Nielsen: ham and chocolate bunnies are dethroneable at Easter
The Easter season causes no surprises. Hungarians buy tons of cooked ham and a chocolate bunnies. The ham retail sales exceeded 7 billion HUF in March-April 2016, which is two percent higher than the turnover of the same period of last year.
In terms of volume, sales increased by three percent. The demand decreased towards seasonal sweets. In terms of value demand towards seasonal sweets decreased by 9 percent in terms of volume decreased by 11 percent, compared to the Easter season of 2015 – Nielsen’s food retail index measuring ninety categories reveals.
Related news
HERZ hams with ancient sea salt – a more conscious choice for everyday life
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KitKat Celebrates 90th Anniversary This Year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Podravka sells confectionery business to Bosnian company
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Watermelon buyers are safe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >OECD further improves forecast for global GDP growth this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >EPR fees will increase from October: the prices of several products may double
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >