A klasszikus tej- és tejtermékek mellett idén a tejhelyettesítők állnak az Anuga Dairy fókuszában
Az Anuga Dairy szakvásár a tej- és tejtermék-ipar vezető szakvására, amelynek idei eseményén mintegy 500 vállalat vesz részt.
A 2023-as Anuga Dairy nemzetközi résztvevőinek listája átfogó: összesen 24 ország képviselteti magát: Németország mellett – többek között – Görögország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország és Franciaország. Továbbá résztvevők érkeznek Bulgáriából, Dániából, Dubaiból, Észtországból, Nagy-Britanniából, Litvániából, Ausztrából, Lengyelországból, Törökországból, Ukrajnából, az Egyesült Államokból és Ciprusról.
Az Anuga különös figyelmet szentel idén a „Fenntartható növekedés” vezértémájának szemszögéből az alternatív tej– és tejtermékeknek, amelyek elsősorban az Anuba Innovationen keretében jelennek meg az előző évekhez képest hangsúlyosabban az eseményen. Az alternatív növényi tej- és sajttermékeket nem csak a fogyasztók körében népszerűek, de az Anuga Dairy-nél is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, amit jól mutat, hogy több mint 80 kiállító mutat be növényi alapú és vegán alternatívákat.
A klasszikus tej- és tejtermékek esetében a gyártók elsősorban az új ízekre, például a zöld vagy vörös pestóval dúsított, illetve a magas fehérjetartalmú sajtokra, valamint a regionális alapanyagok, így a hagyományosan legeltetett állati tej és biotej felhasználására összpontosítanak.
Piaci fejlemények
A tejtermékek piaci bevezetését illetően az Innova Market Insights szerint Írország (+25%) és Szlovénia (+22%) a globálisan leggyorsabban növekvő piacok (2017 júniusa és 2022 júniusa közötti időszak). Az USA és Németország a vezető piacok, ahol a legtöbb tejtermék lépett piacra 2021. július és 2022. június között. Svájcban és Ausztriában az újonnan bevezetett tejtermékek aránya az elmúlt években csökkent. A fogyasztói oldalon a kereslet főleg a növényi alapú (+33%), a vegán (+23%) és a cukormentes termékek (+22%) iránt mutatkozik.
Anuga
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Vegetáriánus szakácsképzés indul jövőre Ausztriában
2025 elején a vegetáriánus gasztronómiára szakosodott szakácsképzés indul Ausztriában. Bár a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >