Jelentős kieséssel kell számolniuk a spanyol fokhagymatermelőknek
Az aszályos időjárás miatt megközelítőleg 20%-kal csökkent az európai forgalom jelentős részét kitevő spanyol fokhagymatermés. Nehéz lesz a szezon a termesztők számára.
A spanyol ANPCA, amely a legnagyobb európai fokhagymatermelő szervezet és 1800 termelőt és 67 vállalatot tömörít, arról számolt be a Las Pedroñeras International Garlic Fair nemzetközi rendezvényen, hogy idén 15397 hektáron gazdálkodott, termelése 256 ezer tonnánál több lett, de ezzel a mennyiséggel is 20 százalékos veszteséget kénytelenek elkönyvelni a termesztők. Ez a mennyiség a teljes európai forgalom 65%-át, a spanyol piacon megjelenő mennyiség 80%-át jelenti.
Nem tett jót az aszály a fokhagymának
A fokhagyma vegetációjában komoly zavart okozott a tavasz végi, nyár eleji gyors felmelegedés, mivel ez felgyorsította az érési folyamatot és emiatt korábban kellett betakarítani a termést. A hagymák azonban mind méretükben, mind pedig minőségükben egyaránt elmaradtak a korábban megszokottól.
A termelési, logisztikai és tárolási költségek sem kedvezőek az idén
A termeléshez kapcsolódó kiadások átlagosan 21%-kal emelkedtek az ANPCA számításai szerint, amire még rárakódott a rosszabb termés miatti kiesés, így megközelítőleg 37%-kal többe került idén egy kilogramm fokhagyma megtermelése. A termés tárolása ismét komoly érvágást jelent majd, hiszen a fokhagymát akár 11 hónapon át is tárolják, mielőtt a fogyasztókhoz kerül, a nemzetközi helyzet miatt viszont az energiaárak megnőttek, ez a hűtési költségekben is meg fog mutatkozni. Mindemellett a spanyol fokhagymaexport csökkenését és prognosztizálja a társaság, mivel a logisztikai árak is jelentősen megugrottak.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldítené lábnyomát a Coviran
A spanyol kiskereskedelmi szövetkezet, a Coviran karbonlábnyomának csökkentése és hálózatának…
Tovább olvasom >Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >