Nielsen: Húsvétkor letaszíthatatlan a sonka és a csokinyúl a trónról
A húsvéti szezon nem okoz meglepetést, tonnaszám vesszük a főtt sonkát és a csokoládényulat. A sonka kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot 2016. március-áprilisban, ami két százalékkal magasabb az előző évi azonos időszak forgalmánál. Mennyiség szempontjából három százalékkal emelkedett az eladás. A szezonális édességek iránt viszont csökkent a kereslet, hiszen értéket tekintve 9 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 11 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest – többek között ezt állapítja meg a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriáját vizsgáló kiskereskedelmi indexe.
Ragaszkodnak a jól bevált hagyományokhoz a magyarok húsvétkor, és a boltokban tarol a főtt sonka: a kétnapos húsvéti időszakban 92 százalék jutott rá a kategória teljes bevételéből, közel 4000 tonnányit vásároltunk belőle. Ezek zömét a diszkontokban, szuper- és hipermarketekben szerezzük be, a vásárlások háromnegyedét itt ejtjük meg.
Nincs azonban húsvét édességek nélkül: a szezonban 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot vásároltunk fel különféle üzletekben, 3,5 milliárd forint értékben. A csokinyúl és csokitojás „harca” viszonylag kiegyenlített: 100 csokoládéból 40 magyar csokoládényulat tesz kosarába, míg 46-an voksolnak a csokoládétojásra.
„Kétségtelenül szeretjük a tejcsokoládét: a fogyasztók a húsvéti édességekre szánt összeg 86 százalékát költötték erre” – mondta Andreas Christou, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. „A nugát iránt kevésbé rajongunk, piacrésze folyamatosan csökken, tavaly 4 százalékos volt. Az étcsokoládé, a tavalyelőtti adatokhoz képest változatlanul a vásárlók hat százalékánál favorit.”
A vizsgált időszak a szezonális édességekre vetített teljes – forintban mért – forgalma árnyalja a képet: a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, míg a csokoládényúl 41 százalék maradt.
A hagyományos és a speciális húsvéti csomagok piacrésze együttesen 10 százalék. A húsvéti édességarzenálból az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 8 százalékot ért el múlt évben.
Kapcsolódó cikkeink
Izgalmas kérdés, hogyan fog alakulni az ünnepi édességpiac
A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami…
Tovább olvasom >Kis mértékben is cukorbetegséget okozhatnak a feldolgozott húsok
Egy friss kutatás, amelyet a brit The Guardian ismertetett, arra…
Tovább olvasom >Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >