Dizájn, versenyek, generációk

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 09. 03. 11:34

Online tartotta rendhagyó éves közgyűlését, nyílt évadnyitó találkozóját és a Shop! Global Awards díj magyar átadóját a POPAI Magyarország Egyesület. A szakmai rész igazi „vissza az új normálba” tartalommal rezonált az iskolakezdés, Z generáció, tanulás, verseny, márkák és dizájn aktuális témáival.

Áttekintette és elfogadta a 2019-es év rendezvényekben is gazdag tevékenységét a POPAI Magyarország Egyesület. „Digitalizáció vagy amit akartok” mottóval a tavalyi évben az internet, a digitális POP, a közösségi média és a hozzá kapcsolódó promóciók, az online is támogatott interakció és aktiváció is egy-egy találkozó témája volt. Szeptemberben pedig meghirdetésre került a POPAI Student Design Awards hallgatói displaytervező verseny az Essity Hungary és a SPAR támogatásával.

A tagság továbbra is támogatja a vezetőség munkáját. Új Felügyelő bizottsági tagként pedig Péczely-Tóth Ágnest, a Digitálisreklám.hu Kft.  marketing és értékesítési menedzserét köszöntötte a közgyűlés.

Terméktervezés felsőfokon

Varga András, BME mesteroktató

Varga András a BME mesteroktatója „Érdekességek a terméktervezésben” címmel tartott előadást a POPAI tagokból, egyetemi körökből és érdeklődőkből álló virtuális közönségnek. Az 56 éves, gépészmérnök 30 éve oktat a Budapesti Műszaki Egyetemen, emellett tervezőként is tevékenykedik. Tagja volt annak a csapatnak, akik 25 éve, elsőként „vezették” be Magyarországon (a BME-n) a terméktervező képzést. Az utóbbi 10 évben céges projekteket vezet, amelyekben diákjaival közösen jelentős sikereket ér el. Képekkel és videókkal illusztrált prezentációjában negyed évszázad legsikeresebb ötleteit mutatta be a tervektől a megvalósulásig. Varga András kiemelte, hogy a siker elérésében a célok, a kreativitás, az együttműködés, a kommunikáció, a kellő idő és a források rendelkezésre állása egyaránt fontos. Az orvosi műszertől a játékokon és bútorokon át az ásványvizes palackig és displayekig nagyon széles a paletta, amelyen az egyedi és eredeti, izgalmas megoldások, alkotások készülnek. Nem véletlen tehát, hogy immár 2 Student Design kategória győztes világbajnok is kikerült a mesteroktató csoportjaiból.

Világbajnok  Zewa display

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a 2019-es POPAI Student Design Awards 4 nyertese is képviselhette hazánkat a Shop! Global Awards kizárólag helyi versenyek győztesei között hirdetett nemzetközi viadalán. A Student Design kategória első helyezettje Rajkai Boldizsár lett Zewa szélkerék display pályamunkájával, amit videóval szemléltetve is bemutatott. A mozgásérzékelővel ellátott, szaggatott forgás még a periférikus látótérben is érzékelhető, így a displayre és a termékre irányítja a figyelmet.

Shop!Global Awards díjak

Az egyenesen Chicagoból érkező díjakat virtuálisan, a képernyőn felmutatva, jelképesesen adták át Rajkai Boldizsárnak, a BME hallgatójának és Nagy Rékának, az Essity customer marketing managerének.

Trunk Tomi, több mint csodagyerek

Trunk Tamás könyv

A mai kor polihisztora, a 17 éves szerző és youtuber, válogatott sielő, rádiós, rapper, a Z-generáció legismertebb képviselője, Dablty néven az ún. sneakerhead közösség egyik vezéralakja. 2017-ben jelent meg „Márkák sneakerek Z-generáció” című könyve, és most írja az újat arról,  hogyan változnak a Z-generáció szokásai, hogyan és mit fognak majd fogyasztani a jövőben. Az FMCG szakma konferenciákról ismerheti, hiszen rendszeresen ad elő itthon és külföldön.  Trunk Tomi nem csak megéli azt a hihetetlenül intenzív, nem lineáris, startupper, felfokozottan individuális, mégis közösségi mozgalmakban gondolkodó létformát, ami a korosztályt jellemzi, de meg is fogalmazza, hitelesen összefoglalja a lényeget. A Lakatos Zsófiával (Emerald PR vezető) közösen tartott „Tévhitek a Z generációról” című előadásuk élesen rávilágított arra, hogy a humor, az online fókusz, a márkavezéreltség, a purpose orientáció, a jó ügyek iránti szenvedély mentén érhetőek el hatékonyan a Z generáció tagjai.

A párbeszédből hamar kiderült, hogy bár az X és a Z generáció sok előítélettel tekint egymásra, egy közös pontban biztos megegyeznek, szükségük van idolokra, példaképekre, nevekre és arcokra. Az is világossá vált, hogy a pandémia, a válság, a kiútkeresés is közös nevezőt teremt, közelebb hozza a generációkat egymáshoz. Az átvészelésben és a megoldás megtalálásában pedig a korosztályok bizalommal és nagy elvárásokkal a márkák és a nagy vállalatok felé fordulnak.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink