over twenty million forints were raised thanks to the campaign…
Read more >Cellect Hungary demands more space with wearables and smart home devices
Cellect Hungary, one of the leading distributors in the Hungarian…
Read more >