A fiataloknak fontos a gyorsaság
A fiatalabb vásárlók számára különösen fontos a kiszállítás gyorsasága Magyarországon: a Z-generáció közel fele hagyta már félbe az online rendelés folyamatát a termékek kiválasztását követően, mert a felkínált kézbesítési időt nem találta elég gyorsnak – ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A gyakoribb házhoz rendelések tükrében nem meglepő, hogy a megkérdezett 18–26 évesek 57%-a lenne hajlandó plusz összeget (1500–2500 forintot) fizetni az aznapi kiszállításért, ami egybecseng azzal, hogy 67%-uk a kiszállítás gyorsaságát tartja az egyik legfontosabb tényezőnek az online vásárlás során.
Az időablakos házhozszállítás lehetősége az idősebbek kétharmadának, míg a fiatalabbak több mint felének fontos. Ez jól mutatja, hogy az X-generáció számára fontosabb, hogy a saját időbeosztásához tudja igazítani az online rendelés átvételét. A Z-generáció tagjai ezzel szemben inkább a megrendeléstől számított lehető leggyorsabb, 90 percen belüli vagy aznapi kézbesítést várják el. Az élelmiszerek házhozszállítását is inkább a Z-generáció tagjai preferálják 75%-kal, akiknek többsége 90 percen belül szeretné kézhez kapni a rendelését. //
Related news
Young Hungarians cook at home – fast food is not trendy
The majority of Hungarian young people rarely or never go…
Read more >Hamburger picture 2025 – this is how Hungarians eat hamburgers
Hungary’s undisputed favourite is the beef burger – preferably loaded…
Read more >Corvinus research: Women lead more sustainable economies
Agricultural enterprises run by women are more resource-optimized and eco-efficient,…
Read more >Related news
Producer prices in the euro area and the European Union decreased month-on-month and increased year-on-year in April
Producer prices in the eurozone and the European Union (EU)…
Read more >The 2024 FMCG Retailer Ranking is out now
Everything remains the same: Lidl, SPAR and Tesco are the…
Read more >The Association of Conscious Shoppers sued Shein: they are manipulating customers with dark tricks
The Conscious Shoppers Association (TVE) has filed an official complaint…
Read more >