Márka-experience for young consumers
The Márka soft drink brand goes back to 1973, but 100-percent Hungarian owned Márka Üdítőgyártó Kft. only started production in 2007.

Tibor Pécskövi
managing director
Márka Üdítőgyártó
The company makes more than 70 different soft drinks and plans to end the year by launching 3 brand new products: 20-percent fruit content Márka drinks in 250ml aluminium can packaging. Managing director Tibor Pécskövi told that in 2015 they built their own production plant from HUF 3.3 billon in Felsőlajos.
Márka’s annual production capacity is 140 million bottles and they are exporting to 11 countries. Soon they will invest HUF 3.6 billion in a third production line. With this step the number of employees will grow to 160 from the current 104. Márka works together with more than 400 Hungarian suppliers. //
Related news
“Businesses want to survive and grow”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The 2025 Retail Award of Excellence for Hungarian Products has been presented
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The role of Hungarian product trademarks has further strengthened
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KPMG surveyed CEOs again this year: Challenges have increased, leaders are more pessimistic than at this time a year ago
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >World Food Day 2025 – FAO turns 80
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lex trappist – lex cucumber
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >