Fenntartható működés a SPAR-nál: kevesebb műanyag, több megmentett élelmiszer
A SPAR Magyarország hosszú évek óta törekszik arra, hogy mind kereskedelmi működése, mind gyártási folyamatai során minél kevésbé terhelje a környezetet, megóvja munkatársai és vevői egészségét, polcain egyre több hazai kis és családi vállalkozás termékeinek adjon helyet, és a társadalmi felelősségvállalás jegyében odafigyeljen a hátrányos helyzetű csoportokra is. A 2022-ben elért eredményeket Fenntarthatósági jelentésben adta közre a vállalat, amelyből többek között kiderül: a teljes vállalat energiafogyasztása 3%-kal, hulladéktermelése több mint 2200 tonnával csökkent 2022-ben 2021-hez képest.
A SPAR fenntarthatósági tevékenységét öt fő pillér határozza meg: a környezet védelme, az élelmiszer-biztonság, az egészséges életmód támogatása, a munkavállalók védelme és a társadalmi felelősségvállalás. Az alappillérként meghatározott területek szorosan kapcsolódnak az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz. A SPAR célja, hogy tovább mélyítse szerepvállalását a fenntarthatóság terén a munkavállalók, a vásárlók és a beszállítók életében.
A vállalat folyamatosan keresi azokat a technológiai és fejlesztési lehetőségeket, amelyek segítségével egyre környezettudatosabb módon tudja szervezni mindennapjait. Ezek a törekvések számos területet érintenek, legyen szó a logisztikai folyamatokat érintő károsanyag-kibocsátás csökkentéséről, a tudatos hulladékgazdálkodásról, a napi működés során felhasznált műanyag és papír mennyiségéről vagy az újragondolt csomagolástechnikai megoldások bevezetéséről.
A vállalat fenntarthatósági tevékenységét a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka alatt szervezte egységes keretbe, a célkitűzéseket és az elért eredményeket pedig mindenki számára elérhetővé tette a www.sparafenntarthatojovoert.hu weboldalon, ahol a teljes Fenntarthatósági jelentés is elérhető. (x)
Related news
Overweight, malnutrition, lessons learned: The impact assessment of the GYERE® Online Program has been completed
The Hungarian Dietetic Association (MDOSZ) has successfully concluded its three-year…
Read more >10 artists, 1 cause, 1 SUPERALBUM – because every child’s voice matters
Banana Records, a publishing and creative agency, has launched a…
Read more >Sport as a strategic brand experience
Today sport is way more than just a sponsorship platform:…
Read more >Related news
XII. Laurel Retail Conference – the future is visible in action
On May 28, key players of the retail sector will…
Read more >BioTechUSA and FC Barcelona: partnership reaches new level with Pedri and new product
The BioTechUSA Group has been FC Barcelona’s global nutritional supplement…
Read more >Mantova: an Italian flavour festival – with spices
The Fratelli Mantova BBQ product line takes grilling to a…
Read more >