A klasszikus tej- és tejtermékek mellett idén a tejhelyettesítők állnak az Anuga Dairy fókuszában
Az Anuga Dairy szakvásár a tej- és tejtermék-ipar vezető szakvására, amelynek idei eseményén mintegy 500 vállalat vesz részt.
A 2023-as Anuga Dairy nemzetközi résztvevőinek listája átfogó: összesen 24 ország képviselteti magát: Németország mellett – többek között – Görögország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország és Franciaország. Továbbá résztvevők érkeznek Bulgáriából, Dániából, Dubaiból, Észtországból, Nagy-Britanniából, Litvániából, Ausztrából, Lengyelországból, Törökországból, Ukrajnából, az Egyesült Államokból és Ciprusról.
Az Anuga különös figyelmet szentel idén a „Fenntartható növekedés” vezértémájának szemszögéből az alternatív tej– és tejtermékeknek, amelyek elsősorban az Anuba Innovationen keretében jelennek meg az előző évekhez képest hangsúlyosabban az eseményen. Az alternatív növényi tej- és sajttermékeket nem csak a fogyasztók körében népszerűek, de az Anuga Dairy-nél is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, amit jól mutat, hogy több mint 80 kiállító mutat be növényi alapú és vegán alternatívákat.
A klasszikus tej- és tejtermékek esetében a gyártók elsősorban az új ízekre, például a zöld vagy vörös pestóval dúsított, illetve a magas fehérjetartalmú sajtokra, valamint a regionális alapanyagok, így a hagyományosan legeltetett állati tej és biotej felhasználására összpontosítanak.
Piaci fejlemények
A tejtermékek piaci bevezetését illetően az Innova Market Insights szerint Írország (+25%) és Szlovénia (+22%) a globálisan leggyorsabban növekvő piacok (2017 júniusa és 2022 júniusa közötti időszak). Az USA és Németország a vezető piacok, ahol a legtöbb tejtermék lépett piacra 2021. július és 2022. június között. Svájcban és Ausztriában az újonnan bevezetett tejtermékek aránya az elmúlt években csökkent. A fogyasztói oldalon a kereslet főleg a növényi alapú (+33%), a vegán (+23%) és a cukormentes termékek (+22%) iránt mutatkozik.
Anuga
Kapcsolódó cikkeink
HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >Regisztráljon most látogatóként a Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 rendezvényre Bécsben!
Már megnyílt a regisztráció a Free From & Specialty Food…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >