Z-generációs trendek
Mit tesz, visel és gondol a fiatalok tömege 2024-ben? – teszi fel a kérdést az Adweek hasábjain Rebecca Stewart. Három fő trendet mutat be, amelyeket érdemes a fiatal célcsoportok esetén figyelembe venni.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Először is a Z-generációs fiatalok mindenre rákeresnek, „rágugliznak”. Főként az Amazon, a TikTok és a YouTube csatornákat részesítik előnyben az olyan klasszikus platformokkal szemben, mint például a Google (forrás: Jungle Scout e-kereskedelem kutatás 2023).
Másodszor, a divat, szépség és önkifejezés egyre furábbá válik. A 2023-as év pink nőiessége után 2024-ben visszatér az akvamarin sminkirányzat, megidézve a 60-as éveket, a tupírozott frizurák és óriás ékszerek világát. Ugyanakkor zselé felfogásban medúza hajakkal és lámpákkal is fogunk találkozni.
Ebben a kutatásban a Z-generáció alatt az 1997 és 2012 közt születetteket értik, globálisan ez a korosztály a legnépesebb, és 2025-re a világ munkavállalóinak 27%-át fogja jelenteni.
Nem véletlen tehát, hogy az amerikai elnökválasztás során is döntő jelentőségű lesz a Z-generáció, minden oldalról megpróbálják őket elérni, meggyőzni, befolyásolni.
Mindezek alapján a márkáknak fokozott figyelemmel és érzékenységgel érdemes feléjük fordulni, hiszen a brandhez kötődő Z-generációs élmények és értékek meghatározóak lesznek a vásárlási és fogyasztási döntések meghozatalában.
//
Kapcsolódó cikkeink
A 19-29 évesek szerint 18 százalékos volt a májusi infláció, szemben a 4 százalékos tényadattal
Továbbra is a ténylegesnél jóval magasabb inflációt érzékelnek a fiatalok…
Tovább olvasom >Komoly eltérések vannak a huszonévesek megtakarítása között
A fiatalok kevesebb mint felének, 45 százalékának egyáltalán nincs megtakarítása.…
Tovább olvasom >A Z generáció felnőtt: itt az ideje a sztereotípiák ledöntésének
A Z generáció, amelyet egykor a „gamergyerekek” sztereotípiája jellemzett, ma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >