A fenntarthatóság építőkockái a Rossmannál
A Rossmann kulcskérdésként tekint a fenntarthatóságra, azon belül is egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság. Céljuk nemcsak a fenntarthatóság elveinek megfelelő innovatív termékkínálat kialakítása: hangsúlyt helyeznek a ma és a jövő vásárlói környezetbarát gondolkodásának formálására is.
Az alábbiakban a drogérialánc legújabb projektjei közül válogattunk négyet: a Resprayt, a Redy bugyit, a Climaplex márkát és a Tintoretto és barátai projektet „Légy zöld szuperhős!” rajzpályázattal.
Újratölthető fújós dezodorok
Három Rossmann-üzlet is várja már a vásárlókat a Respray automatával, a világ első olyan készülékével, amelynek segítségével újratölthetők a fújós dezodorok. Az egyedülálló magyar találmány Budaörsön, a budapesti Mammutban és a Flórián téren hamar a vásárlók kedvence lett.
Az eredmények alapján bátran kijelenthető, a vásárlók nyitottak arra a megoldásra, hogy az újratölthető fújós dezodor használatával tegyenek a fenntartható, zöld jövőért, és akár a negyedére csökkentsék a saját ökológiai lábnyomukat.
– Budaörsön például a nyitás óta több mint tízszer annyit töltöttek a vásárlók – hangsúlyozta Flórián László, a Rossmann ügyvezető igazgatója –, mint ahányat eladtunk a TOP1 fújós márkatermékből, a Mammutban pedig 2-3-szor annyit töltöttek, mint amennyi a normál Isana dezodorok eladása volt. Érdekesség, hogy itt sokkal jobban fogy a férfi illatunk, de volt olyan nap nemrégiben, amikor az Aloe vera illatból közel annyit töltöttek, mint az első számú normál illatunk 3 havi fogyása. Hosszú távon az automatával rendelkező üzletek számát és az utántölthető illatokat is szeretnénk bővíteni.
A Respray alapítói, Zámbó Gergely és Réti Andor ugyancsak pozitív fogadtatásról számoltak be, elmondták, hogy sokan meglátogatják a gépet az első napokban, hetekben: voltak teljes általános iskolai osztályok, akiket kihozott az osztályfőnökük, hogy megmutassa nekik ezt a magyar találmányt.
This is Redy, a menstruációs bugyi
A statisztikák szerint Európa partjain jelenleg az 5. leggyakoribb hulladékot képezik az egyszer használatos intimhigiéniai eszközök. Ezek irdatlan tömegét csökkentheti a speciális kialakítású és remek nedvszívóképességű This is Redy menstruációs bugyi, amivel a nők egyéb eszközök használata nélkül, környezettudatosan élhetik meg menstruációjukat – ez egy személyre vetítve körülbelül évi 280-300 el nem használt tampont és betétet jelent.
A hiánypótló termék ötletgazdája, Molnár Dóra elárulta: alig 3 hónap kellett ahhoz, hogy lássák, a termék sikeres lesz; a Tasnádi Ádámmal együtt indított kétmilliós kezdőtőkéjű cég bevétele az elmúlt években a meghaladta a bruttó 500 millió forintot. A startup újabb lépcsőhöz érkezett, az alsóneműk ugyanis már országosan, offline is elérhetőek a Rossmann kínálatában.
– A This is Redy termékek relevánsak a választékunkhoz – magyarázta Horváth Tokaji Hajnalka, a Rossmann senior beszerzője –, hiszen drogériaként széles termékválasztékkal igyekszünk a nők menstruációs periódusát könnyebbé tenni. A fenntarthatóság fontos ebben a szegmensben is, illetve a COVID időszaka is elősegítette, hogy a nők egyre bátrabban forduljanak olyan menstruációs periódus alatt használható termékek felé, amelyek moshatóak, újra felhasználhatóak. Jelenleg minden üzletünkben megtalálható két menstruációs alsónemű, ez hamarosan bővülni fog, a webshopunkban pedig további termékek vásárolhatóak meg. Külön öröm, hogy a két tulajdonos kizárólag a mi üzleteink polcain forgalmazza ezeket a termékeket.
Kíméli a hajat, kíméli a környezetet
Újabb hajápolási márkával bővült a Rossmann Magyarország kínálata, a Climaplex készítmények kizárólag a drogérialánc polcain érhetőek el hazánkban. A Climaplex egy teljesen új, előremutató kategória a hajápolásban, ugyanis – a piacon egyedülálló módon – a klímaváltozás hajra és fejbőrre gyakorolt negatív hatásainak kezelésére alkották meg őket.
A márkacsalád kilenc különböző termékből áll, az alapok mellett – sampon és balzsam – olyan speciális készítmények, mint a hajformázó spray, a hajvédő permet, a göndörítő vagy a szöszösödésgátló krém. A Climaplex termékei klinikailag bizonyítottan regenerálják és hatékonyan védik a hajat és a fejbőrt, továbbá a 100%-ban újrahasznosított csomagolás és a 97%-ban természetes összetevők segítik a környezet megóvását.
– Az olyan környezeti ártalmak, mint az extrém meleg, a pára, az UV-sugárzás vagy a légszennyezés a hajunkat sem kímélik – érvel Mitykó Mariann, a Rossmann kategória managere. – A hajfestés, mindennapos hajmosás, a hajformázás okozta hatások mellett tehát olyan termékekre van szükség, amelyek az egyre erősebb környezeti ártalmak ellen is védenek. Az emberi haj szerkezete ugyanis nincs felkészülve a folytonos külső stresszhatásokra, így megnyílt egy új terület a hajápolásban, a kihívásra pedig világszerte elsőként válaszolt a tudományosan kifejlesztett és klinikailag tesztelt márka, a Climaplex. Amikor a hajápolási újdonságokat kerestünk, a cél az volt, hogy olyan márkát találjunk, amely professzionális, főleg természetes összetevőket tartalmaz, állatkísérlet-mentes és környezettudatos, de mégis elérhető árú.
Akik holnap vigyáznak környezetünkre
A Rossmann a fenntarthatóságról szóló edukációban kiemelt szerepet szán a legkisebbeknek. Magyarország közel 3 ezer óvodai nevelést is folytató intézménye számára ajánlott fel egy-egy példányt Dirk Rossmann, a Rossmann alapító-tulajdonosának első mesekönyvéből. A könyv kifejezetten a legkisebb korosztály számára szolgál útmutatóul a fenntartható életmódhoz.
A Tintoretto és barátai című edukációs mese olyan témákra hívja fel a figyelmet, mint a fenntarthatóság, a környezetvédelem vagy a klímaváltozás, amelyek a vállalat számára is kiemelten fontos területek.
– Úgy gondoljuk – emelte ki Flórián László –, hogy ezekkel a témákkal célszerű minél korábban, akár már óvodáskorban az életkoruknak megfelelő formában megismertetni a gyerekeket, hiszen a legkisebbek edukációjával sokat tehetünk egy fenntarthatóbb jövőért.
A könyv karakterein keresztül a gyerekek megtapasztalhatják, hogyan válhatnak ők maguk is felelős fogyasztóvá, és milyen lépéseket tehetnek a hétköznapokban a környezetvédelemért.
A könyvhöz kapcsolódóan a Rossmann egy rajzpályázatot is hirdetett, „Légy zöld szuperhős!” címmel, amely keretében arra kérte a 3–14 év közötti gyerekeket, hogy rajzokkal mutassák meg, hogyan lehet óvni a környezetet, és mit tesznek ők maguk a környezetvédelemért. (x)
Related news
Focus on supporting sustainable food systems: Nestlé’s joint value creation summary published
Nestlé is committed to providing sustainable, balanced and affordable food…
Read more >Anikó Raisz: in addition to the sustainability of agricultural areas, it is also important to manage the situation caused by periods of water shortage
The sustainability of agricultural areas is important for all of…
Read more >The Cup Revolution success story continues under the name RevoUnion
Hungary’s leading reuse system, Cup Revolution, continues its operations with…
Read more >Related news
Gyulahús Kft. – Combining tradition and excellent quality
Gyulahús Kft. was founded in 2013 and has been 100%…
Read more >Excellent quality on your plate – KMÉ-branded products from Mecsek Poultry Ltd.
Mecsek Baromfi Kft. was founded four years ago with the…
Read more >Soós Tészta Ltd. provides reliable quality
One of the key players in Hungarian pasta production, Soós…
Read more >