Elfogadóbbak az amerikaiak az ultra-feldolgozott élelmiszerekkel szemben, ha azok egészségesebb hozzávalókat tartalmaznak
Az ameriai fogyasztók több mint fele (57%) úgy véli, hogy az ultrafeldolgozott élelmiszerek negatív hatással vannak az egészségre. Ám kétharmaduk több ilyen élelmiszert fogyasztana, sőt többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának, vagy addicionális egészségügyi előnyt kínálnának – állítja a növényi sejttechnológiai vállalat, az Ayana Bio saját felmérésére hivatkozva.
Az Ayana Bio 2000 felnőttet kérdezett meg az Egyesült Államokban a definíció szerint „többszintű feldolgozáson átment és tartósítószert, édesítőszert, ízfokozót, színezéket, aromát és más adalékanyagot tartalmazó” ultrafeldolgozott élelmiszerekhez való viszonyulásukról. A felmérés 10 válaszadójából több mint nyolc mondta, hogy ezek az élelmiszerek jelenleg is étrenjük részét képezik, és több okot is – így azt íz (62%), a kényelmet (59%), a hosszabb eltarthatóságot (34%) és az alacsonyabb árat (32%) – említettek arra, hogy miért választják ezeket az élelmiszereket.
Szeretnék azonban, ha az általuk fogyasztott ultrafeldolgozott élelmiszerek egészségesebbek lennének. A felmérésben résztvevők többsége (64%) tartja egészségesebbnek az élelmiszereket, ha azok táplálóak, és 68%-uk akár három dollárral többet is fizetne értük, ha azok táplálóbb összetevőket tartalmaznának. A válaszadók több mint fele fogyasztana több ultrafeldolgozott élelmiszert, ha azok minőségibb összetevőkből készülnének.
Az addicionális egészségügyi előnyök szintén több amerikait terelnének e termékek irányába. Tízből heten (74%) próbálnának ki olyan ultrafeldolgozott élelmiszereket, amelyek segítenek javítani a szív- és érrendszeri vagy agyi funkciókat, támogatnák a pihentetőbb alvást, illetve növelnék az ellenállóképességet vagy az energiaszintet.
Kapcsolódó cikkeink
Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Limitált kiadású őszibarack és lime ízekkel jelentkezik a Pepsi idén nyáron
A grillpartik szerelmeseinek szánt italok a vállalat azon stratégiájába illeszkednek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >