Az EU jogszabályokat vezetne be a növényvédő szerek használatának csökkentésére

Az EU jogszabályokat vezetne be a növényvédő szerek használatának csökkentésére

Az Európai Bizottság szerdán jogilag kötelező érvényű célértékeket javasolt a kémiai növényvédő szerek használatának csökkentésére, illetve a természet és a biológiai sokféleség helyreállítására az unióban.   A javaslat értelmében, az...

Tovább olvasom

Mazars: a munkáltatói bérjárulékok alapján a régiós középmezőnyben van Magyarország

A munkáltatói bérjárulékok alapján Magyarország a régiós középmezőnybe tartozik; a gazdasági teljesítmény javítása érdekében a kormány csökkentette a munkajövedelmet terhelő adókat, tovább csökkent a szociális hozzájárulási adó (szocho) is január...

Tovább olvasom

Rekordévet zárt tavaly a Praktiker

Tavaly rekordévet zárt a Praktiker: a magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc 2021-ben több mint 10 százalékkal 84,1 milliárd forintra növelte árbevételét, nyeresége 6,1 milliárd forintra bővült – közölte a cég az MTI-vel...

Tovább olvasom

AM: fókuszban a magyar akvakultúra-ágazat innovációs lehetőségei

Magyarországra látogatott a Halászati és Tengerügyi Főigazgatóság (DG MARE) főigazgatója, Charlina Vitcheva 2022. június 21-23-án az Agrárminisztérium meghívására érkezett Magyarországra, hogy szakmai látogatása keretében megismerje a magyar akvakultúra-ágazat hazai erősségeit...

Tovább olvasom

Rekordév után nehezebb időszakra számít a Praktiker a barkácspiacon

Az építőipar általános fellendülésének és az Otthonfelújítási támogatásnak köszönhetően tavaly tovább növekedett a barkácspiac meghatározó szereplője, a Praktiker. A magyar tulajdonú áruházlánc 2021-ben több mint 10 százalékkal 84,1 milliárd forintra...

Tovább olvasom

Növeli a fenntartható forrásból származó beszerzési célszámait a JDE Peet’s

A kávé- és teagyártó JDE Peet’s 30 százalékról 80 százalékra növeli a fenntartható forrásból beszerzett kávé mennyiségét idén. A cég 150 millió eurót tervez e programba beruházni, amelynek révén az...

Tovább olvasom

Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel

A hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését tűzte ki közös célként a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, melynek keretében együttműködési megállapodást kötöttek. A két...

Tovább olvasom

Egyre jobban bírják a magyarok a csípőset

Az utóbbi időszakban növekedett a csípős termékek kedveltsége. A hazai fogyasztók ötöde jelezte, hogy az elmúlt néhány évben szokott rá ezekre az élelmiszerekre – derül ki a Gyulahús Kft. friss,...

Tovább olvasom

Minden korábbinál több diákmunkást keresnek nyárra a cégek online

Egyre több diákokat toborzó hirdetés kerül ki Magyarország leglátogatottabb tematikus állásportáljára. Az előző évhez képest a szakmunka, az adminisztráció, majd a fizikai – segéd – betanított munka, a vendéglátás, az...

Tovább olvasom

Új vezetőt neveztek ki a UPS kelet-európai régiója élére

A UPS Kim Ruymbekét nevezte ki a vállalat kelet-európai régiójának elnökévé, aki a cég történetében az első nő ebben a pozícióban. Ruymbeke új szerepkörében Európa néhány rendkívül gyorsan növekvő piacán,...

Tovább olvasom

A termékek végpontok közötti szénlábnyomelemzésére szólít fel a Nomad Foods

A Nomad Foods az európai élelmiszeripar szereplőit és a szabályozókat arra szólította fel, hogy átfogóbb megközelítést alkalmazzanak a termékéletciklus-elemző (LCA) tanulmányokban, kitérve azokban az élelmiszer-pazarlás hatásaira, és ezzel fokozva az...

Tovább olvasom

Környezetbarát csomagolást dob piacra a SPAR Ausztria cserepes fűszernövényeinek

A SPAR Ausztria bemutatta a Natur*pur Tyrolean organikus cserepes fűszernövényeknek tervezett új, környezetbarát csomagolását. A cserepek 100%-ban újrahasznosított anyagból készülnek és műanyagmentesek. A SPAR Ausztria évek óta dolgozik azon, hogy...

Tovább olvasom

A kakaóvaj is része lett a Lindt & Sprüngli gazdálkodó programjának

A svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó cég kiterjesztette farmprogramját. Mostantól a kakaóvaj, valamint két új származási ország, Peru és az Elefántcsontpart is részt vesz a projektben. A programban eddig részt...

Tovább olvasom

Palacsintás király – A nap videója

Mondd, mit ennél – kapsz egy palacsintát!    ...

Tovább olvasom

Három cégre oszlik a Kellogg

A Kellogg bejelentette, hogy három, egymástól független cégre oszlik. Eddig ez a legnagyobb amerikai cég, amely így felosztja magát. A cég részvényei 7%-ot ugrottak a bejelentést követően. 2021-ben a divízió...

Tovább olvasom

KING MAJESTIC 100 ml jégkrém

King sajttorta-áfonya. Sajttorta ízű jégkrém áfonyás töltelékkel, áfonyás és ropogós gabonapelyhes fehércsokoládés bevonattal. Bevezetés hónapja: 2022. április Kapcsolatfelvétel: Ledo Kft. Kapcsolattartó: Cserép György kereskedelmi igazgató; T.: 06-30-971-3511; e-mail: Gyorgy.cserep@ledo.hu...

Tovább olvasom

A franchise válságálló üzleti formának bizonyult

A franchise egy válságálló üzlet, a franchise egy válságálló együttműködési forma – mondta el megnyitójában dr. Kupai Mihály, a Magyar Franchise Szövetség elnöke, a BENU Magyarország franchise-igazgatója. – A szegmensnek az elmúlt években komoly nehézségeken...

Tovább olvasom

A Balatoni vendéglátásszezont is veszélyezteti a munkaerőhiány

A járványhelyzet után újra a munkaerőhiány az egyik legkritikusabb tényező a hazai gazdaságban. Vannak szektorok, ahol még a járvány előtti időszakhoz képest is súlyosabb a helyzet. Ilyen a vendéglátás és...

Tovább olvasom

Magazin: Újragondolt árstratégia a Tescónál

Az elmúlt pénzügyi évünket jellemző járvány egyértelművé tette, hogy szükség van a gyors reagálásra, hogy alkalmazkodni tudjunk a folyamatosan változó körülményekhez. Ennek mentén több fejlesztést is végrehajtottunk működésünkben. Az online vásárlások...

Tovább olvasom

GKI: Több nettó kevesebb költséggel? – Magyarország és Románia keresetei alapján

Az elmúlt évek gyors kereset-emelkedésének köszönhetően Magyarországon a bruttó és a nettó keresetek 2010-hez képest 2021-re egyaránt 2,2-szeresükre nőttek nominálisan, ami éves átlagban 7,3%-os növekedést jelent. A rendkívül dinamikus emelkedés...

Tovább olvasom

Hogyan változtathatja meg az élelmiszerláncot a fenntarthatóság?

Az amerikai Forbes cikke azt a témát járja körül, hogy milyen tényezők befolyásolják azt, hogy a fogyasztók hajlandók-e fenntarthatóbb étrendre áttérni és a folyamatnak várhatóan milyen hatása lesz az élelmiszerláncra. ...

Tovább olvasom

Agrárminisztérium: újabb eszköz teszi könnyebbé az élelmiszerágazat hitelhez jutását

Magyarországon elsőként a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az élelmiszer kis- és nagykereskedelem, illetve az agráriumhoz kötődő vállalkozások, őstermelők számára érhető el egy új, kedvezményes kezességvállalás, amely július 1-től az év végéig...

Tovább olvasom

A kormány 1,2 milliárd forinttal támogatta a Kecskeméti Konzerv Kft. beruházását

A zöldségfeldolgozással és tartósítással foglalkozó Kecskeméti Konzerv Kft. 3,3 milliárd forint összegű kapacitásbővítő fejlesztését a magyar kormány 1,2 milliárd forinttal segítette a nagyvállalati beruházási támogatási programban – közölte a pénzügyminiszter...

Tovább olvasom

Egyre több magyar gazda hagyhat fel a kajszi- és őszibaracktermesztéssel

A kajszibarack és az őszibarack lehet a klímaváltozás következő nagy vesztese: miután az elmúlt két évben zsinórban nagyon rossz volt a termés, ha idén és jövőre is folytatódik ez a...

Tovább olvasom

Rajzpályázatot hirdetett az élelmiszerpazarlás elleni programja részeként a Nébih

Rajzpályázatot hirdetett az élelmiszerpazarlás elleni programja részeként alsó és felső tagozatos általános iskolások számára a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih); a pályaművek beküldési határideje július 17-e.     A pályázat célja,...

Tovább olvasom

NMHH: az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik

Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik, Magyarországon az internetet használók száma az aktív korosztályban gyakorlatilag elérte a felső határt – derült ki a Nemzeti Média- és...

Tovább olvasom

Tartanak az üzleti vezetők a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint

Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az...

Tovább olvasom

Autizmusbarát szupermarketet nyitott az Unicoop Firenzében

Az olasz Unicoop Firenze új Coop.Fi üzletének fejlesztése során az autizmus-spektrumzavarban érintettek igényeire összpontosított. A maga nemében első ilyen kezdeményezés az autista gyerekek családjainak egyesületével, az Autismo Firenzével való együttműködés...

Tovább olvasom

Utántöltőt kínál parfümtermékeihez a Mercadona

A műanyaghulladék csökkentése érdekében utántöltőket vezet be a spanyol Mercadona parfümtermékei számára. A lánc közlése szerint a Deliplus szappanutántöltő több mint évi 90 tonna műanyag használatát teszi feleslegessé, míg az...

Tovább olvasom

MTÜ‒KSH együttműködés: megszűnik a szálláshely-szolgáltatók kettős adatszolgáltatási kötelezettsége

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) együttműködésének eredményeként a szálláshely-szolgáltatók, valamint az önkormányzatok számára megszűnik a korábbi kettős turisztikai célú adatszolgáltatás. A turisztikai ágazat egységes...

Tovább olvasom
Oldal