Család- és gyermekbarát vállalások a McDonald’stól

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 02. 23. 10:39

A McDonald’s globális központja a családok iránti elkötelezettségét új vállalások bejelentésével erősítette meg – írja a tozsdeforum.hu. A tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását és az olvasás népszerűsítését kívánják elősegíteni. A vállalások fókuszában a Happy Meal menü áll, amelyet a vállalat 2022-ig mind a 120 piacán több szempont szerint is továbbfejleszt.

Az öt pontban megfogalmazott vállalások terén, így a kiegyensúlyozott menüválaszték, az egyszerűsített termékösszetétel, az átlátható tápérték-információk és a felelős reklámozás megvalósításában, valamint egyes termékcsoportok, így például a zöldség fogyasztásnépszerűsítésében a magyarországi étteremlánc élen jár.

A hazai Happy Meal menük nem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. 2022-ig a Happy Meal menük legalább 50 százaléka meg kell, hogy feleljen a McDonald’s globális Happy Meal tápérték-kritériumainak, azaz legfeljebb 600 kalória energiatartalommal; az energiatartalom legfeljebb 10 százalékának megfelelő telítettzsír-tartalommal; legfeljebb 650 milligramm nátriumtartalommal; valamint az energiatartalom legfeljebb 10 százalékának megfelelő hozzáadott cukor-tartalommal bírhatnak.

A részletes tápérték-információk a hazai éttermekben a papír tálcabetéteken és a vállalat honlapján is elérhetőek, így a vendégek a napi szükségleteiknek és ízlésüknek megfelelő, tájékozott döntést hozhatnak maguk és gyermekeik számára. Emellett 2014 óta a Mekilexikon transzparencia program keretén belül az alapanyagokról a vendégek részletes, sok esetben videofilmmel támogatott tájékoztatást kaphatnak.

A gyermekek felé történő felelős reklámozás elkötelezett támogatójaként a McDonald’s vállalja, hogy csak az 1. pontban részletezett tápérték-kritériumoknak megfelelő Happy Meal ajánlatokat reklámoz a gyermekek számára, emellett továbbra is fenntartja a már meglévő, a gyermekeket célzó reklámokat érintő helyi és regionális önkéntes vállalásait.

A McDonald’s azt is vállalja, hogy innovatív marketingeszközökkel népszerűsíti az ajánlott étel- és italcsoportokat (zöldség, gyümölcs, rostos gyümölcslevek és pürék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, ásványvíz, teljes kiőrlésű péksütemények) a Happy Meal menükben.

A 2001-ben útjára indult kezdeményezés eredményeként a vállalat és franchise-partnerei világszerte eddig több, mint 370 millió könyvet adtak a gyerekek kezébe a Happy Meal menük részeként.

2014-ben megjelent a kifejezetten a hazai vendégek számára megalkotott „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, 2016-ban pedig interaktív olvasást népszerűsítő foglalkozások keretében fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országszerte több McDonald’s étteremben. (tozsdeforum.hu)

Kapcsolódó cikkeink