A fiataloknak fontos a gyorsaság
A fiatalabb vásárlók számára különösen fontos a kiszállítás gyorsasága Magyarországon: a Z-generáció közel fele hagyta már félbe az online rendelés folyamatát a termékek kiválasztását követően, mert a felkínált kézbesítési időt nem találta elég gyorsnak – ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A gyakoribb házhoz rendelések tükrében nem meglepő, hogy a megkérdezett 18–26 évesek 57%-a lenne hajlandó plusz összeget (1500–2500 forintot) fizetni az aznapi kiszállításért, ami egybecseng azzal, hogy 67%-uk a kiszállítás gyorsaságát tartja az egyik legfontosabb tényezőnek az online vásárlás során.
Az időablakos házhozszállítás lehetősége az idősebbek kétharmadának, míg a fiatalabbak több mint felének fontos. Ez jól mutatja, hogy az X-generáció számára fontosabb, hogy a saját időbeosztásához tudja igazítani az online rendelés átvételét. A Z-generáció tagjai ezzel szemben inkább a megrendeléstől számított lehető leggyorsabb, 90 percen belüli vagy aznapi kézbesítést várják el. Az élelmiszerek házhozszállítását is inkább a Z-generáció tagjai preferálják 75%-kal, akiknek többsége 90 percen belül szeretné kézhez kapni a rendelését. //
Kapcsolódó cikkeink
Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >Egészség a mindennapokban
Az egészséges életmód mindenkinek mást és mást jelent, és nem…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >