Albert Heijn Tests New Initiative To Reduce Food Waste
Dutch retailer Albert Heijn has launched a trial aimed at reducing food waste in 10 Albert Heijn stores in the Rotterdam region called ‘Bread of Yesterday’.
The trial will see the retailer sell bread that arrived fresh to its stores the day before but was not sold on the same day, at a reduced rate until 11:00 hours.
The food waste study by Wageningen University & Research (WUR) shows that relatively much is wasted in the bread and pastry category – an important reason for starting the ‘Bread from Yesterday’ pilot.
ESM
Related news
Lidl launches new international campaign with a clear message
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Extraordinary rush at Aldi: customers took home 290,000 clothes on the first day
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Albert Heijn uses data to combat food waste
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
(HU) A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Wildcat strike at several Mohu Budapest locations
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >