Anuga Meat – a globális húsipari fórum
Az október 7-11 között Kölnben megrendezésre kerülő Anuga élelmiszeripari vásáron belül az Anuga Meat biztosít platformot a nemzetközi húsipar szereplői találkozásának. Az eseményen mintegy 600 kiállító és több mint 800 gyártó vesz részt a húsipari ágazatból.
Az idei Anuga Meat „Meet More Meatless” eseménye keretében újfent a vegán és vegetáriánus húsalternatívákat, illetve a fehérjetartalmú növényi alapú húshelyetesítőket helyezi középpontjába.
A kiállítók között – többek között – olyan nagy neveket találunk, mint a Bell, a Beyond Meat és a Tyson.
A résztvevő országok között szerepel Európából Belgium, Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország, Hollandia és Spanyolország; Dél-Amerikát Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay képviseli.
A húshelyettesítők jövője
Az Anuga abból indul ki, hogy a flexitáriánus piac szakadatlan bővülése mellett a növényi alapú alternatívák, illetve húspótló termékek iránti kereslet is folyamatosan növekvő tendenciát mutat. Egy 2021-es fogyasztói felmérés szerint a fogyasztók több mint kétötöde (41%) – látva a növényi alapú innovációk fejlődését – már nyitottabb az új technológiákra.
A kevesebb húst tartalmazó étrendre váltás okai jellemzően megegyeznek a vegetáriánusok érveivel a húsfogyasztás ellen: részben egészségügyi, részben környezetvédelmi-fenntarthatósági megfontolásokra épül.
A trend következtében a hústermékeket a hűtőkben és polcokon felváltják a szója-, búza-, borsó- és más egyéb alternatív fehérjéből készült élelmiszerek.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Új növényi italokkal lép be az észak-amerikai és ausztrál piacokra a Veganz
A német növényi alapú élelmiszergyártó, a Veganz Group megállapodást kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >