Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat tűzött ki, hogy 2035-ig teljes karbonsemlegességet érjen el saját működésében, valamint 2050-ig az ellátási láncában is nettó zéró kibocsátást kíván elérni. Ennek elérése érdekében a vállalat különböző kezdeményezéseket indított, amelyek célja a károsanyag-kibocsátás, az élelmiszer-pazarlás és a hulladék csökkentése, valamint a megújuló energiaforrások használatának növelése.
Károsanyag-kibocsátás Csökkentése
A Tesco jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében. A 2016-os bázisévhez képest Magyarországon 63%-kal sikerült csökkenteni kibocsátásukat. Ennek elérésében fontos szerepet játszott az elektromos járművek bevezetése a logisztikában. 2021-ben beüzemelték Magyarország első elektromos Volvo teherautóját, amely Unilever termékeket szállít a Tesco áruházakba. 2023-tól a Mars termékeket kizárólag elektromos kamionokkal szállítják, évente 4790 kilogrammal kevesebb üvegházhatású gázt kibocsátva. Ezen kívül 2022-ben teljesen elektromos furgonokkal bővítették házhozszállítási flottájukat Budapesten.
Fenntartható Áruházi Működés
A Tesco minden hazai áruházában 100%-ban megújuló energiát használ, LED-lámpákra cserélve a hagyományos izzókat, és természetes hűtőgázokra váltott. Az elmúlt években 25 napelemrendszert telepítettek kisformátumú üzletek tetejére, tovább támogatva a megújuló energia helyben történő előállítását.
Élelmiszer-pazarlás Elleni Küzdelem
A Tesco aktívan küzd az élelmiszer-pazarlás ellen. A vállalat forgalom-előrejelző és rendelési eljárásokat alkalmaz a felesleg csökkentésére, és az el nem adott élelmiszereket karitatív szervezeteknek és helyi közösségeknek adományozza. Az élelmiszermentő programjuk keretében több mint 180 áruházuk adományoz megmaradt, de még fogyasztható élelmiszert. A maradék élelmiszer állatmenhelyekre kerül, vagy biogáz-üzemben hasznosul. A vállalat 2016/17 óta több mint 34 164 tonna élelmiszert ajánlott fel jótékony célra, ezzel mintegy 81,3 millió adag ételt biztosítva a rászorulóknak.
Fenntartható Csomagolás és Hulladékkörforgás
A Tesco a fenntartható csomagolásra és a hulladékkörforgásra is nagy hangsúlyt fektet. A vállalat eltávolította minden nehezen újrahasznosítható anyagot sajátmárkás termékeinek csomagolásából, és vállalta, hogy 2025-re minden termék csomagolása teljesen újrahasznosítható lesz. A csomagolásmentes termékek értékesítésével és a műanyag zacskók használatának csökkentésével évente 500 tonnával kevesebb műanyaghulladékot állítanak elő. Emellett a működésük során keletkező másodlagos csomagolási hulladékot központi egységükben válogatják szét és újrahasznosítják.
Fenntartható és Egészséges Táplálkozás
A Tesco a fenntartható és egészséges táplálkozás népszerűsítését is célul tűzte ki. 2021-ben a WWF-fel együttműködve indították el a „Jó neked, jó a bolygónak” kampányt, amely a fenntartható étrend fontosságát hangsúlyozza. A vállalat támogatja a WWF jelentését, amely az élelmiszer-termeléshez kapcsolódó fenntarthatósági problémákat és az egészséges, fenntartható étrend kialakításának lehetőségeit vizsgálja.
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Olívaolaj-ipar: Szükség van a megújulásra a fenntarthatóság érdekében
Az olívaolaj iparágon belül régóta hangoztatott igény, hogy a szektor…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >