Online piactérrel támogatja a Tesco az élelmiszerhulladék és költségek csökkentését a beszállítók oldalán
Új online piacteret indított a Tesco az Egyesült Királyságban, így igyekezve lehetővé tenni a beszállítóknak a költségcsökkentést és az élelmiszer-pazarlás mérséklését felesleges készleteik másoknak történő eladása, felajánlása révén.
A több mint 3500 Tesco-beszállító számára elérhető Tesco Exchange szolgáltatás találkozóhelyet kínál a túl sok termékkel rendelkező és a felesleget hasznosítani tudó beszállítók számára.
A fogyasztói piacterek működéséhez hasonlóan a beszállítók a Tesco Exchange-en meghirdethetik eladásra szánt felesleges készleteiket, illetve keresést indíthatnak számukra szükséges termékekre vonatkozóan, és akár meg is állapodhatnak egymás között az adásvételről. Értesítéskérés beállítására is lehetőségük van.
Az élelmiszer-ellátási láncokban különböző okokból – így akár a hosszú ideig tartó jó idő okán – keletkezhet élelmiszer-hulladék vagy -felesleg, de a gyártás során is előállhat olyan melléktermék, amelyet más gyártók jól tudnak hasznosítani.
Jó példa a platform használatára a Tescónak savanyított céklát beszállító G’s Group élelmiszergyártó által meghirdetett, a gyártási folyamat során keletkező több tonna céklahéj, amelyet egy állattenyésztő gazdaság például felhasználhatna szarvasmarha-takarmányként.
A Tesco Exchange platform által kínált lehetőségre a brit Tesco és a WWF közelmúltban kiadott, a gazdaságokban keletkező élelmiszer-feleslegről szóló jelentése hívta fel a figyelmet, amely szerint 3 millió tonna brit élelmiszer-hulladék a gazdaságokon belül megy tönkre.
A lépés a Tesco azon programjának legújabb eleme, amely a beszállítók pazarlás elleni küzdelmét hivatott támogatni. A globális beszállítókkal való közvetlen együttműködéssel a lánc hozzájárul az élelmiszer-pazarlás mintegy 78000 tonnával való csökkentéséhez.
A szupermarket célja, hogy 2025-re a felére csökkentse a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, és 2050-re elérje a nettó zérót a teljes értékláncban.
Kapcsolódó cikkeink
A drasztikus áremelkedést kritizálta a Tesco, markáns válasz érkezett rá
John Allan, a Tesco elnöke ugyanis a BBC vasárnapi politikai-közéleti…
Tovább olvasom >Tesco-elnök: egyes élelmiszerbeszállítók indokolatlanul emelik az árakat
Egyes élelmiszerbeszállító vállalatok “az infláció ürügyén” a szükségesnél nagyobb mértékben…
Tovább olvasom >Nemcsak a cégeknek, de beszállítóiknak is fenntarthatóan kell működniük
A globális felmelegedés hatásainak mérséklésében a kormányok és a lakosság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Intrum: A mély válságot elkerüljük, de elhúzódó recesszió és hitelválság jöhet
Várhatóan 2023-ban sem javul jelentősen a magyar háztartások pénzügyi helyzete…
Tovább olvasom >Országos házhoz szállításba kezd a Starbucks az USA-ban a DoorDash-sel
Kiterjesztette amerikai partnerségét a DoorDash Inc-vel a Starbucks, arra számítva,…
Tovább olvasom >GFM: már meghaladja az 560 ezer forintot az átlagkereset
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb 2022 novemberére vonatkozó adatai szerint…
Tovább olvasom >