Ismét lesz kocsonyafesztivál Miskolcon

Ismét lesz kocsonyafesztivál Miskolcon

Ismét lesz kocsonyafesztivál Miskolcon, az országosan is ismeret rendezvény ezúttal február 14. és 16. között tartják meg számos gasztronómiai és kulturális programmal színesítve – közölték a szervezők keddi sajtótájékoztatójukon. A...

Tovább olvasom

A Nébih szingapúri szezámolaj terméket hívott vissza

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) visszahívta az Oh Aik Guan szezámolaj terméket – közölte a hatóság kedden az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a Nébih az Európai Unió gyorsriasztási rendszerén (RASFF)...

Tovább olvasom

Kínában elszállt a sertéshús ára

Kínában a sertéshús ára 116 százalékkal emelkedett januárban az egy évvel ezelőtti árakhoz képest. Az ázsiai ország Statisztikai Hivatala szerint az áremelkedés hozzájárult az élelmiszerárak 20,6 százalékos növekedéséhez és az...

Tovább olvasom

Európai Bizottság: a dohánytermékekre kivetett uniós jövedéki adó nem segítette elő a fogyasztás visszaszorítását

A dohánytermékekre kivetett minimális uniós jövedéki adó nem segítette elő a fogyasztás visszaszorítását, noha a jelenlegi szabályok jól működnek a tagállami költségvetési bevételek kiszámíthatóságának és stabilitásának szempontjából – olvasható az...

Tovább olvasom

Változatlan munkanélküliségi ráta az OECD-tagállamokban

Novemberhez képest decemberben nem változott, átlagosan 5,1 százalék maradt a munkanélküliségi ráta a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban. Az OECD honlapján szereplő adatok szerint decemberben 32 millió 563...

Tovább olvasom

Mise en place az Oscar gálán, 25 ezer adaggal – A nap videója

Mint minden évben, idén is Wolfgang Puck készítette 200, a világ minden táján működő éttermének szakácsával a Oscar gála 25 000 adagnyi ételét 1500 celeb számára....

Tovább olvasom

A Syngenta YOOM™ paradicsoma nyerte az idei Fruit Logistica Innovációs Nagydíját

A YOOM™ rendkívül innovatív paradicsomfajta, amely könnyen felismerhető különleges lila színéről és édes-savanyú zamatáról, amely az izgalmas „umami” ízben ölt testet. A YOOM™ paradicsommal változatos, egészséges és emellett rendkívül ízletes...

Tovább olvasom

Szállodaszövetség: nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő a magyar szállodák teljesítménye

Nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő évet zártak a magyarországi szállodák tavaly: a kelet-közép-európai régióban a második legmagasabb volt az egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel (Revpar) mutatója Ausztria után – tudatta...

Tovább olvasom

Tavaly lassult a légi utasforgalom bővülési üteme

A 2018-as évhez képest tavaly némileg csökkent a légi utasforgalom bővülési üteme, de a járatok kihasználtsága rekord szintre nőtt – áll a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) honlapján szereplő közleményben....

Tovább olvasom

A S.Pellegrino bemutatta a Young Chef 2020 nemzetközi döntőjének zsűritagjait

Kiderült, hogy kik lesznek a május 7-9. között Milánóban zajló S.Pellegrino Young Chef 2020 szakácsverseny döntőjének zsűritagjai. A megmérettetésen a közép-európai elődöntő nyertese, Koppány Levente képviseli hazánkat. A S.Pellegrino Young...

Tovább olvasom

Borvirág Borklub az MKVM-ben a paksi Fabro Pincészettel

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum sorozatában február 25-én 19.00-kor az Fabro Pincészet lesz a vendég, a paksi borvidékről. Múzeumunkba várjuk havonta egy alkalommal a bort kedvelő és élményre szomjazó...

Tovább olvasom

Digitális hűségkártya a Lidl Belgiumtól

Kibocsájtotta első digitális hűségkártyáját a Lidl Belgium. A kártya a Lidl Plus appon keresztül érhető el. A hűségprogram számos előnyhöz juttatja a vásárlókat. A kiskereskedő öt hónapon át tesztelte a...

Tovább olvasom

Eltávolította termékeit a Coca-Cola a Colruyt polcairól

Számos Coca-Cola termék tűnt el a Colruyt üzleteiből, miután a kiskereskedő és a Coca-Cola nem tudott megegyezni az árazásról. A belga L’Echo szerint a Colruyt szóvivóje azt mondta, hogy noha...

Tovább olvasom

A dark store-ok a jövő élelmiszerüzletei

A brit szupermarketekben egyre nagyobb helyet foglalnak el az online rendelésekhez kapcsolódó kiszolgáló központok. Az ún. dark store-ok olyan, a szupermarketekhez kapcsolt területek, ahol kizárólag az online rendeléseket kiszolgáló termékeket...

Tovább olvasom

Magazin: Az innováció fogyasztói percepciójáról

Sokat változott az innovációról való fogyasztói percepció, változik a vállalatok hozzáállása is. A Nielsen éppen ezért utánajárt, milyen trendek és percepciók határozzák meg az innovációk piaci szerepét, hogy ebből mind...

Tovább olvasom

Ázsia: az innováció epicentruma

Ázsia az elmúlt időszakban innovációs robbanáson ment át, ami olyan változatos területeket érintett, mint az R&D (kutatás-fejlesztés), a kockázati tőkebefektetés, az akadémiai publikációk vagy épp a szabadalmaztatás. Az innovációs ökoszisztéma...

Tovább olvasom

11+10 helyett 2+2

Az új szakképzési törvényhez és a felnőttképzésről szóló törvényhez kapcsolódva február 7-én megjelentek a végrehajtási rendeletek is, melyek február 15-én nagyobbrészt hatályba is léptek. A változtatások egyik legfontosabb eleme az...

Tovább olvasom

Élesedik a verseny a munkavállalókért

Az élelmiszer-kereskedelemben a vásárlókért vívott versenyben paradigmaváltást tapasztalnak a GKI Csoporthoz tartozó GKI Digital szakértői. Múlóban a városszéli hiperek fénykora, és miközben a lakóhelyekhez közeli szupermarketek és diszkontok irányában növekszik...

Tovább olvasom

Kevesebb luxus, több egészség?

Bármennyire is szeretnénk előre jutni, évről évre jobban élni, úgy tűnik, nem 2020 lesz a nagy kiugrások éve. A Magyar Országos Panelen futtatott 821 fős, nemre és korra reprezentatív kutatásunkban...

Tovább olvasom

Mérföldkő

2019-ben Koch Csaba vehette át a Magyar Bor Akadémia által odaítélt, Év Bortermelője címet. A Hajós-Bajai borvidéki borász minden kötődése a borhoz a családi tradíciókra vezethető vissza, és jóval többet tud...

Tovább olvasom

Tudatosság és tapasztalat

Kevesen mondhatják el magukról a vendéglátásban, hogy négy évtizedet mindössze két munkahelyen töltöttek el, azt pedig még kevesebben, hogy közben a szakma csúcsáig jutottak. Ilyen volt Andrusch Péter, aki 2020-ban...

Tovább olvasom

A világon és nálunk is nőhet a reklámköltések összértéke idén

A Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országára kiterjedő előrejelzése szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent...

Tovább olvasom

Kiskereskedelem 2020: forradalmi változások

Az IGD számtalan elemzést és előrejelzést adott ki arról, mi várható a retail-szektorban 2020-ban. A jövő boltjától az ellátási láncok átalakulásáig, a vásárlói elvárások változásától a kényelmi üzletek előretöréséig, a...

Tovább olvasom

Időt kérnek

Noha minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy sok időt tölt bevásárlással, egyelőre csupán a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derül ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből. A...

Tovább olvasom

A vendéglátás egyben országimázs is

Megalakult az MMSZ HoReCA és Event tagozata. Az újonnan alakult szervezet lehetőséget kíván teremteni a magyar vendéglátás és élelmiszergyártás szereplői, valamint a rendezvényszervezésben és kommunikációban érdekelt cégek számára, hogy tagozatba...

Tovább olvasom

Blockchain: biztonságos ellátási lánc

A Világgazdasági Fórum jelentése szerint 2020 a blockchain áttörésének éve lehet, ha a kormányok és jegybankok kellő figyelmet fordítanak erre a technológiára. A szervezet szerint a „hype” helyett a „minőség”...

Tovább olvasom

Új ügyvezető a FÉSZ élén

Idén január 1-től Vörös Attila a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének új ügyvezető igazgatója. Vörös Attila 2008-ban diplomázott a Budapesti Corvinus Egyetemen közgazdászként, környezet- és vidékfejlesztési szakirányon. Pályáját az Agrárminisztérium élelmiszeripari főosztályán...

Tovább olvasom

Van nálatok Chief Happiness Officer?

Boldogság Vezérigazgató… Hmm… Ízlelgetjük a szót, először talán kicsit mosolygunk is. Létezik ez a pozíció egyáltalán? Igény persze lenne… elkelne nálunk is egy a cégnél. Nem kérdés, tudjuk, hogy a...

Tovább olvasom

Új digitális program a UPS-től

A UPS bejelentette új stratégiáját, mellyel iparági vezető szolgáltatásait még szélesebb körben elérhetővé teszi egy sor stratégiai együttműködés és megállapodás révén, melynek összefoglaló neve: UPS digitális hozzáférés program (ups digital...

Tovább olvasom

Új üzleti modell az e-kereskedelemben

A világ teljes online értékesítési forgalmának közel felét adják most már a nagy platformok, ezen belül pedig jelentős súllyal bírnak a dropshipping modellben működő áruházak. Magyarországon erre eddig még nem...

Tovább olvasom
Oldal