A fenntarthatóság építőkockái a Rossmannál
A Rossmann kulcskérdésként tekint a fenntarthatóságra, azon belül is egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság. Céljuk nemcsak a fenntarthatóság elveinek megfelelő innovatív termékkínálat kialakítása: hangsúlyt helyeznek a ma és a jövő vásárlói környezetbarát gondolkodásának formálására is.
Az alábbiakban a drogérialánc legújabb projektjei közül válogattunk négyet: a Resprayt, a Redy bugyit, a Climaplex márkát és a Tintoretto és barátai projektet „Légy zöld szuperhős!” rajzpályázattal.
Újratölthető fújós dezodorok
Három Rossmann-üzlet is várja már a vásárlókat a Respray automatával, a világ első olyan készülékével, amelynek segítségével újratölthetők a fújós dezodorok. Az egyedülálló magyar találmány Budaörsön, a budapesti Mammutban és a Flórián téren hamar a vásárlók kedvence lett.
Az eredmények alapján bátran kijelenthető, a vásárlók nyitottak arra a megoldásra, hogy az újratölthető fújós dezodor használatával tegyenek a fenntartható, zöld jövőért, és akár a negyedére csökkentsék a saját ökológiai lábnyomukat.
– Budaörsön például a nyitás óta több mint tízszer annyit töltöttek a vásárlók – hangsúlyozta Flórián László, a Rossmann ügyvezető igazgatója –, mint ahányat eladtunk a TOP1 fújós márkatermékből, a Mammutban pedig 2-3-szor annyit töltöttek, mint amennyi a normál Isana dezodorok eladása volt. Érdekesség, hogy itt sokkal jobban fogy a férfi illatunk, de volt olyan nap nemrégiben, amikor az Aloe vera illatból közel annyit töltöttek, mint az első számú normál illatunk 3 havi fogyása. Hosszú távon az automatával rendelkező üzletek számát és az utántölthető illatokat is szeretnénk bővíteni.
A Respray alapítói, Zámbó Gergely és Réti Andor ugyancsak pozitív fogadtatásról számoltak be, elmondták, hogy sokan meglátogatják a gépet az első napokban, hetekben: voltak teljes általános iskolai osztályok, akiket kihozott az osztályfőnökük, hogy megmutassa nekik ezt a magyar találmányt.
This is Redy, a menstruációs bugyi
A statisztikák szerint Európa partjain jelenleg az 5. leggyakoribb hulladékot képezik az egyszer használatos intimhigiéniai eszközök. Ezek irdatlan tömegét csökkentheti a speciális kialakítású és remek nedvszívóképességű This is Redy menstruációs bugyi, amivel a nők egyéb eszközök használata nélkül, környezettudatosan élhetik meg menstruációjukat – ez egy személyre vetítve körülbelül évi 280-300 el nem használt tampont és betétet jelent.
A hiánypótló termék ötletgazdája, Molnár Dóra elárulta: alig 3 hónap kellett ahhoz, hogy lássák, a termék sikeres lesz; a Tasnádi Ádámmal együtt indított kétmilliós kezdőtőkéjű cég bevétele az elmúlt években a meghaladta a bruttó 500 millió forintot. A startup újabb lépcsőhöz érkezett, az alsóneműk ugyanis már országosan, offline is elérhetőek a Rossmann kínálatában.
– A This is Redy termékek relevánsak a választékunkhoz – magyarázta Horváth Tokaji Hajnalka, a Rossmann senior beszerzője –, hiszen drogériaként széles termékválasztékkal igyekszünk a nők menstruációs periódusát könnyebbé tenni. A fenntarthatóság fontos ebben a szegmensben is, illetve a COVID időszaka is elősegítette, hogy a nők egyre bátrabban forduljanak olyan menstruációs periódus alatt használható termékek felé, amelyek moshatóak, újra felhasználhatóak. Jelenleg minden üzletünkben megtalálható két menstruációs alsónemű, ez hamarosan bővülni fog, a webshopunkban pedig további termékek vásárolhatóak meg. Külön öröm, hogy a két tulajdonos kizárólag a mi üzleteink polcain forgalmazza ezeket a termékeket.
Kíméli a hajat, kíméli a környezetet
Újabb hajápolási márkával bővült a Rossmann Magyarország kínálata, a Climaplex készítmények kizárólag a drogérialánc polcain érhetőek el hazánkban. A Climaplex egy teljesen új, előremutató kategória a hajápolásban, ugyanis – a piacon egyedülálló módon – a klímaváltozás hajra és fejbőrre gyakorolt negatív hatásainak kezelésére alkották meg őket.
A márkacsalád kilenc különböző termékből áll, az alapok mellett – sampon és balzsam – olyan speciális készítmények, mint a hajformázó spray, a hajvédő permet, a göndörítő vagy a szöszösödésgátló krém. A Climaplex termékei klinikailag bizonyítottan regenerálják és hatékonyan védik a hajat és a fejbőrt, továbbá a 100%-ban újrahasznosított csomagolás és a 97%-ban természetes összetevők segítik a környezet megóvását.
– Az olyan környezeti ártalmak, mint az extrém meleg, a pára, az UV-sugárzás vagy a légszennyezés a hajunkat sem kímélik – érvel Mitykó Mariann, a Rossmann kategória managere. – A hajfestés, mindennapos hajmosás, a hajformázás okozta hatások mellett tehát olyan termékekre van szükség, amelyek az egyre erősebb környezeti ártalmak ellen is védenek. Az emberi haj szerkezete ugyanis nincs felkészülve a folytonos külső stresszhatásokra, így megnyílt egy új terület a hajápolásban, a kihívásra pedig világszerte elsőként válaszolt a tudományosan kifejlesztett és klinikailag tesztelt márka, a Climaplex. Amikor a hajápolási újdonságokat kerestünk, a cél az volt, hogy olyan márkát találjunk, amely professzionális, főleg természetes összetevőket tartalmaz, állatkísérlet-mentes és környezettudatos, de mégis elérhető árú.
Akik holnap vigyáznak környezetünkre
A Rossmann a fenntarthatóságról szóló edukációban kiemelt szerepet szán a legkisebbeknek. Magyarország közel 3 ezer óvodai nevelést is folytató intézménye számára ajánlott fel egy-egy példányt Dirk Rossmann, a Rossmann alapító-tulajdonosának első mesekönyvéből. A könyv kifejezetten a legkisebb korosztály számára szolgál útmutatóul a fenntartható életmódhoz.
A Tintoretto és barátai című edukációs mese olyan témákra hívja fel a figyelmet, mint a fenntarthatóság, a környezetvédelem vagy a klímaváltozás, amelyek a vállalat számára is kiemelten fontos területek.
– Úgy gondoljuk – emelte ki Flórián László –, hogy ezekkel a témákkal célszerű minél korábban, akár már óvodáskorban az életkoruknak megfelelő formában megismertetni a gyerekeket, hiszen a legkisebbek edukációjával sokat tehetünk egy fenntarthatóbb jövőért.
A könyv karakterein keresztül a gyerekek megtapasztalhatják, hogyan válhatnak ők maguk is felelős fogyasztóvá, és milyen lépéseket tehetnek a hétköznapokban a környezetvédelemért.
A könyvhöz kapcsolódóan a Rossmann egy rajzpályázatot is hirdetett, „Légy zöld szuperhős!” címmel, amely keretében arra kérte a 3–14 év közötti gyerekeket, hogy rajzokkal mutassák meg, hogyan lehet óvni a környezetet, és mit tesznek ők maguk a környezetvédelemért. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >