Magazin: A vásárlók szerint (2. rész)

Szerző: jungandrea Dátum: 2018. 08. 14. 07:30

A promóciós játékok mechanizmusa és a nyeremények értéke jelentősen befolyásolja a részvételi kedvet. A bonyolult szabályok, a logózott ajándékok és a kisebb értékű nyeremények kevésbé ösztönző összetevői egy-egy akciónak.

Pádár Kata
ügyfélkapcsolati igazgató
Kantar-Hoff mann

Bár az interneten való regisztrációt elfogadják a vásárlók, azonban minél több adatot kell megadni, a játéknak annál kevésbé van motiváló ereje, főként az idősebb korosztálynál. Kiemelt nehézséget jelent a blokk megőrzése is.

A nyereményekkel kapcsolatos vásárlói attitűd összetett képet mutat. A fogyasztók egy adott promócióban a megnyerhető ajándékok alapján mérlegelik nyerési esélyüket. Minél népszerűbb egy nyeremény, annál kisebb esélyt látnak annak megnyerésére, ami csökkenti a promócióban való részvételi kedvet. Bár ez a megítélés az előző évekhez képest kisebb arányban van jelen, gépjárműnyeremény esetén továbbra is általános jelenség; a gépkocsit jellemzően egyáltalán nem látják megnyerhetőnek.

A fogyasztói visszajelzések szerint a márkázott termék mint nyeremény vagy ajándék, kevéssé motiváló. A viselhető, hordható tárgyak esetében a vásárlók nem kedvelik a márkaüzenettel, logóval való feliratozást.

A pénzvisszatérítési garancia alapvetően pozitív megítélésű, ugyanakkor a vásárló már a termék megvásárlása előtt tudja, hogy nem kíván majd élni ezzel, ami szintén negatívan befolyásolja a részvételi kedvet.

A kóstoltatást új termékek, ízek bevezetésekor kifejezetten pozitívan értékelik, ám ha nem kapcsolódik hozzá egyéb aktivitás, játék, ajándék vagy termékminta, az ilyen típusú promóció kisebb figyelmet és érdeklődést kap.

A pontgyűjtéssel pénzért megvásárolható eszközök promóciója pedig abban az esetben nyeri el a vásárlók tetszését, ha úgy vélik, olyan értékhez juthatnak, ami más módon nem megszerezhető. //

Kapcsolódó cikkeink