AKI: tavaly 9 százalékkal emelkedhetett az élelmiszeripari beruházások összértéke
Az élelmiszeripari beruházások összértéke az előzetes adatok alapján 9 százalékkal nőtt tavaly 2021-hez viszonyítva – olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) pénteken közzétett jelentésében.

A beruházásokat 71 százalékban saját erőből finanszírozták a vállalkozások
Az összeg 57 százalékát gépekre és berendezésekre, 37 százalékát épületekre és építményekre, 2 százalékát járművekre fordították a beruházók, az arányok nem változtak jelentősen 2021-hez képest.
Érték alapján számolva a legnagyobb mértékben, 18 százalékkal az épületekre és egyéb építményekre költött ráfordítások nőttek, míg a járműberuházások 14 százalékkal, a gépek és berendezések fejlesztési összege 6 százalékkal nőtt.
Tavaly Magyarországon a legnagyobb beruházó az édességgyártás, az üdítőital- és ásványvízgyártás, valamint a baromfihús-feldolgozás volt. A három szakágazat együtt a teljes beruházási összeg 40 százalékát, összesen csaknem 139 milliárd forintot költötte ilyen célokra.
A beruházásokat 71 százalékban saját erőből finanszírozták a vállalkozások, a támogatások értékének aránya 10 százalék körül alakult. A banki hitel értékének aránya 8 százalékra esett tavaly. Az egyéb kölcsönök értéke elhanyagolható, arányuk 2021-ben is csak 2 százalék volt.
Az élelmiszeripari vállalkozások visszajelzései alapján az éves nettó árbevételük 34 százalékkal nőhetett éves összevetésben, míg a bruttó termelési érték 32 százalékkal. A vállalkozások saját tőkéje 18 százalékkal, jegyzett tőkéje 10 százalékkal emelkedett az előző évhez képest – írták a 493 élelmiszeripari vállalkozás jelentése alapján készült összefoglalóban.
Related news
AKI: fertilizer turnover increased by almost 20 percent in the second quarter
Thanks to falling prices, fertilizer turnover increased by almost 20…
Read more >Poultry price increase was twice as big as the pig price rise
According to data from the Central Statistical Office (KSH), Hungary’s…
Read more >Agricultural Economics Institute: at the beginning of the year, sales of agricultural machinery increased by 45 percent
In the first quarter of this year, producers bought agricultural…
Read more >Related news
Praktiker’s online store became a digital hero: it was included in the list of winners of Forbes and Google
The online store of the Hungarian-owned Praktiker was among the…
Read more >Coca-Cola HBC Invests €12m In Returnable Glass Bottles In Austria
Coca-Cola HBC has invested €12 million in a new high-speed…
Read more >Jumbo seeks buying power in alliance with Edeka
Jumbo needs international buying power to offer customers lower prices.…
Read more >