Az olasz FMCG-szektor eladásai 8%-kal nőttek a tavalyi évhez képest

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 08. 24. 22:37

A Nielsen IQ adatai szerint az olasz FMCG-szektor forgalma 2022 júniusában elérte a 11,8 milliárd eurót, ami a tavalyi teljesítményhez képest 8%-kal, összehasonlításban pedig 5,2%-kal nőtt.

A diszkontok az olasz FMCG-szektor növekedésének motorjai

Elméletileg az infláció +7,9% körül alakult júniusban, de a bevásárlókosárban lévő termékek választékában és a vásárlási csatornában bekövetkezett változások 0,6%-kal csökkentették a hatást, így a reálár 7,3%-ra változott, szemben a májusi 5,4%-kal.

A diszkont üzletek vezették a növekedést (+10,5%), ezt követik a szupermarketek (+8,9%), valamint az otthoni és személyes specialisták (+7,6%) 2021 júniusához képest.

European Supermarket Magazine

Kapcsolódó cikkeink