Nagykereskedelem 2023 – Tükör által, homályosan…

Szerző: Budai Klára Dátum: 2023. 10. 12. 13:00

Az elmúlt időszak kíméletlen tükröt állított a hazai nagykereskedők elé, akik belenézve kénytelenek voltak szembesülni azzal, mit csinálnak jól, mit rosszul, és halasztást nem tűrően meg kellett találniuk azt az utat, amelyen haladva nemcsak a fennmaradás, de a fejlődés is elérhető közelségbe kerülhetett számukra.

A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.

A szakemberek szerint a siker alapvető kelléke a hatékonyság, ami jelen helyzetben elsősorban a napi szintű piaci változásokhoz való gyors reagálással valósítható meg. A korábbinál is fontosabbá váltak a biztos pillérekre támaszkodó kapcsolatok, legyen szó akár a munkavállalókról, akár az üzleti partnerekről. Paradox helyzet, de a szinte kivitelezhetetlen stratégiai tervezés is a fejlődéshez vezető út egyik mérföldkövének tekinthető, aminek a mostani gazdasági környezetben csekély eséllyel lehet megpróbálni eleget tenni.

Mind a járványidőszak, mind az orosz–ukrán háború okozta fogyasztói attitűdváltozások rávilágítottak arra, hogy a beszűkült látásmód, a speciális vevőkörökre korlátozott termékkínálat jelentős veszélyeket hordozhat magában.

Ma azok a vállalkozások számíthatnak szép eredményekre, amelyek előtérbe helyezik az innovációkat, képesek integrálni a legújabb technológiákat és digitális megoldásokat.

Szintén kiemelten lényegessé vált a vásárlói, partneri bizalom kérdése, amelyet megszerezni sokkal nehezebb, elveszíteni viszont egy pillanat műve lehet.

A fenntarthatósági szempontok ugyancsak fontosabbak lettek a döntések meghozatala során. Míg vevői oldalon erőteljes hozzáadott értékként jelennek meg, a vállalatok esetében a saját energiaforrások és egyéb fenntartható működést elősegítő eszközök és intézkedések megléte jelentős költségmegtakarítást eredményezhet.

A Trade magazin partnerei közül a következő oldalakon néhány nagykereskedő, disztribútor, importőr foglalja össze az idei év eddig látható, számára fontos történéseit, összehasonlítva a megelőző évvel. Ehhez mutatjuk a szokásos formában a 2021. és 2022. évi eredményeiket. //

 

Nemzetközi sikerek, beruházások és családbarát tanúsítvány

Baromfiudvar logo

Czírbusz István
kereskedelemért
felelős tulajdonos
Baromfiudvar 2002

A Mirbest csoport legnagyobb hazai tagvállalata, a Baromfiudvar 2002 Kft., az élelmiszer-nagykereskedelmi szektor nemzetközileg is elismert nagyvállalatává fejlődött az ECD-tagság által.

2022 tavaszán az a megtiszteltetés érte a Mirbest cégcsoportot, hogy a „European Catering Distributors” nemzetközi szervezet, amely a kiemelkedő színvonalú európai vendéglátóipari gyártók és forgalmazók szakmai képviseletét végzi, Magyarországon kizárólagos joggal felvette tagjai közé a vállalatot.

A cég tulajdonosai számára a vezérlő értékek között kiemelt fontossággal bír az alapvető emberi értékek tisztelete és a kiváló csapatszellem. Egy szigorú auditálási folyamat eredményeként 2022-től a cég büszkén viselheti a „Családbarát hely” védjegyet.

Vallják, hogy megfelelő szakmaisággal és stratégiai tervezéssel napjaink rendkívül változékony gazdasági körülményei között is lehetőség van a fejlődésre. A cég fennállásának legnagyobb értékű beruházása 2023 tavaszán került átadásra Debrecenben. A közel 4000 m2 alapterületű, megújuló energiát hasznosító Juhász Imre Logisztikai Központban egy modern húsfeldolgozó és csomagolóüzem, valamint hűtőraktár és irodák kerültek kialakításra, a hozzájuk tartozó kiszolgáló terekkel és hatalmas parkolóval.

– A cég sikerének titka az a magas színvonalú szolgáltatásnyújtás, amely egyedülálló a régióban. A digitalizációs folyamatok ellenére továbbra is a személyes kapcsolatok fontossága áll az első helyen, melyet a vevőink igényelnek. Büszkék vagyunk kereskedelmi csapatunk minden tagjára: üzletkötőinkre, professzionális vevőszolgálatunkra és a cég arcaira, a kiszállítást végző sofőrjeinkre egyaránt, akik nap mint nap találkoznak partnereinkkel – nyilatkozza Czírbusz István, a cég kereskedelemért felelős tulajdonosa. //

Vevőkör: retail, horeca

Területi lefedettség: Kelet-Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: előhűtött és fagyasztott húsáru, fagyasztott zöldség és gyümölcs, töltelékáru, szárazáru, félkész és kényelmi termékek

Legfontosabb forgalmazott márkák: RODEO, MICHELANGELO, SEGATA, CANUTI

Legfontosabb saját márkák: KUKTA, KEDVENC ÍZEK, BOVITA , PONTJÓ

Bruttó forgalom, 2021.: 39,4 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 54,7 MRD HUF

Honlap: www.baromfiudvar.hu//

 

 

A hatékonyság a siker kulcsa

Kovács Lajos
ügyvezető
Biomark

A Biomark Kft. 1988-ban magyar családi vállalkozásként alakult, és immár 35 éve stabilan jelen van a hazai frissáru-nagykereskedelmi piacon. Húskészítményeiket, tejtermékeiket és szárazáru-mirelit termékeiket Budapesten, valamint Pest, Fejér és Nógrád vármegyében szállítják, zömében kiskereskedő partnereik részére.

– 2022-ben a kihívásokkal teli környezet ellenére is megnyugtató stabilitással tudtunk jelen lenni a hazai piacon. Meggyőződésünk, hogy a siker kulcsa a hatékonyságban rejlik, amelynek egyik legfontosabb alappillére a gyors reagálás a piac rezdüléseire, továbbá fontos, hogy beszállítóink és vevőink, valamint munkatársaink kiszámítható, kiegyensúlyozott partnerként tekintsenek cégünkre. Mottónk: „Kereskedő a Kereskedőkért”, amely magába foglalja elkötelezettségünket és hitünket, hogy csak partnereink elégedettsége tehet bennünket sikeressé – tudjuk meg Kovács Lajostól, a Biomark Kft. ügyvezetőjétől. //

Vevőkör: retail és horeca

Területi lefedettség: Budapest, Pest, Fejér és Nógrád vármegyék

Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermékek, húskészítmények, szárazáru, mirelit termékek

Bruttó forgalom, 2021.: 5,2 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 5,7 MRD HUF

Honlap: www.biomark.hu

Stabil és folyamatos növekedés jellemzi a Chef Marketet

Chef Market logo

Németh Gergely
kereskedelmi igazgató
Chef Market

A Chef Marketnél 2022-ben is a HoReCa partnerek kiszolgálási szintjének további növelése volt a fő fókusz. Tudatos építkezéssel megduplázták a 2021-es árbevételüket. A bőven az infláció és a versenytársak fölötti növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy a HoReCa partnerek számát folyamatos növelték, illetve jelentősen bővült a vásárlói kosár mérete is, hiszen vevőik több termékkategóriában és nagyobb mennyiségben vásároltak.

– A „one stop shop” lehetőség, amit termékköreink bővítésével alakítottunk ki, immár lefedi egy vendéglátóhely teljes beszerzési igényét. A piaci szükségleteket követve több termékkör esetében is bővítettük szortimentünket, mint pl. a non-food (fenntartható csomagolóanyagok és elviteles eszközök) és a mélyfagyasztott kategóriák. Szintén a 2022-es év sikerének könyvelhető el a borszortimentünk átalakítása. A hazai szinten egyedülálló organikus borválasztékunk és az általunk képviselt champagne házak új színt hoznak a hazai gasztronómiába, amelyekkel számos fesztiválon is találkozhatnak az érdeklődők – fejti ki Németh Gergely, a Chef Market Zrt. kereskedelmi igazgatója.

Bár az elmúlt 2 évben, 2023-ra közel megduplázódott a HoReCa szállítási pontjaik száma, továbbra is kiemelt figyelmet szentelnek a kiszolgált partnerszám növelésének, az általuk vásárolt termékkörök bővítésének – akár egyedi igények alapján is – és a kiszolgálás magas minőségének.

– A jelenlegi, kiemelkedően stabil kiszolgálás átgondolt operációval, hatékony folyamatokkal, megfelelő rendszerekkel tartható fent, így többek közt a folyamatos képzések, a hatékonyság növelése, a standardizálás, a webshop funkciók bővítése is elválaszthatatlan részei az idei fókuszunknak – teszi hozzá Németh Gergely. //

Vevőkör: horeca

Területi lefedettség: Budapest, Pest vármegye

Főbb forgalmazott kategóriák:  hús, organikus bor és pezsgő, szárazáru és non-food termékek, zöldség-gyümölcs

Bruttó forgalom, 2021.: 8,5 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 14,8 MRD HUF

Honlap: www.chefmarket.hu//

 

Széles körű elérhetőség

Balássy Árpád
kereskedelmi és
marketingigazgató
DunaPro

A DunaPro 2022. szeptember 1-től a Campari csoport termékeinek új, kizárólagos hazai forgalmazója. Portfóliója ezzel olyan márkákkal bővült, mint az Aperol, Campari, Bulldog gin, Cinzano pezsgők és vermutok, és bevezetésre került a SKYY vodka, Ouzo12 is.

– A portfólió zászlóshajója az Aperol. A nemzetközi szinten egyik legnagyobb ütemben növekvő márka itthon is jelentős sikereket ért el a közelmúltban, fő szándékunk, hogy kiaknázzuk a hazai piacban rejlő potenciált. Szeszesital-portfóliónkat tovább erősítettük a Tanduay rum és MIX alkoholos frissítők hazai bevezetésével, mely utóbbi már megtalálható a legtöbb kiskereskedelmi lánc polcain, a nyári szezonban pedig kültéri kampánnyal és kóstoltatással is támogattuk a márka ismertségének növelését. A DunaPro tulajdonába tartozó Márkházi pálinka évek óta két számjegyű növekedést tudhat maga mögött, és ma már a piac meghatározó szereplője – tájékoztat Balássy Árpád, a DunaPro kereskedelmi és marketingigazgatója.

Évek óta portfóliójuk oszlopos tagja a HUGGIES pelenkamárka, ami idén jelentős fókuszt is kap. Termékválasztékában prémium minőségű pelenkák, normál eldobható pelenkák, nedves törlőkendők és speciális felhasználású termékek is megtalálhatóak, mint az éjszakai vagy az úszópelenka.

– Szeretnénk, hogy a márka termékei minél szélesebb körben elérhetőek legyenek a kisgyermekes családok számára online térben és offline is egyaránt. Így már nemcsak hazai online partnerekkel működünk együtt, hanem nemzetközi láncokkal is pl. TESCO, Auchan, Rossmann – teszi hozzá Balássy Árpád.

A háztartási vegyi áruk piacán olyan ismert, tradicionális, magas minőségű és kedvező ár-érték arányú márkákkal dolgoznak, mint a WU2 samponok, az Ultra és a Komfort termékcsalád. Céljuk e népszerű termékek elérhetőségének széles körű biztosítása meglévő és új fogyasztóik számára egyaránt, vegyi üzemükben pedig jelentős fejlesztéssel terveznek. //

Vevőkör: Retail, WHS, Horeca

Főbb forgalmazott kategóriák: szeszes ital, háztartási vegyszerek, pelenka

Legfontosabb forgalmazott márkák: Aperol, Campari, Cinzano, Bulldog Gin, Skyy Vodka, Frangelico, Outo 12, Mix alkoholos frissítők, Tanduay rum, Cannabis tealikőr, Fruits&Wine gyümölcsös borok, Lyre’s, Wenneker, Sano, Huggies, Kleenex

Legfontosabb saját márkák: Márkházi Prémium Pálinka, WU2, Ultra, Komfort

Bruttó forgalom, 2021.:8,8 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.:9,0 MRD HUF

Honlap: www.dunapro.hu//

 

Szemléletmódbeli váltás az út a sikerhez

Fenes Tamás
telephelyvezető
Family-Friss

A Family-Friss Kft. a mosonmagyaróvári régió első számú italáru kis- és nagykereskedelme több mint 30 éve fordít kiemelkedő figyelmet a cégfejlesztésre és az ügyfélközpontú kiszolgálásra.

– Vállalkozásunk 2022-ben szakmai elismerésként elnyerte a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara jóvoltából a ,,Kamara által AJÁNLOTT vállalkozás” védjegy cím használatát, amire nagyon büszkék vagyunk – újságolja Fenes Tamás, a Family-Friss Kft. telephelyvezetője.

Rávilágít: a mögöttünk álló járvány sújtotta időszak, a háború okozta negatív gazdasági hatások ismételten megmutatták, hogy mennyire veszélyes és kockázatos tud lenni, ha egy cég vevőkörét döntően egy adott/azonos tevékenységet folytató vásárlói réteg teszi ki. Éppen ezért idén különösen nagy hangsúlyt fektetnek a független kiskereskedelmi területek fejlesztésére, valamint további értékesítési csatornák felkutatására.

– Ma már nem túlzó az a kijelentés, miszerint a 21. században csak azok a vállalkozások válhatnak sikeressé, amelyek képesek innovatívak lenni, digitális irányban megújulni, és a különböző technológiáknak köszönhetően javítani tudják a versenyképességüket. Ez nem feltétlenül anyagi forrás kérdése, sokkal inkább szemléletmódbeli változást jelent.

Ezen törekvéseink elérése érdekében mind digitális, mind személyügyi területen történtek újítások. 2021-ben bevezettük az új, komplex kereskedelmi és vállalatirányítási rendszerünket, illetve elindítottuk B2B üzleti webáruházunkat. Az idei évben pedig átadjuk új, minden igényt kielégítő, a mai kor elvárásainak teljes mértékben megfelelő C+C áruházunkat, ahol megújult környezetben, szélesebb termékszortimenttel, prémium termékekkel várjuk meglévő és új ügyfeleinket, jelentősebb mértékben nyitva a lakossági fogyasztók felé – tudjuk meg Fenes Tamástól. //

Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország

Bruttó forgalom, 2021.: 3,4 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 4,3 MRD HUF

Honlap: www.family-friss.hu//

 

Megújult az értékesítési stratégia

Foltin István Ottó
tulajdonos
Foltin Globe

A Foltin Globe-ot Foltin Ottó alapította. A 34 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás stabil háttérrel, változatlan vállalkozási formában, töretlen fejlődést mutatva az élelmiszerimport és disztribúciós szegmens meghatározó szereplője.

– Az elmúlt évtizedek során a folyamatos beruházásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően 2011 óta Nagytarcsán, modern kereskedelmi központban, 17 000 raklaphellyel rendelkező logisztikai bázisunk működik. A COVID és az egyéb tényezők miatti nehéz gazdasági körülmények ellenére az elmúlt 3 évben a termékportfólió felülvizsgálatával és megújításával új értékesítési stratégiát alakítottunk ki, melynek eredményeképpen korábban soha nem látott mértékű forgalmi emelkedést tapasztaltunk. Termékkínálatunk a 2022-es évben jövedéki szegmenssel bővült, amivel sikeresen beléptünk a sörpiacra, és jelenlétünket fokozatosan kiterjesztve termékeink mára megtalálhatók az FMCG kiskereskedelmi láncokban és a nagykereskedelmi szektorban is – avat be Foltin István Ottó, a Foltin Globe Kft. tulajdonosa.

A 2023-as évben a legnagyobb kihívást a jelentősen megváltozott fogyasztói szokásoknak történő megfelelés jelenti a vállalat számára.

– Növekedési stratégiánk folytatásaként egy új fagyasztóraktár építésével további 1000 raklap tárolóhellyel növeltük kapacitásainkat, ami lehetőséget biztosít a fagyasztott termékportfólió kiszélesítéséhez. Abban hiszünk, hogy hosszú távú céljaink eléréséhez nincs más út, mint hogy munkatársaink elkötelezettségét, szakmaiságát, tapasztalati hátterét fenntartva, együtt gondolkodva tervezzünk és dolgozzunk tovább – hangsúlyozza Foltin István Ottó. //

Vevőkör: retail, horeca és B2B

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: sajt, frissáru, tej és tejtermékek, alapvető szárazáru, konzerv és fagyasztott termékek

Legfontosabb forgalmazott márkák: Zipfer, Krombacher, Karlovacko. Zlaty Bazant, San Miguel, Le Coq, Madeta, Hochwald, Mlekpol, Cheese4You, Nógrádi, Tortilla Mexicana, Globetti, Grande, Top Fruits, Fruppy, Hardwest

Bruttó forgalom, 2021.:17,2 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.:21,4 MRD HUF

Honlap: www.foltin-globe.hu//

 

Erőteljes fogyasztói promóciók

Piri Attila, Heinemann

Piri Attila
marketingigazgató
Heinemann

A Heinemann Testvérek Kft. 2022-ben kezdte meg a Tatratea forgalmazását Magyarországon, és már az első évben 60%-kal növelte a márka korábbi báziseredményét. Minden egyéb, a fogyasztói oldalon megjelenő nehézség ellenére a cég számára a 2022-es év kiemelkedő eredménnyel zárult.

– Azt látjuk, hogy a fogyasztói bizalom és a kereskedelmi forgalom általánosságban csökken 2023-ban. Ennek főbb okai az energiaköltségek megnövekedése és általánosságban a napi élelmiszereken tapasztalt áremelkedések. Számunkra a HoReCa, a retail és az online kereskedelmi csatornák egyaránt fontosak, akár direkt, akár nagykereskedő partnereinken keresztül érjük el a végfogyasztókat. Ennek megfelelően több márkánkkal indítottunk fogyasztói promóciókat az említett csatornák mindegyikében. Jim Beam, Tatratea, Beluga vodka, Sierra Tequila, Berentzen márkáinkkal jelen voltunk a legnagyobb nyári fesztiválokon is. Németország piacvezető vodka- márkáját, a Three Sixty vodkát idén szeptemberben vezetjük be a hazai piacon – tájékoztat Piri  Attila, a Heinemann Testvérek Kft. marketingigazgatója. //

 

 

Vevőkör: retail, horeca

Területi lefedettség: teljes Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: whiskey, tequila, likőr, gin, ásványvíz

Legfontosabb forgalmazott márkák: Jim Beam Whiskey, Sierra Tequila, Tatratea, Mozart likőr, Roku Gin, Beluga vodka, Thomas Henry üdítők; San Benedetto ásványvíz

Bruttó forgalom, 2021.: 6,1 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 9,0 MRD HUF

Honlap: www.heinemann.hu//

 

A partnerekkel együttműködve épül a jövő

Ifj. Gödry Zoltán Máté
tulajdonos, ügyvezető
HELIT

A Helit Kft. a Mirbest Csoport tagjaként csatlakozott az európai lefedettségű European Catering Distributors csoportjához. Az ECD csoportot 1991-ben alapították, 16  ország nagykereskedő cégei alkotják. A Mirbest Kft. és tagvállalatai képviselik a csoportot Magyarországon.

– Ez egy kiemelkedően fontos lépés az életünkben, ami nemcsak a Helit számára jelent minden eddiginél nagyobb erőt és stabilitást, hanem a partnereinknek is. Hiszen az ECD-n keresztül minden korábbinál szélesebb gyártói forrásokkal és stabilabb árualappal rendelkezünk, ami a folyamatosan változó piaci környezetben vásárlóinknak is komoly értéket jelent a mindennapokban – fejti ki ifj. Gödry Zoltán Máté, a HELIT Kereskedelmi Kft. tulajdonos ügyvezetője.

De nem csak nemzetközi szinten történtek előrelépések a vállalat életében. 2022 őszén bevezették az új generációs webshopjukat, ahol közel 5000 termékük található. Emellett folyamatosan bővítik prémium szortimentjüket, és fejlesztik a kizárólagos kezelésű márkáik választékát. Az új húsüzemi fejlesztéseik, raktártechnológiai beruházásaik és a gyümölcsöző nemzetközi együttműködések további erősödést és fejlődést hoztak számukra.

– Mindig tudatában vagyunk annak, hogy partnereinkkel együttműködve építjük a jövőt. Éppen ezért a Helitnél a következő években is folytatódik az újítások és fejlesztések időszaka, és mindvégig kitartunk az elmúlt évek stratégiája mellett. Azaz: a Helit partnerközpontúan, a változó környezetben folyamatosan megújulva fogja keresni a legjobb megoldásokat a piac kihívásaira, hogy a lehető legtöbb értéket teremtse a munkánk a vásárlóink számára – vetíti előre ifj. Gödry Zoltán Máté. //

Vevőkör: HORECA 

Legfontosabb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok, hentesáru, tejtermék, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, szárazáru

Legfontosabb forgalmazott márkák: RODEO, SEGATA, MICHELANGELO, CANUTI

Legfontosabb saját márkák: KUKTA, KEDVENC ÍZEK, BOVITA

Bruttó forgalom, 2021.: 19,7 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 30,2 MRD HUF

Honlap: www.helit.hu//

 

Teljes szabadság a tervek megvalósításában

Péterszegi Zoltán
ügyvezető
Húsház Hungary

A Húsház Hungarynél folyamatosan azon dolgoznak, hogy mind gasztronómiai, mind pedig magyar kiskereskedőket tartalmazó partnereiket támogassák abban, hogy túl tudják élni ezt a válságos időszakot.

– Ennek keretében 2023. március 26-án megnyitottuk a Húsház Hungary új, balatonboglári telephelyét. Ez a telephely fogja átvenni a közeljövőben a cég központjának a szerepét.

A mostani, első ütem elkészültével az áruk boltra való komissiózása már innen történik. A létrehozott 4000 négyzetméteres, hétdokkolós hűtőkomplexum mind energetikailag, mind egyéb szempontból is forradalmi ötleteket tartalmaz – ismerteti Péterszegi Zoltán, a Húsház Hungary Kft. ügyvezetője.

Az egyik ilyen ötlet alapján az 1600 m2-es, –20°C-os terem felül helyezkedik el, míg alatta egy 0°C-os, 1750 m2-es terem kapott helyet. Ezzel a megoldással rengeteg energiát spórolnak meg, mivel minden hulladékhő a lenti részt hűti, valamint a fagyos kamrák esetében alkalmazandó aláfűtést sem kellett kiépíteniük és alkalmazniuk. A hűtőkamrák úgy lettek kialakítva, hogy a lehető legrövidebb úton lehessen elérni a termékeket. Az áruk összekészítésének a folyamatát is teljes mértékben megreformálták, ennek köszönhetően az ilyen jellegű hibák drasztikusan lecsökkentek, ami vevőik körében osztatlan sikert aratott.

– Erre a beruházásra azért volt szükség, mivel a célunk az, hogy vevőink a legpontosabb kiszolgálásban részesüljenek. A telephely fejlesztése tovább folytatódik, amely a maga 8 hektárjával teljes szabadságot ad elképzeléseink megvalósítására. A Húsház Hungary küldetése, mely folyamatosan a szemünk előtt lebeg: gördülékennyé tenni az élelmiszer-beszerzést a gazdaság motorjának, a vállalkozónak, hogy közösen építhessük a jövőt – emeli ki Péterszegi Zoltán. //

Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország

Bruttó forgalom, 2021.: 12,3 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 17,6 MRD HUF

Honlap: www.hushaz.hu//

 

Egyre bővülő portfólió

Horváth Norbert
ügyvezető-tulajdonos
In-Food 2000

Több mint két évtizede az In-Food 2000 Kft. azzal a szándékkal jött létre, hogy a magyar fogyasztók asztalára olyan nemzetközi élelmiszertermékeket tegyen le, amelyek valódi minőséget képviselnek. Az In-Food története az osztrák Pfanner gyümölcslevekkel indult, a márka azóta is a vállalat kínálatának fontos részét képezi.

– A vásárlói tudatosság, a különleges minőség és az egészségtudatos életmód iránti igények növekedése, valamint a vállalat által az évek során megszerzett szakmai tudás járult hozzá a márkaportfólió bővítéséhez és az egyre több kategóriában történő megjelenéshez. Jelenleg az In-Food 2000 Kft. 8 kategóriában olyan vezető márkák képviseletét látja el, mint az osztrák Vöslauer és Almdudler, az olasz Rio Mare, Cirio, Monini, Rummo és Ponti, vagy a világ szinte minden élelmiszerüzletében megtalálható Heinz. A magyar és nemzetközi láncok polcain, valamint éttermek, street food büfék és szállodák asztalain és konyhában is megjelennek termékeink – tájékoztat Horváth Norbert, az In-Food 2000 Kft. ügyvezető-tulajdonosa.

Portfóliójuk termékkategóriái az ásványvizek, üdítőitalok, tonhalkonzervek, olívaolajok, zöldségkonzervek, tészták, balzsamecetek és kiváló minőségű szószok. Legújabb márkájukkal 2023-tól már egy új kategóriában is megjelentek a polcokon. A Nutrend több mint 25 éve a sporttáplálkozás egyik legmodernebb gyártója, termékei világszerte 60 országban, 3 fő kategóriában elérhetőek.

– Az In-Food 2000 Kft. kiemelkedő eredményei a jól megválasztott, magas minőséget képviselő, erősen innovatív márkáknak, a professzionális kereskedelmi munkának, a lokális márkaépítésnek és aktív fogyasztói kommunikációnak, a márkák iránti feltétlen elkötelezettségnek és hosszú távú együttműködésnek, a kiváló csapatmunkának és a lelkes kollégáknak köszönhetőek – világít rá az ügyvezető-tulajdonos. //

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: tonhalkonzerv, hideg ételszószok és mártások (ketchup, mustár, majonéz), ásványvizek, alkoholmentes üdítőitalok és gyümölcslevek, száraztészták, olívaolajok és ecetek, paradicsomkészítmények

Bruttó forgalom, 2021.9,1 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.:10,7 MRD HUF

Honlap: www.infood2000.hu//

 

Stabilitás és tervezhetőség a cél

Ács József
tulajdonos-ügyvezető
igazgató
Maus

A Maus Kft. több mint 32 éve foglalkozik frissáru élelmiszertermékek értékesítésével Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád és Békés vármegyében. Az értékesítés két csatornán zajlik: retail és HoReCa.

– A 2022. lezárt üzleti évet sikerként könyvelhetjük el, mindannak tükrében, hogy a retail piac nincs könnyű helyzetben. Sajnos az elmúlt időszakban regionális szinten sok vevőpont szűnt meg, részben a nehéz gazdasági környezet miatt, részben a vásárlói trendek változásai okán. A körülményekre kihívásként tekintünk, ami több esetben is bebizonyította, hogy az üzleti élet kulcsa a partnereinkkel való szoros együttműködés. Cégünk eredményességének és hatékonyságának fundamentuma a stabil humánerőforrás, a fejlesztések és a szolgáltatás magas minősége – hangsúlyozza Ács József, a Maus Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.

Szegedi raktárbázisukat az elmúlt években folyamatosan fejlesztették. Ennek keretében napelemrendszert építettek ki, a komissiózó csarnokot szélesítették, valamint tehergépkocsi-mosót létesítettek.

– Legfőbb missziónk, hogy a vásárló partnereink igényeinek teljes körűen megfeleljünk, az általuk megrendelt termékeket határidőre és kiváló minőségben kiszállítsuk – avat be Ács József. //

Vevőkör: retail, horeca

Területi lefedettség: Délkelet-Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: tej és tejtermékek, hús, húskészítmények, mirelit termékek

Bruttó forgalom, 2021.: 12,3 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.: 18,9 MRD HUF

Honlap: www.maus.hu//

 

Egyre közelebb a kitűzött célokhoz

Taferner Ákos
marketing-osztályvezető
METRO

2022 a fordulat éve volt a METRO Magyarország számára, ekkor kezdték el alkalmazni az új, többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésre vonatkozó, a változó gazdasági környezethez adaptált stratégiát és üzleti modellt.

– Előrelépés történt a fenntarthatósági szerepvállalásunk területén, sikeresen pozícionáltuk magunkat a fenntartható gasztronómia és a növényi alapú étrend népszerűsítőjeként. Hagyományteremtő céllal megrendeztük az első METRO Fenntartható Gasztronómia Fórum és Díjátadót. Nagykereskedői szerepünk erősítésére kiterjesztettük a Többet olcsóbban árazást, ebben a kosárban 2022 év végén már 3600 termék szerepelt, és ez a szám azóta is növekszik. A nagy hatékonyságú raktáráruházakká válás érdekében elkezdtük átalakítani áruházainkat, aminek részeként energiahatékonysági beruházásokat is megvalósítottunk. Büszkék vagyunk arra, hogy a METRO 24 országban működik, és tavaly 2021-hez képest Magyarországon tudtuk a legnagyobb eredményeket felmutatni az energiafelhasználás csökkentésében – osztja meg lapunkkal Taferner Ákos, a METRO marketing osztályvezetője.

2023 első felében 13 hazai áruházuk több mint fele már megújulva fogadja a vásárlókat. Megújult egységeikben a professzionális vevők rövidebb idő alatt, nagyobb hatékonysággal bonyolítják le a beszerzéseiket, így hamarabb visszatérhetnek üzletükhöz. Év végéig összesen kilenc átalakított áruházuk lesz, és 2025-ig befejeződik a teljes hazai áruházlánc modellváltása.

– A hagyományos Cash&Carry üzletágat dinamikusan fejlődő digitális és kiszállítási szolgáltatások egészítik ki. Minden adott hozzá, hogy elérjük kitűzött céljainkat, és 2030-ra a kiszállítást 24%-ra, a digitális értékesítést 40%-ra növeljük – jelzi a METRO marketing osztály vezetője. //

Vevőkör: horeca, független kiskereskedők, retail

Főbb forgalmazott kategóriák: sajt, frissáru, tej és tejtermékek, alapvető szárazáru, konzerv és fagyasztott termékek

Bruttó forgalom, 2021.:205,1 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.:218,4 MRD HUF

Honlap: www.metro.hu//

 

 

Értékteremtő disztribúció

Orbico logo

Becze Zoltán
ügyvezető igazgató
Orbico Hungary

Az Orbico Hungary Kft. az Orbico Group részeként egy 20 országban meghatározó szerepet játszó disztribútori hálózat tagja. A Group célja az, hogy Kelet-Közép-Európában a disztribútori modell különböző piaci berendezkedések és a gazdasági környezet által támasztott kihívások mellett hosszú távon fenntartható és fejleszthető legyen.

– Magyarországon a gyártók körén kívül eső tradicionális B2B szereplők, így a disztribútor, a nagykereskedő, illetve a cash&carry szerepe és funkciója folyamatos átalakuláson megy keresztül. 2012 óta mi azon dolgoztunk, hogy a márkatulajdonosi együttműködéseink eredményesek legyenek és a kiskereskedelmi partnereink érdemben részesedjenek az általunk képviselt prémium termékkategóriák értéknövekedéséből – állapítja meg Becze Zoltán, az Orbico Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A vállalat stratégiai céljai között szerepel az első tíz év sikereket hozó tevékenységének további fejlesztése, de már nem egyedüli fókusszal.

– Szélesítenünk kell mind a megbízóink, mind a partnereink körét ahhoz, hogy az Orbico vezető szerepe fenntartható legyen! Mind a konjunktúra évei, mind a mostani recessziós időszak arra tanítottak bennünket, hogy a fenntarthatóság egyet jelent a hozzáadott érték meglétével. Ezért a már ismert profilunk mellett aktív része lesz az életünknek a hazai láncok boltjainak, a független üzleteknek és vendéglátóhelyeknek a mélységi elérése és a vásárlóik, vendégeik preferenciáira legjobban reflektáló választék biztosítása – foglalja össze Becze Zoltán. //

Vevőkör: retail, horeca, B2B

Főbb forgalmazott kategóriák: háztartási vegyi áru, ásványvíz, kávé, tea, elem, snack, háztartási kisgép, kenőanyag

Főbb forgalmazott márkák: Procter and Gamble márkák, Jana, Lavazza, Lipton, Pringles, Duracell, Braun, Oral-B, Bissell, Shell, Cimcool//

Bruttó forgalom, 2021.50,1 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.61,7 MRD HUF

Honlap: www.orbico.hu//

 

Egészséges táplálkozás és környezettudatosság

Strasser-Kátai Bernadett - Real Nature

Strasser-Kátai Bernadett
tulajdonos-
ügyvezető igazgató
Real Nature

A Real Nature Kft. az egyik leghatékonyabb élelmiszeripari disztribútor jelenleg a hazai piacon.

Az elmúlt évek embert és cégeket próbáló vérzivataros időszakában (COVID, háború és rekordinfláció) is a fenntarthatóság alapértéke volt a Real Nature-nél az iránytű, amely rekord, több mint 5 milliárdos árbevételt eredményezett.

– Azt valljuk, hogy a biztonságos élelmiszer-előállítás, táplálkozás mindamellett, hogy közvetlenül befolyásolja a fogyasztók egészségét, a ma ismert fenntarthatósági elvek betartásának szerves részét is képezik, hiszen egy egészséges lakosság aktív és munkaképes társadalmat jelent. Ez pedig az egészséges gazdasági körforgás alapja – mutat rá Strasser-Kátai Bernadett, a Real Nature Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.

Az egészséges táplálkozás kiszolgálása és a hosszú távú környezettudatosság továbbra is elsődleges prioritás számukra. Ezért a Real Nature Kft. által forgalmazott Joya, Natumi és Happy növényi italok, a növényi alapú Wojnar humuszok, reggeliző­krémek, illetve My Love mandula-, kókusz- vagy zabgurtok, valamint a Lunter tofuk egyre jelentősebb piaci szerephez jutnak. A forgalmazott szortimentet jól kiegészítik a Nobilis Zrt. legmagasabb minőséget képviselő termékei: a különböző almaszirmok, ízesített mandulák és aszalványok. Emellett fontos tartóoszlopok a cég által forgalmazott, garantáltan GMO-mentes osztrák alapanyagból készülő tejtermékek is: a Good Milk és Fasten joghurtok, valamint a piacon a minőségi arany sztenderdet felállító, Real Nature natúr, nádcukros, light vagy laktózmentes Görög joghurtok is. A vállalat márkaépítő tevékenységét jól szemlélteti, hogy a saját Real Nature márkás termékek részaránya idén már meghaladta az összforgalom 45%-át.

– A saját, folyamatosan gondozott és hosszú távon épített márkánk egyet jelent az egészséggel és a hosszú távú fenntarthatósággal. Éppen ezért alakítottunk ki stratégiai együttműködést a Szent Ferenc Kórházzal is, amelynek a termékeink értékesítése után meghatározott anyagi támogatást juttatunk az egészéges társadalom támogatása érdekében. Ennek szellemében további organikus növekedést tervezett a management a 2023-as évre – teszi hozzá Strasser-Kátai Bernadett. //

Vevőkör: retail és horeca

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermékek, tejhelyettesítő termékek, tej alapú és növényi joghurtok, egészséges nassolni valók, egészséges táplálkozást támogató élelmiszerek

Bruttó forgalom, 2021.4,5 MRD HUF

Bruttó forgalom, 2022.5,0 MRD HUF

Honlap: www.realnature.hu//

Kapcsolódó cikkeink