Perfectly Imperfect ősz a Tescóban
A közép-európai vásárlók nagy lelkesedéssel fogadták a Tesco év elején bevezetett Perfectly Imperfect kínálatát, melynek tagjai kívül nem teljesen tökéletes, de belül annál zamatosabb zöldségek és gyümölcsök. Ezért az áruházlánc szállító partnereivel közösen tovább bővítette a kínálatot és az elérhetőséget. A vásárlók már valamennyi közép-európai – közte mind a 112 hazai – hipermarketben találkozhatnak a tökéletlenül tökéletes almával, burgonyával és sárgarépával, valamint a kínálatba újonnan bekerült fokhagymával, édesburgonyával, avokádóval és gyömbérrel, továbbá olyan szezonális termékekkel, mint a körte.
A Közép-Európában idén januárban bevezetett kínálattal a Tesco célja, hogy termelői oldalon is segítsen csökkenteni a kidobásra ítélt élelmiszer mennyiségét, valamint, hogy megmutassa vásárlóinak: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét. Az áruházlánc ezért egyes szállítóitól olyan terményeket is átvesz, amelyek normál esetben nem felelnek meg a belső termékspecifikációknak, de egyébként kiváló minőségűek, finomak és élelmiszerbiztonsági szempontból is tökéletesek. A programmal január óta, csak Magyarországon több mint 600 ezer kilogrammal sikerült mérsékelni a pazarlást. Az áruházlánc szállítóival közösen folyamatosan vizsgálja a lehetőségeket, hogy további, folyamatosan elérhető, illetve szezonális zöldségek és gyümölcsök is megjelenhessenek a Perfectly Imperfect kínálatban, hiszen célja, hogy már a termelőknél minél kevesebb fogyasztható termény vesszen kárba.
Az áruházlánc elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett, ezért saját működésében is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 130 magyarországi áruházából naponta visszagyűjti, és jótékony célra ajánlja fel a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A Tesco 2014 szeptemberétől idén október végéig összesen több mint 9007 tonna élelmiszert adott át a rászorulóknak, ami több mint 22,5 millió adag ételnek felel meg.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Kiderült, mennyit keres a Tesco első embere
A Tesco vezérigazgatója, Ken Murphy, az idei évben rekordösszegű, 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >