Sales in the Italian FMCG sector increased by 8% compared to last year
The turnover in the Italian FMCG sector reached €11.8 billion in June 2022, growing by 8% on last year’s performance and 5.2% on a like-for-like basis, according to Nielsen IQ data.

Italian FMCG sales rises in June
Theoretically, inflation amounted to around +7.9% in June, but changes in the choice of products in the shopping cart and the shopping channel reduced the impact by 0.6%, bringing real price changes to 7.3%, compared to 5.4% in May.
Discount stores led growth (+10.5%), followed by supermarkets (+8.9%) and home and personal specialists (+7.6%) when compared to June 2021.
Related news
Halloween Fuels Pumpkin And Sweet Sales In Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Kaufland’s online marketplace has also been launched in France and Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Illycaffè introduces compostable Coffee-B system in Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Kaufland introduces deposit-return wine bottles
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >AI will accelerate the end of brick and mortar’s reign: Amazon CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Green Factory Completes Acquisition Of Eisberg Operations In CEE
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

