Kínában elszállt a sertéshús ára
Kínában a sertéshús ára 116 százalékkal emelkedett januárban az egy évvel ezelőtti árakhoz képest. Az ázsiai ország Statisztikai Hivatala szerint az áremelkedés hozzájárult az élelmiszerárak 20,6 százalékos növekedéséhez és az infláció 5,4 százalékos növekedéséhez – írja a CNBC nyomán az origo.
A Reuters által megkérdezett elemzők a fogyasztói árak 4,9 százalékos éves növekedésére számítottak.
A sertéshús ára decembertől januárig rendkívüli mértékben emelkedett, amit a szakértők a holdújévi ünnepségeknek, valamint a koronavírusos megbetegedéseknek tulajdonítanak. Az árakat azonban leginkább az afrikai sertéspestis megjelenése okozta, amiért az ország sertésállományának nagy részét meg kellett semmisíteni.
A disznóhús a kínai konyha egyik fő alapanyaga.
Julian Evans-Pritchard, a Capital Economics vezető közgazdásza és tanácsadója elmondta, hogy az ünnep és a megbetegedések következtében történő felhalmozás, valamint az ellátás akadozása indukálta az élelmiszerárak növekedését.
A kínai kormány az ünnepek előtt bejelentette, hogy megfelelő mennyiségű sertéshús tartalékkal rendelkezik.
Továbbá több amerikai beszállítóval is szerződést kötöttek import áru behozatalára, valamint több, növényi alapú élelmiszereket gyártó cég, mint például a Zhenmeat már borsóból készít sertéshús ízű termékeket.
Hannah Anderson, a J. P. Morgan Asset Management globális piaci stratégája ugyanakkor arról beszélt, hogy a következő hónapokban nagy kilengések várhatóak az ázsiai ország fogyasztói áraiban.
Véleménye szerint a kínai inflációs pálya idén attól függ majd, hogy a gazdaság milyen gyorsan kap erőre a vírus okozta leállások után. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kínára figyel a Carlsberg
A dán Carlsberg, amely az előrejelzéseket felülmúló éves bevételről számolt…
Tovább olvasom >A horvát kormány korlátozza 30 alapvető élelmiszer árát
A horvát kormány csütörtöki ülésén elfogadta a megélhetési költségek emelkedése…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett ugyanakkor az élelmiszerek többsége Csehországban is
Két százalékra csökkent februárban az éves infláció Csehországban a januári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >