Perfectly Imperfect ősz a Tescóban
A közép-európai vásárlók nagy lelkesedéssel fogadták a Tesco év elején bevezetett Perfectly Imperfect kínálatát, melynek tagjai kívül nem teljesen tökéletes, de belül annál zamatosabb zöldségek és gyümölcsök. Ezért az áruházlánc szállító partnereivel közösen tovább bővítette a kínálatot és az elérhetőséget. A vásárlók már valamennyi közép-európai – közte mind a 112 hazai – hipermarketben találkozhatnak a tökéletlenül tökéletes almával, burgonyával és sárgarépával, valamint a kínálatba újonnan bekerült fokhagymával, édesburgonyával, avokádóval és gyömbérrel, továbbá olyan szezonális termékekkel, mint a körte.
A Közép-Európában idén januárban bevezetett kínálattal a Tesco célja, hogy termelői oldalon is segítsen csökkenteni a kidobásra ítélt élelmiszer mennyiségét, valamint, hogy megmutassa vásárlóinak: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét. Az áruházlánc ezért egyes szállítóitól olyan terményeket is átvesz, amelyek normál esetben nem felelnek meg a belső termékspecifikációknak, de egyébként kiváló minőségűek, finomak és élelmiszerbiztonsági szempontból is tökéletesek. A programmal január óta, csak Magyarországon több mint 600 ezer kilogrammal sikerült mérsékelni a pazarlást. Az áruházlánc szállítóival közösen folyamatosan vizsgálja a lehetőségeket, hogy további, folyamatosan elérhető, illetve szezonális zöldségek és gyümölcsök is megjelenhessenek a Perfectly Imperfect kínálatban, hiszen célja, hogy már a termelőknél minél kevesebb fogyasztható termény vesszen kárba.
Az áruházlánc elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett, ezért saját működésében is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 130 magyarországi áruházából naponta visszagyűjti, és jótékony célra ajánlja fel a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A Tesco 2014 szeptemberétől idén október végéig összesen több mint 9007 tonna élelmiszert adott át a rászorulóknak, ami több mint 22,5 millió adag ételnek felel meg.
Kapcsolódó cikkeink
Extraprofitadó, ársapka, beszállítói kihívások – Pálinkás Zsolt, a Tesco CEO-ja a jövőről beszélt
„Nekünk soha nem volt extraprofitunk. Ha abból indulunk ki, hogy…
Tovább olvasom >Egyedülállónak tűnik a kereskedelmi láncok hazai árcsökkentési harca
A tavasz idén a jelek szerint nem csupán az időjárás,…
Tovább olvasom >A kiugró brit élelmiszerdrágulás fő hajtóerejét a zöldségfélék áremelkedése adja
A várakozásokkal ellentétben gyorsult és így tíz százalék felett maradt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
Közeledik a húsvét, az ünnep ideje, s a legtöbb családban…
Tovább olvasom >750 millió forintos beruházással új SPAR-üzlet nyílt Sárospatakon
A SPAR Magyarország új szupermarketet nyitott Sárospatakon, mintegy 750 millió…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a Gebrüder Weiss szállítmányozási vállalat forgalma
A Gebrüder Weiss Kft. 34,1 milliárd forint árbevételt ért el…
Tovább olvasom >