A vendéglátás egyben országimázs is

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 02. 10. 16:03

Megalakult az MMSZ HoReCA és Event tagozata. Az újonnan alakult szervezet lehetőséget kíván teremteni a magyar vendéglátás és élelmiszergyártás szereplői, valamint a rendezvényszervezésben és kommunikációban érdekelt cégek számára, hogy tagozatba tömörüljenek és közösen dolgozzanak ezentúl a Magyar Marketing Szövetség keretén belül, a HoReCa és Event tagozatban. A turizmus és a HoReCa szektor ugyanis érdemi fejlődést, növekedési időszakot él meg, ám ezt mindezidáig nem követte a tudatos és aktív kommunikáció.

A Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa Szakkiállítás keretében megrendezett sajtónyilvános eseményen elhangzott: a Magyar Marketing Szövetség a marketing társadalmi elismertségének biztosítása, a gazdasági életben történő sikeres és hatékony alkalmazásának elősegítése és kialakult kapcsolatrendszere révén kíván hozzájárulni Magyarország fejlődéséhez, nemzetközi elismertségének növeléséhez. Az MMSZ egyben egy platform, amely a kölcsönös előnyökkel járó összefogás lehetőségét teremti meg a szakma elméleti oktatói, gyakorlati felhasználói és üzleti alkalmazói között.

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event tagozata a fenti célok minél hatékonyabb megvalósítására jön létre, szándékai szerint összefogva a vendéglátásban, élelmiszerágazatban és szállodaiparban működő vállalkozásokat.

A turizmus a nemzetgazdaság egyik legnagyobb szektora, amelynek a GDP-ben való részesedése a közvetlen és közvetett (multiplikátor) hatással együtt mintegy 10 százalékot tesz ki, és közel 500 ezer embernek ad munkát. A szektor ráadásul növekedést él meg, tavaly novemberben a vendégéjszakák száma éves alapon 4,8 százalékkal, az árbevétel 10 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken. Az ehhez kapcsolódó HoReCa szektor szintén fejlődést él meg, ugyanakkor ezt nem követi a szegmens aktív kommunikációja. A most létrejött HoReCa tagozat ezen kíván javítani az elkövetkező időszakban.

Az aktív tagok elkötelezték magukat amellett, hogy a jövőben közösen formálják a hazai éttermi, szállodai és általában a vendéglátó-ágazat marketingkommunikációját, amelyre mindezidáig kevesebb figyelem jutott annál, mint amennyit megérdemelne a terület – mondta el az eseményt követően Bódi Krisztina, a tagozat szakmai vezetője. A hazai HoReCa ágazat speciális terület és az ehhez kapcsolódó marketing és kommunikáció nagyban meghatározza azt, ahogy erről gondolkodunk. A jó HoReCa kommunikáció sokat hozzátehet a kedvező országimázs kialakításához is, hiszen az élelmiszer, valamint a vendéglátás egy-egy ország egyfajta védjegye, reklámja is egyben.

A tagozat tisztségviselői:

Tagozatvezető: Bódi Krisztina ügyvezető (Marketing Art Kft./www.menteshelyek.hu)
Tiszteletbeli elnök: Hovánszky László ügyvezető igazgató (METSPA Beszerzési és Kereskedelmi Kft.)
Elnök: Kaszás Attila ügyvezető igazgató (Viwa Product Európa Kft.)
Alelnökök: Hermann Zsuzsanna ügyvezető-főszerkesztő (Trade magazin) és Várkonyi Beáta vállalati kapcsolatok igazgató (Danone – Magyarország, Csehország, Szlovákia)

A tagozat alapítói:
1. BIO-FUNGI Kft. [BIO-FUNGI Termelő és Kereskedelmi Kft.]
2. Danone Kft. [DANONE Magyarország Kft.]
3. GfK Hungária Kft. [GfK Hungária Piackutató Kft.]
4. GL events HUNGARIA Zrt. [GL events HUNGARIA Rendezvényszervező Zrt.]
5. Trade magazin [GRABOWSKI Kiadó Kft.]
6. Hügli Food Kft. [Hügli Food Élelmiszeripari Kft.]
7. KNK PR&Média Kommunikációs Ügynökség Kft.
8. KOTÁNYI HUNGÁRIA Kft. [Kotányi Hungária Fűszerfeldolgozó és Értékesítő Kft.]
9. METSPA Kft. [METSPA Beszerzési és Kereskedelmi Kft.]
10. Marketing Art Kft. (menteshelyek.hu)
11. Pek-Snack Kft. [Pek-Snack Termelő, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.]
12. Republic Group Kft.
13. Univer-Product Zrt. [Univer-Product Termelő és Kereskedelmi Zrt.]
14. VIWA Product Europa Kft.
15. Water Film Group Kft.