Fenntartható működés a SPAR-nál: kevesebb műanyag, több megmentett élelmiszer
A SPAR Magyarország hosszú évek óta törekszik arra, hogy mind kereskedelmi működése, mind gyártási folyamatai során minél kevésbé terhelje a környezetet, megóvja munkatársai és vevői egészségét, polcain egyre több hazai kis és családi vállalkozás termékeinek adjon helyet, és a társadalmi felelősségvállalás jegyében odafigyeljen a hátrányos helyzetű csoportokra is. A 2022-ben elért eredményeket Fenntarthatósági jelentésben adta közre a vállalat, amelyből többek között kiderül: a teljes vállalat energiafogyasztása 3%-kal, hulladéktermelése több mint 2200 tonnával csökkent 2022-ben 2021-hez képest.
A SPAR fenntarthatósági tevékenységét öt fő pillér határozza meg: a környezet védelme, az élelmiszer-biztonság, az egészséges életmód támogatása, a munkavállalók védelme és a társadalmi felelősségvállalás. Az alappillérként meghatározott területek szorosan kapcsolódnak az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz. A SPAR célja, hogy tovább mélyítse szerepvállalását a fenntarthatóság terén a munkavállalók, a vásárlók és a beszállítók életében.
A vállalat folyamatosan keresi azokat a technológiai és fejlesztési lehetőségeket, amelyek segítségével egyre környezettudatosabb módon tudja szervezni mindennapjait. Ezek a törekvések számos területet érintenek, legyen szó a logisztikai folyamatokat érintő károsanyag-kibocsátás csökkentéséről, a tudatos hulladékgazdálkodásról, a napi működés során felhasznált műanyag és papír mennyiségéről vagy az újragondolt csomagolástechnikai megoldások bevezetéséről.
A vállalat fenntarthatósági tevékenységét a „SPAR – a fenntartható jövőért” ernyőmárka alatt szervezte egységes keretbe, a célkitűzéseket és az elért eredményeket pedig mindenki számára elérhetővé tette a www.sparafenntarthatojovoert.hu weboldalon, ahol a teljes Fenntarthatósági jelentés is elérhető. (x)
Related news
Sometimes we have a main meal!
Snacking is gradually losing its snacking character, turning from a…
Read more >Munch saved 1,700 tonnes of food in 2024
According to Munch’s latest Sustainability Report, Hungarians saved more than…
Read more >Related news
High-quality dairy products for every day
The name Sole-Mizo Zrt. stands for quality and tradition. Every…
Read more >New private label treats at Shell service stations
At the end of February Shell Café iced coffee appeared…
Read more >Renewal for Cup Revolution: RevoUnion is here
Cup Revolution continues with a new umbrella brand and an…
Read more >