Alacsony árakkal és egyre több akcióval segíti a magyarokat a Lidl

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 19. 11:31

„Nagy örömünkre immár harmadik alkalommal került a Lidl Magyarország a hazai FMCG toplista első helyére, bruttó 1,19 ezer milliárdos forgalommal” – mondja büszkén Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs cégvezetője. Hogy alakult a 2022. év, és milyen idei tervei vannak a diszkontláncnak – erről készült az alábbi interjú.

Lidl logo

– Milyen volt 2022 a Lidlnél?

Tőzsér Judit_Lidl

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs
vezető
Lidl Magyarország

– Ismét egy kihívásokkal teli évet tudhatunk magunk mögött, ami folyamatos újratervezést igényelt. Arra azonban kiemelten figyeltünk, hogy alapelveinkből, vagyis a széles és magas minőségű kínálatból és a kedvező árakból ne engedjünk, ahogyan abból sem, hogy vásárlóink, beszállítóink és munkavállalóink továbbra is minden téren maximálisan számíthassanak ránk. Mindez meghozta gyümölcsét, és nagy örömünkre immár harmadik alkalommal került a Lidl Magyarország a hazai FMCG toplista első helyére, bruttó 1,19 ezer milliárdos forgalommal.

A tavalyi év abból a szempontból is különleges volt számunkra, hogy vállalatunk 18. születésnapját, vagyis nagykorúvá válását ünnepelhettük. Hosszú és rögös út áll mögöttünk, de ma már 197 áruházat működtetünk országszerte, és mintegy 8000 munkavállalót foglalkoztatunk. Stabil, megbízható munkaadóként az előző gazdasági évünkben összesen több mint 52 milliárd forintot fordítottunk bérköltségre, és számos egyéb juttatásban is részesültek kollégáink.

Beruházásaink közül a legjelentősebb a 4., ecseri logisztikai központunk megnyitása volt, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy maximálisan biztosítani tudjuk a magyar háztartások élelmiszer-ellátását. Továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk a magyar beszállítók támogatására, a magyar agrárium versenyképességének növelésére. A Lidl a magyar beszállítókért programunk keretében 2022-ben például 14,2 milliárd forinttal járultunk hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, ami a hazai borágazat szempontjából is meghatározó. Mindezek mellett stratégiai fontosságúak számunkra a frissáru kategóriák, így rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy tavaly sorozatban harmadszorra nyertük el Az Év Boltja versenyen Az év zöldség- és gyümölcskereskedője díjat.

Természetesen tovább erősítettük a fenntarthatóság melletti elköteleződésünket is. Kiadtuk második Fenntarthatósági Jelentésünket, mely transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról, és mit teszünk érte nap mint nap. Felelős vállalatként támogatói programunkon keresztül minden eddiginél magasabb, összesen több mint 3 milliárd forint értékben segítettük a rászorulókat élelmiszerekkel, ruházati termékekkel, tisztító- és tisztálkodószerekkel és járultunk hozzá a hazai egészségügy fejlesztéséhez.

– Hogyan reagált a Lidl a megváltozott fogyasztói szokásokra?

– Az infláció és az energiaválság hatására egyértelműen érezhető volt, hogy a vásárlók jobban megnézik, hogy mire és mennyit költenek, ebből fakadóan még népszerűbbek, keresettebbek lettek a különféle akciók. A feladat tehát adott volt, a lehető legjobb árakat és még több kedvezményt kellett biztosítanunk, hogy ezáltal segíthessük a magyar embereket.

Diszkontáruházláncként termékkínálatunk döntő többsége saját márkás termék, ami minőségben maximálisan fel tudja venni a versenyt márkás társaikkal, mégis olcsóbban beszerezhető. Nálunk minden árukategóriában megtalálhatók és rendkívül keresettek, kedvező ár-érték arányuknak köszönhetően. Akciós árpolitikánk részeként pedig hetente megújuló akciókat biztosítunk, de számos egyéb spórolási tippel, pénztárcabarát recepttel igyekszünk a mai napig is segíteni. Sőt, digitális hűségprogramunk, az ingyenesen letölthető Lidl Plus applikációnk még több kedvezményt nyújt a felhasználóknak. Törekvéseinknek sikerét jelzi, hogy az egyik online portál által indított, nagybevásárlást hónapról hónapra elemző fogyasztói kosara 2022-ben a legtöbbször a Lidlnél volt a legolcsóbb.

– Milyen terveik vannak a jövőre vonatkozóan?

– Fontosnak tartjuk, hogy a magyar gazdaság motorjaként működésünk minden területén hozzájáruljunk az ország fejlődéséhez, sikereihez. Továbbra is azon dolgozunk, hogy piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi láncként segítsük hazai beszállító partereinket és népszerűsítsük a kiváló magyar termékeket itthon és a külpiacokon egyaránt. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezentúl is a legjobb árakat tudjuk biztosítani, ezért többek között a beszerzési árak csökkenéséből adódó, valamint azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával idén már több száz termék árát mérsékeltük, amit a jövőben is folytatni kívánunk.

Az idei terveink között szerepel az is, hogy még inkább megerősítsük munkáltatói márkánkat, ezért kiemelten kezeljük meglévő munkavállalóink megtartását és az új munkaerő bevonzását egyaránt. Hisszük, hogy sikereink alapját kollégáink felkészültsége és hozzáállása jelenti, amit ezúton is köszönünk nekik.

Összességében 2023-ban is szeretnénk működésünk minden területén tovább fejlődni, hogy továbbra is a Lidl Magyarország maradjon hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi lánca. (x)

 

Továbbra is számíthatnak a borászatok a Lidlre

A Lidl Magyarország közel egy évtizede határozta el, hogy a „Lidl a magyar beszállítókért” programjának részeként ki­emelten kezeli a magyar palackos borok népszerűsítését, és a belföldi értékesítés növelése mellett a Lidl Wine Expo-n keresztül a külpiacokra jutásban is segíti a hazai borászatokat, pincészeteket. Az áruházlánc célja, hogy stabil partnerként álljon a magyar borászatok, pincészetek mellett, és ezáltal hozzájáruljon a hazai gazdaság sikereihez.

A vállalat 2022-ben a belföldi értékesítés során már közel 8 milliárd forint értékben vásárolt magyar borokat beszállítóitól, ami öt év alatt több mint 80%-os növekedést jelent. A külpiacokon pedig több mint 15 millió palack bort értékesített tavaly, és már 16 európai országban több mint 200-féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók. A kiemelkedő sikereket jól mutatja, hogy 2018–2022 között a 3 legkedveltebb fehérborból 44,7 millió palackot exportált, valamint összességében több mint 60 milliárd forinttal járult hozzá a Lidl a hazai borágazat sikereihez.

Borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze a vállalat, így kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik. Kiváló borai idén már több nívós elismerésben is részesültek. Két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát aranyéremmel jutalmazták a 2023-as Berliner Wein Trophy borversenyen. A 2023-as VinAgora Nemzetközi Borversenyen pedig 15 ország több mint 900 bora közül Champion díjat kapott az 5 Puttonyos Tokaji Aszú, és aranyéremben részesült a saját márkás Tolnai Chardonnay, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint, valamint a Dereszla Brut pezsgő. //

Kapcsolódó cikkeink