A klasszikus tej- és tejtermékek mellett idén a tejhelyettesítők állnak az Anuga Dairy fókuszában
Az Anuga Dairy szakvásár a tej- és tejtermék-ipar vezető szakvására, amelynek idei eseményén mintegy 500 vállalat vesz részt.
A 2023-as Anuga Dairy nemzetközi résztvevőinek listája átfogó: összesen 24 ország képviselteti magát: Németország mellett – többek között – Görögország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország és Franciaország. Továbbá résztvevők érkeznek Bulgáriából, Dániából, Dubaiból, Észtországból, Nagy-Britanniából, Litvániából, Ausztrából, Lengyelországból, Törökországból, Ukrajnából, az Egyesült Államokból és Ciprusról.
Az Anuga különös figyelmet szentel idén a „Fenntartható növekedés” vezértémájának szemszögéből az alternatív tej– és tejtermékeknek, amelyek elsősorban az Anuba Innovationen keretében jelennek meg az előző évekhez képest hangsúlyosabban az eseményen. Az alternatív növényi tej- és sajttermékeket nem csak a fogyasztók körében népszerűek, de az Anuga Dairy-nél is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, amit jól mutat, hogy több mint 80 kiállító mutat be növényi alapú és vegán alternatívákat.
A klasszikus tej- és tejtermékek esetében a gyártók elsősorban az új ízekre, például a zöld vagy vörös pestóval dúsított, illetve a magas fehérjetartalmú sajtokra, valamint a regionális alapanyagok, így a hagyományosan legeltetett állati tej és biotej felhasználására összpontosítanak.
Piaci fejlemények
A tejtermékek piaci bevezetését illetően az Innova Market Insights szerint Írország (+25%) és Szlovénia (+22%) a globálisan leggyorsabban növekvő piacok (2017 júniusa és 2022 júniusa közötti időszak). Az USA és Németország a vezető piacok, ahol a legtöbb tejtermék lépett piacra 2021. július és 2022. június között. Svájcban és Ausztriában az újonnan bevezetett tejtermékek aránya az elmúlt években csökkent. A fogyasztói oldalon a kereslet főleg a növényi alapú (+33%), a vegán (+23%) és a cukormentes termékek (+22%) iránt mutatkozik.
Anuga
Kapcsolódó cikkeink
Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >Növényi alapú márkát vezet be a piacra a világ legnagyobb tejtermékgyártója
„Enjoy!” néven indított új növényi alapú márkát a Lactalis. A franciaországi…
Tovább olvasom >Tovább drágítja a narancslevet a gyenge brazil termés
A világ legnagyobb narancslétermelőjének számító Brazília friss előrejelzése szerint mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >