A fiataloknak fontos a gyorsaság
A fiatalabb vásárlók számára különösen fontos a kiszállítás gyorsasága Magyarországon: a Z-generáció közel fele hagyta már félbe az online rendelés folyamatát a termékek kiválasztását követően, mert a felkínált kézbesítési időt nem találta elég gyorsnak – ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A gyakoribb házhoz rendelések tükrében nem meglepő, hogy a megkérdezett 18–26 évesek 57%-a lenne hajlandó plusz összeget (1500–2500 forintot) fizetni az aznapi kiszállításért, ami egybecseng azzal, hogy 67%-uk a kiszállítás gyorsaságát tartja az egyik legfontosabb tényezőnek az online vásárlás során.
Az időablakos házhozszállítás lehetősége az idősebbek kétharmadának, míg a fiatalabbak több mint felének fontos. Ez jól mutatja, hogy az X-generáció számára fontosabb, hogy a saját időbeosztásához tudja igazítani az online rendelés átvételét. A Z-generáció tagjai ezzel szemben inkább a megrendeléstől számított lehető leggyorsabb, 90 percen belüli vagy aznapi kézbesítést várják el. Az élelmiszerek házhozszállítását is inkább a Z-generáció tagjai preferálják 75%-kal, akiknek többsége 90 percen belül szeretné kézhez kapni a rendelését. //
Related news
Consumer confidence in branded products is growing again in Germany
The popularity of private label products has somewhat waned and…
Read more >Women leaders shaping the future – increasingly influential in the business world
The role of women in the economy is growing stronger…
Read more >Hungary’s most comprehensive Generation Z research published
The Gen Z Report, Hungary’s most comprehensive research on Generation…
Read more >Related news
Margin is very much not profit
The government announced that it would introduce a margin cap…
Read more >Margin freeze in Hungary: Who is affected and is government intervention really justified?
The Hungarian government will introduce a margin restriction on certain…
Read more >China’s retail sales skyrocket in the first two months of the year
China’s industrial output grew 5.9 percent year-on-year in the first…
Read more >