A fiataloknak fontos a gyorsaság

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 09. 11. 10:28

A fiatalabb vásárlók számára különösen fontos a kiszállítás gyorsasága Magyarországon: a Z-generáció közel fele hagyta már félbe az online rendelés folyamatát a termékek kiválasztását követően, mert a felkínált kézbesítési időt nem találta elég gyorsnak – ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatásából.

A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.

A gyakoribb házhoz rendelések tükrében nem meglepő, hogy a megkérdezett 18–26 évesek 57%-a lenne hajlandó plusz összeget (1500–2500 forintot) fizetni az aznapi kiszállításért, ami egybecseng azzal, hogy 67%-uk a kiszállítás gyorsaságát tartja az egyik legfontosabb tényezőnek az online vásárlás során.

Az időablakos házhozszállítás lehetősége az idősebbek kétharmadának, míg a fiatalabbak több mint felének fontos. Ez jól mutatja, hogy az X-generáció számára fontosabb, hogy a saját időbeosztásához tudja igazítani az online rendelés átvételét. A Z-generáció tagjai ezzel szemben inkább a megrendeléstől számított lehető leggyorsabb, 90 percen belüli vagy aznapi kézbesítést várják el. Az élelmiszerek házhozszállítását is inkább a Z-generáció tagjai preferálják 75%-kal, akiknek többsége 90 percen belül szeretné kézhez kapni a rendelését. //

Kapcsolódó cikkeink