Visszaváltási rendszerrel ösztönzi a Carrefour az újrafelhasználást
A Carrefour a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo együttműködésével 150 párizsi Carrefour City üzletben indította el saját betétdíjas rendszerét.
A lépés célja, hogy a vásárlókat a csomagolás környezetterhelésének csökkentésére buzdítsa a többszöri használat ösztönzésével – tette hozzá a kiskereskedő.
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak majd újrafelhasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola üdítőital (1 l), cukormentes Coca-Cola (1 l); szénsavas ásványvíz (1 l); szénsavmentes ásványvíz (1 l) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól az üres palackokat a 150 üzlet valamelyikében visszaválthatják, ahol a nagy palackokért 0,20 eurót, a kis palackokért 0,10 eurót kapnak.
A palackok a raktárba és a partnerek üzemeibe visszaszállítva kimosásra, újratöltésre és a polcokra való újbóli helyezésre kerülnek.
A Carrefour célja, hogy jövőre újabb régiókban vezesse be a betétdíjas visszaváltási rendszert, és 2026-ig 500 üzletben alakítsa azt ki.
Az ADEME szerint egy újrahasznosított palack akár 51%-os víz-, 76%-os CO2- és 79%-os energiamegtakarítást eredményez.
A Coca-Cola France a „Hulladékmentes világ” stratégiája részeként vállalta, hogy 2030-ra a piacon lévő üdítős palackjainak, dobozainak, üvegeinek 100%-át összegyűjti újrahasznosítás vagy újrafelhasználás céljából.
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke elmondta, hogy a vállalat büszke arra, hogy az ágazat többi szereplőjével együtt részt vehet ebben a kezdeményezésben.
A vállalat francia kávézókban, szállodákban és éttermekben forgalmazott mennyiségeinek mintegy 82%-át már most is újrafelhasználható palackokba töltik.
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Ezekből a RevoCupokból ihatunk idén
Több mint 400 mű érkezett a VÍZió nevű grafikai pályázatra,…
Tovább olvasom >