Egyre nagyobb elvárások az élelmiszeripar előtt
Korunk táplálkozástudományi kihívásainak csak összefogással lehet megfelelni, amelyben valamennyi érintett szereplő részt vesz – hangzott el a Nestlé által szervezett, Food4Talk szakmai konferencián. A Nestlé élen jár az egészséges táplálkozásért folytatott kutató- és fejlesztő munkában, segítve a népegészségügyi mutatók jövőbeni javítását. A cég álláspontja szerint az egészségesebb táplálkozásért folytatott munka csak úgy lehet sikeres, ha abban minden érintett oldal közösen vesz részt – olvasható a tozsdeforum.hu-n.
Food4Talk címmel szervezett szakmai konferenciát a Nestlé Hungária Kft. korunk táplálkozás-tudományi kérdéseiről, és az élelmiszer-feldolgozóipart érintő kihívásokról és annak lehetséges megoldásairól. A kezdeményezés eddig egyedülálló Magyarországon: létjogosultságát ugyanakkor jelzi, hogy az eseményen több mint 100 résztvevő volt jelen a döntéshozói-, iparági szövetségi-, civil- és kutatói oldalról egyaránt.
Az egyre összetettebb és magasabb fogyasztói elvárásoknak megfelelni szándékozó élelmiszeripar előtt nagy feladatok és lehetőségek állnak a következő években, évtizedekben – hangzott el a rendezvényen. A digitális technológiák egyre intenzívebb térnyerése a táplálkozás terén segítséget nyújthat abban, hogy a fogyasztók tudják, hogy mit és mennyit egyenek, valamint hiteles információkat kapjanak az élelmiszerek összetételét és tápanyagtartalmát illetően.
A korszerű táplálkozási ajánlásoknak megfelelő, innovatív termékfejlesztéshez nyújtott kormányzati támogatás és valamennyi érintett együttműködése jó alapot adnak ahhoz, hogy az iparág dinamikusan fejlődjön Magyarországon.
Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója beszédében kiemelte, hogy az idén 150 éves, Magyarországon pedig éppen 25 éve működő Nestlé elkötelezett itteni jelenléte mellett. Ezt bizonyítja, hogy a svájci székhelyű vállalat eddig 80 milliárd forintot fektetett be, és folyamatban van a 20 milliárd forintos, büki állateledel-gyártó üzemében tervezett beruházás megvalósítása is.
Az ügyvezető igazgató emlékeztetett arra, hogy a Nestlé a magyar élelmiszer-feldolgozó ipar meghatározó szereplője, négy telephelyén összesen 2400 embernek ad munkát, miközben aktívan együttműködik a minőségi alapanyagokat előállító magyar beszállítókkal is. Jean Grunenwald hangsúlyozta, hogy a vállalat mindig arra törekedett, hogy innovatív válaszokat adjon az adott kor társadalmi kihívásaira és igényeire.
A Nestlé élen jár az egészséges táplálkozásért folytatott kutató- és fejlesztő munkában, az ehhez illeszkedő, tudományos alapokon nyugvó termékfejlesztésben és támogatja a népegészségügyi helyzet javításáért tett erőfeszítéseket. „Az egészségesebb táplálkozásért tett erőfeszítések viszont csak úgy lehetnek sikeresek, ha abban minden érintett oldal közösen vesz részt – ebben a Nestlé partner” – szögezte le az ügyvezető igazgató.
Mit akar a kormány?
Dr. Szabó László külgazdasági és külügyminiszter-helyettes köszöntőjében elmondta, hogy a versenyképességet és a gazdasági növekedést az innovációra és a kutatás-fejlesztésre kell építeni, éppen ezért az innováció által vezérelt iparágak – és ezen belül az élelmiszer-feldolgozó ipar – fejlesztése a kormány stratégiai célja.
A kormány támogatja az élelmiszeriparban megvalósuló technológiai fejlesztéseket, amelyekkel egyszerre segíti a Magyarországon előállított, kiváló minőségű mezőgazdasági alapanyagok hazai feldolgozását és exportját, valamint a népegészségügyi célok megvalósulását is, hiszen ízletesebb és egészségesebb élelmiszerek előállítása kizárólag innovációk által lehetséges.
A kormány – tette hozzá – igyekszik a legjobb feltételeket biztosítani az itthon működő magyar és külföldi tulajdonú vállalatok működéséhez és támogatja az élelmiszer-feldolgozóipari vállalkozások fejlődését, valamint azokat a kezdeményezéseket és célkitűzéseket, amelyek a magyar fogyasztók egészséges, aktív életmódjának és kiegyensúlyozott táplálkozásának előmozdítását szolgálják. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >