A Lidl US három üzletágban csökkenti a vállalati létszámot

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 03. 09:56

Az elbocsátások alig több mint egy évvel azután következnek be, hogy a diszkontlánc mintegy 200 munkavállalót elbocsátott az Egyesült Államokban.

Az elbocsátások a Lidl legújabb lépése, amely amerikai tevékenységének racionalizálására irányul, miközben a rivális Aldi a gázpedálra lépett.

– A Lidl US meghozta azt a nehéz döntést, hogy a vállalaton belül három funkcióban is megszünteti a vállalati pozíciókat. Bár ez sosem könnyű döntés, úgy gondoljuk, ez a helyes döntés az üzlet szempontjából – írta a szóvivő.

A Lidl US szóvivője nem volt hajlandó megmondani, hány dolgozót érint a leépítés. Több elbocsátott alkalmazott LinkedIn-bejegyzésben jelezte, hogy az elbocsátások a vállalati átszervezési terv részét képezik. Egy elbocsátott marketingvezető LinkedIn-videóban megjegyezte, hogy grafikusok, tartalomgyártók, közösségi média menedzserek és informatikai dolgozók is érintettek az elbocsátásokban.

Az elbocsátott Lidl US dolgozók végkielégítést és átmeneti támogatást kapnak – közölte a szóvivő.

A tavalyi létszámleépítésre akkor került sor, amikor a Lidl US pénzügyi helyzetének javítására vállalati átszervezést hajtott végre.

A Lidl 2017-ben nyitotta meg első amerikai üzleteit, de eddig nehezen tudta elérni a célját és növekedni az Államokban. Eközben a versenytárs Aldi, amely az 1970-es években lépett be az Egyesült Államokba, továbbra is nagy ütemben bővíti üzlethálózatát, és 2028 végéig további 800 boltot tervez nyitni.

Grocery Dive

Kapcsolódó cikkeink