Hoz-e hasznot az ünnepi költekezés?

Hoz-e hasznot az ünnepi költekezés?

A vásárlói költések utóbbi 3 éves csúcsa után az USA kereskedelmébe befektetők az üzleti eredmények növekedésében reménykednek. A novemberi, az előző év azonos időszakához képest 6 százalékos emelkedés után decemberre...

Tovább olvasom

Hazai

Január 20-án tartotta idei első találkozóját a POPAI Magyarország Egyesület. Az új tagok bemutatkozása után az éves akciótervet is egyeztették a résztvevők. A célok között szerepel a nemzetközi és európai...

Tovább olvasom

Korlátgyakorlat, Porter szellemében

Nagyszerű volt a Business Days, az előadásom is sikerült, volt vállonveregetés meg minden. Mégis a szokásosnál jobban piszkált a „mit hagytam ki”, „mit mondhattam volna pontosabban” gyanakvó kisördöge. Nem gondoltam...

Tovább olvasom

Nem csillapodott a bedőlési hullám

A reálgazdaságban a válság korántsem múlt még el, a cégek tömeges bedőlése egy jó darabig folytatódni fog – állítja a folyamatok és az adatok ismeretében a Coface Hungary, a világ...

Tovább olvasom

A fokozatos gazdasági élénkülés erőteljesebb növekedési elvárásokhoz vezet

A MagnaGlobal, az IPG Mediabrands szervezete frissített globális reklámköltés-becslést adott ki a múlt év végén egy átfogó modell mentén, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza az 1999–2016 időszakra vonatkozóan....

Tovább olvasom

kényszerszövetség

Az okos vásárló célja, hogy a legjobb ár-érték arányú kínálatot szerezze meg. Ehhez hajlandó információt gyűjteni, és döntése előtt értékelni azokat. Az okos vásárlás felerősödése a válság egyik hatása. Új...

Tovább olvasom

képesítés

Az ingergazdag környezet miatt a figyelem nehezebben megszerezhető, és rövidebb ideig tartható meg. Mindössze pár másodperc van arra, hogy a küldők valamiféle információt eljuttassanak a fogyasztónak. Ilyen környezetben csak az...

Tovább olvasom

vak vezet világtalant

A szakértelemmel rendelkezők helyett a ma fogyasztója új forrásokat használ informálódás közben, ezáltal a vállalatok elveszítik a kontrollt a fogyasztó felett, kikerül végleg a kezükből az információáramlás feletti ellenőrzés. Az...

Tovább olvasom

fenntartható életminőség

A recesszió után a fogyasztó igénye megmarad a megfelelő életszínvonal fenntartására, ugyanakkor új lehetőségeket, új optimumokat keres új erőforrások bevonásával. A ködös és nem átlátható ígéreteket, termékelőnyöket, márkákat elutasítja, inkább...

Tovább olvasom

érés-késés

Mindenki fiatalabb akar lenni, fiatalos akar lenni, fiatalnak akar tűnni, ezért áldozatokra képes. Teljes eltolódás figyelhető meg a korosztályok tekintetében: a gyerekek egyre korábban fiatalok, míg a negyvenesek a mai...

Tovább olvasom

Összement kiszerelések a fagyasztott termékek piacán

A kedvezőtlen tavalyi időjárás miatt világszerte áruhiány mutatkozik a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök piacán. Ez természetesen felhajtja az árakat. A drágulás a belföldi piacon is érzékelhető, bár nem olyan mértékben,...

Tovább olvasom

osztozzunk

A fogyasztó szeretné kivenni a részét a feladatokból, mint aktív közreműködő is. Ezért cserébe pedig anyagi értelemben osztozni szeretne a vállalat hasznából, ha már annyi pénzt és energiát ölt a...

Tovább olvasom

szoc/kontroll

A társadalom társadalmi kontrollja – így jellemezhető a trend. A fogyasztók közösségekbe tömörülve kényszerítik ki a cégekből a transzparenciát, a társadalmi felelősségvállalást. A közösség erejét arra is felhasználják, hogy akár...

Tovább olvasom

csupaszítás

Most kezdünk felépülni a válságból, amely, úgy tűnik, együtt jár egy újfajta aszkétizmussal is. Erre való tekintettel a gyártóknak, termelőknek vissza kell térni az alapkompetenciákhoz, lenyesni a fölösleges funkciókat –...

Tovább olvasom

business a semmiből

Az internet segítségével a semmiből jól prosperáló üzleteket lehet létrehozni, hiszen a számos forrás, ötlet, know how mindenki számára elérhető. Egy igazán működő koncepcióra üzletet lehet felépíteni, ami ingyenesen elérhető...

Tovább olvasom

Túl a hullámvölgyön

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 októberében lényegében nem változott, így összességében az első tíz hónap eladásai 2,7 százalékos csökkenést mutatnak az előző év...

Tovább olvasom

Átlag felett drágultak az italok és a dohánytermékek

2010. évben a fogyasztói árak átlagosan 4,9 százalékkal emelkedtek az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb mértékben az egyéb cikkek drágultak, 8,8 százalékkal. Átlag felett növekedtek továbbá a szeszes italok, dohányáruk...

Tovább olvasom

Románia vezeti az uniós inflációs rangsort

Az EU 27 tagországában, 2010. novemberben a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak, mint 2009. novemberben. Árcsökkenés volt megfigyelhető Írországban (0,8 százalék), a legnagyobb áremelkedést...

Tovább olvasom

Lengyelországban jelentősen növekedett a boltok forgalma

Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 októberében az Európai Unió 27 tagállamában, valamint az eurózóna országaiban 1,8-1,8 százalékkal növekedtek a kiskereskedelmi eladások az előző...

Tovább olvasom

Az exportnak köszönhetően növekedtek az ipar árai

Az ipar belföldi értékesítési árai 2010 novemberében az előző havihoz viszonyítva 1,2, a 2009. novemberivel összehasonlítva 10,8 százalékkal emelkedtek. Az ipari exportértékesítés forintban mért árai a 2010. októberinél 1,7, a...

Tovább olvasom

Esett a GfK által mért komplex Fogyasztói Bizalom Index

A GfK által mért komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke a korábbi növekedéssel szemben 2010 utolsó negyedévében 18 pontot esett, hasonlóan a Fogyasztói Várakozások Indexéhez, amely 34 ponttal zuhant az előző...

Tovább olvasom

A kiskereskedelmi forgalom idén két százalékkal bővülhet

A GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése szerint a magyar gazdaság lassan kijön a válságból. A világgazdaságban a tavaszi görög után az őszi ír válság fokozza a bizonytalanságot, a fenntarthatatlannak látszó folyamatok...

Tovább olvasom

Az élelmiszeripar termelése is bővült

Az ipari termelés az előző év azonos időszakához mérten 2010 novemberében 15 százalékkal nőtt. A termelés 2010 első tizenegy hónapjában 11 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában....

Tovább olvasom

Munkahelyi képzési program a Corában

A Cora áruházakat üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. 2010. szeptemberétől a budakalászi, fóti és szegedi áruházaiban munkahelyi képzési programokat indított Képzések a Magyar Hipermarket Kft.-nél címmel. Az Európai Unió által támogatott...

Tovább olvasom

Helytállni New Yorkban, XV.

Oláh Roland, aki a Café Ertét vitte séfként itthon a legeslegjobbak közé, 2009 júliusától Amerikában próbál szerencsét. Élményeiről folyamatosan beszámol lapunknak. Nagy szerencsémre rengeteg élménnyel, feltöltődve érkezik meg a családom...

Tovább olvasom

Levegőt!

Valamiért megtetszett a Vörös Oroszlán teaház amúgy is sok kreatív ötlettel előálló tulajdonosának, Kundra Istvánnak az oxigénterápia, mint gyógyítási módszer, és úgy gondolta, a nyugodt teázás adta testi-lelki felfrissülést még...

Tovább olvasom

Röviden

– Kutatások szerint a Starbucks új logója segítheti az óriáscég ázsiai expanzióját, mert a távol-keleti népek jobban értékelik a harmóniát sugárzó kerekdedebb formákat. Egyesek szerint a logó átalakításában már szerepe...

Tovább olvasom

All-you-can-top!

Pizza sokféle létezik, számtalan franchise-lánc épül erre az ételfajtára a világban. Közöttük viszonylag szűkebb az egyébként az átlagnál lényegesen gyorsabban fejlődő fast casual szegmensben működők köre, annak ellenére, hogy az...

Tovább olvasom

Hold Bisztró

Ahhoz képest, hogy Kerekes Sándorra épült a hely kommunikációja (és működése első heteinek gasztronómiai oldala), kevesebb, mint két hónappal a novemberi nyitás után már kiderült: a Hold Bisztró tulajdonosának ítélete...

Tovább olvasom

Hold Bisztró

Ahhoz képest, hogy Kerekes Sándorra épült a hely kommunikációja (és működése első heteinek gasztronómiai oldala), kevesebb, mint két hónappal a novemberi nyitás után már kiderült: a Hold Bisztró tulajdonosának ítélete...

Tovább olvasom
Oldal