A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly: használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 12. 21. 09:15

A legfelsőbb bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.

A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd növényitej-márka által a „Post Milk Generation” szlogen termékein való használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.

Az olyan óriásvállalatokat mint az Arla, vagy a Lakeland Foods képviselő brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” kifejezést olyan termékek védjegyében, amelyek „nem valamely emlős állat által kiválasztott folyadékból készültek”.

A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.

A legfelsőbb bíróság részéről Richard Smith bíró az érvelést elutasítva úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte a fogyasztók megtévesztése valószínűtlen.

Hozzátette, hogy az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly védjegye egyértelműen olyan fogyasztóknak szól, akik nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a védjegy alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”.

Az év elején az Oatly a tejipari márkákat arra szólította fel, hogy kötelezzék el magukat a szén-dioxid-kibocsátás címkézése mellett.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink