A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz jelezniük kell a vásárlóknak, ha bármely változatlan áron kínált termék méretét a gyártó vagy a kiskereskedő csökkenti.
Ha egy termék mérete vagy súlya csökken, miközben az ára változatlan marad vagy akár nő, arról a francia szupermarketeknek két hónapon keresztül egyértelműen tájékoztatniuk kell a vásárlókat.
– A tájékoztatásnak világosan jeleznie kell az ár változását a súlyhoz képest, hogy a fogyasztó tisztában legyen az ár valós alakulásával – mondta Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter egy sajtóközleményben.
A kötelezettség július 1-jétől lép életbe, és egyaránt vonatkozik az élelmiszerekre és a nem élelmiszer jellegű termékekre.
Tavaly a Carrefour saját kezdeményezésből már hozott hasonló intézkedést, és a nagy márkák termékeit olyan üzenettel címkézte fel, mint például „Ennek a terméknek csökkent a súlya, és nőtt a beszállítónk által felszámított ár”. Alexandre Bompard vezérigazgató akkor azt nyilatkozta, hogy szeretné a fogyasztókat pontosabban tájékoztatni egy olyan gyakorlatról, amely szerinte „elfogadhatatlan”. Az is igaz, hogy az áruházláncot magát is a termékek méretének csökkentésével kapcsolatos váddal illették, miután egy csomag burgonya tartalma 1,5 kilogrammról 1 kilogrammra csökkent annak érdekében, hogy a cikkelemet továbbra is 99 centes kiskereskedelmi áron tudja a kiskereskedő kínálni – számolt be a Retail Detail.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >