Németország: minden ötödik Burger Kingben eladott Whopper növényi alapú
Egyre népszerűbb a húsmentes táplálkozás Németországban. Az év elején arról lehetett hallani, hogy a németek mintegy 10%-a vegetáriánus és az a hír járja, hogy 3,8%-uk vegán étrendet követ.
A Burger King az országban a növényi alapú ételek iránti ugrásszerűen megnövekedett keresletnek úgy tesz eleget, hogy minden menüpontból árul húsmentes változatot is.
Klaus Schmaeing, a Burger King Németország marketingvezetője a Vegconomistnak nyilatkozva nemrégiben elmondta, hogy a csapat „szívvel-lélekkel” igyekszik a növényi alapú ételeket népszerűsíteni.
– Körülbelül minden ötödik Whoppert már növényi alapú pogácsával adjuk el
– mondta.
– A Long Chicken esetében majdnem minden negyedik terméket növényi alapú húspogácsával rendelnek. De nem állunk meg itt. Továbbra is izgalmas újításokkal lepjük meg vendégeinket és rajongóinkat, így kínálva nekik lehetőséget a növényi alapú alternatívák kipróbálására.
A húsmentes Burger King
A Burger King Németországban a holland The Vegetarian Butcher márka vegán húsáruját kínálja, Long Chicken szendvicsében pedig a Violife vegán sajtját használja. Míg ez a termék vegán, a húsmentes termékek némelyikében tojás vagy tejből készült sajt található, ezért a vásárlók jó, ha rendelés előtt mindig pontosítják igényeiket.
Az üzletlánc 2021-ben nyitotta meg a világ első teljesen növényi alapú Burger King éttermét Kölnben. A lépés népszerűsége okán a példát számos más ország – köztük az Egyesült Királyság, Portugália és Ausztria – is követte.
A húsmentes menüjéről széles körben ismertté vált Burger King a tavalyi év elején bejelentette, hogy az Egyesült Királyságban étlapjáT 50 százalékban húsmentessé teszi. Bevezette a vegán nuggetseket és a növényi alapú Whopper-t is. Alasdair Murdoch vezérigazgató akkor azt mondta, hogy ez az intézkedés „jelentős mérföldkőnek” számítanak a vállalat életében.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >