Fenntartható működés a SPAR-nál: kevesebb műanyag, több megmentett élelmiszer
A SPAR Magyarország hosszú évek óta törekszik arra, hogy mind kereskedelmi működése, mind gyártási folyamatai során minél kevésbé terhelje a környezetet, megóvja munkatársai és vevői egészségét, polcain egyre több hazai kis és családi vállalkozás termékeinek adjon helyet, és a társadalmi felelősségvállalás jegyében odafigyeljen a hátrányos helyzetű csoportokra is. A 2022-ben elért eredményeket Fenntarthatósági jelentésben adta közre a vállalat, amelyből többek között kiderül: a teljes vállalat energiafogyasztása 3%-kal, hulladéktermelése több mint 2200 tonnával csökkent 2022-ben 2021-hez képest.
A SPAR fenntarthatósági tevékenységét öt fő pillér határozza meg: a környezet védelme, az élelmiszer-biztonság, az egészséges életmód támogatása, a munkavállalók védelme és a társadalmi felelősségvállalás. Az alappillérként meghatározott területek szorosan kapcsolódnak az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz. A SPAR célja, hogy tovább mélyítse szerepvállalását a fenntarthatóság terén a munkavállalók, a vásárlók és a beszállítók életében.
A vállalat folyamatosan keresi azokat a technológiai és fejlesztési lehetőségeket, amelyek segítségével egyre környezettudatosabb módon tudja szervezni mindennapjait. Ezek a törekvések számos területet érintenek, legyen szó a logisztikai folyamatokat érintő károsanyag-kibocsátás csökkentéséről, a tudatos hulladékgazdálkodásról, a napi működés során felhasznált műanyag és papír mennyiségéről vagy az újragondolt csomagolástechnikai megoldások bevezetéséről.
A vállalat fenntarthatósági tevékenységét a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka alatt szervezte egységes keretbe, a célkitűzéseket és az elért eredményeket pedig mindenki számára elérhetővé tette a www.sparafenntarthatojovoert.hu weboldalon, ahol a teljes Fenntarthatósági jelentés is elérhető. (x)
Related news
Polish customers want responsible ecommerce
Customers in Poland expect real pro-ecological actions and social commitment…
Read more >Sustainability on the shelf: what do shoppers think about packaging and the environment?
This article is available for reading in Trade magazin 2024/11…
Read more >Responsible inspections in the winter season too
Seasonal markets and advent fairs in the winter remain popular…
Read more >Related news
Gold medal winner wines in Lidl’s product selection
Ten years ago Lidl Magyarország committed itself to promoting Hungarian…
Read more >(HU) memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
Sorry, this entry is only available in HU.
Read more >Take wherever you wish: sustainable packaging for active consumers
On-the-go foods made for active consumers are conquering shops, as…
Read more >