Fenntartható működés a SPAR-nál: kevesebb műanyag, több megmentett élelmiszer
A SPAR Magyarország hosszú évek óta törekszik arra, hogy mind kereskedelmi működése, mind gyártási folyamatai során minél kevésbé terhelje a környezetet, megóvja munkatársai és vevői egészségét, polcain egyre több hazai kis és családi vállalkozás termékeinek adjon helyet, és a társadalmi felelősségvállalás jegyében odafigyeljen a hátrányos helyzetű csoportokra is. A 2022-ben elért eredményeket Fenntarthatósági jelentésben adta közre a vállalat, amelyből többek között kiderül: a teljes vállalat energiafogyasztása 3%-kal, hulladéktermelése több mint 2200 tonnával csökkent 2022-ben 2021-hez képest.
A SPAR fenntarthatósági tevékenységét öt fő pillér határozza meg: a környezet védelme, az élelmiszer-biztonság, az egészséges életmód támogatása, a munkavállalók védelme és a társadalmi felelősségvállalás. Az alappillérként meghatározott területek szorosan kapcsolódnak az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz. A SPAR célja, hogy tovább mélyítse szerepvállalását a fenntarthatóság terén a munkavállalók, a vásárlók és a beszállítók életében.
A vállalat folyamatosan keresi azokat a technológiai és fejlesztési lehetőségeket, amelyek segítségével egyre környezettudatosabb módon tudja szervezni mindennapjait. Ezek a törekvések számos területet érintenek, legyen szó a logisztikai folyamatokat érintő károsanyag-kibocsátás csökkentéséről, a tudatos hulladékgazdálkodásról, a napi működés során felhasznált műanyag és papír mennyiségéről vagy az újragondolt csomagolástechnikai megoldások bevezetéséről.
A vállalat fenntarthatósági tevékenységét a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka alatt szervezte egységes keretbe, a célkitűzéseket és az elért eredményeket pedig mindenki számára elérhetővé tette a www.sparafenntarthatojovoert.hu weboldalon, ahol a teljes Fenntarthatósági jelentés is elérhető. (x)
Related news
We are getting better at shopping
This May POPAI Magyarország held its annual meeting and the…
Read more >Strategic development, sustainability and community presence by Reál
In 2024 the Reál Group continued the structural transformation that…
Read more >Customer experience and sustainable solutions: PENNY’s successful year
In 2024 PENNY Magyarország focused on preserving customer trust by…
Read more >Related news
Innovation and tradition go hand in hand
We asked Ceres Zrt.’s corporate director István Mikos about the…
Read more >Recent research: guests avoid restaurants with poor restroom conditions
In a Tork international survey, 73% of respondents said that…
Read more >Responsibly, for the future
Smurfit Westrock is committed to supporting Párkány and actively participates…
Read more >