Világszerte növekedett az emulgeálószerek használata
A 2020-as adatokhoz képest 2021-ben világszerte nőtt az élelmiszerek és italok előállításában használt emulgeálószerek aránya az Innova Market Insights felmérése szerint. A 2%-os globális növekedés élelmiszer-kategóriánkénti megoszlásában a pékárukban mérték a legmagasabb arányú változást: 22%-os gyarapodást.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/bread-g669d47a60_1920.jpg)
2021-ben 22%-kal nőtt a pékárukban használt emulgeálószerek mennyisége világszerte
Az emulgeálószerek a feldolgozott élelmiszeripari termékek állagának, textúrájának és élvezeti értékének javítására szolgáló adalékanyagok, amelyeket a gyártás során elsősorban az édesipari, tejipari, sütőipari és konzervipari termékek előállításánál használnak. Kevésbé ismert funkciójuk például, hogy segítségükkel jelentősen csökkenthető a transzzsírok és a telített zsírok mennyisége az egyes élelmiszerekben, valamint a chipskészítmények tapadás-gátlásában is komoly szerepük van. Ezen felül az emulgeálószereket a termékek csomagolása során is használják.
A kutatásban a cukrász- és pékáruk, a tejtermékek, a desszertek és fagylaltkészítmények, valamint a készételek emulgeálószer-tartalmát vizsgálták. A különböző típusú emulgeálószerek közül a szójalecitin a legnagyobb arányban használt emulgeálószer a globális élelmiszer- és italpiacon. A három vezető kategória emulgeálószer-tartalom szempontjából a tartósítószerek (14%), a gluténmentes termékek (13%) és a vegetáriánus élelmiszerek (9%).
A globális trendkutatásokat közlő Innova Market Insight értékelése szerint az egyik legnépszerűbb emulgeálószerből, a napraforgó-lecitinből jelenleg hiány van a piacon, ugyanis a világ napraforgó-lecitin termelésének 70%-a Ukrajnában és Oroszországban összpontosul. A napraforgó-lecitin ellátás pedig drasztikusan megsínyli a jelenlegi háborús helyzetet, ezért funkcionális és volumenbeli helyettesítő termékre van szüksége az élelmiszeriparnak a növekvő lecitinszükséglet fedezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >Új megoldással csökkenti a tejtermék-alapanyagok zsírtartalmát a Nestlé
A Nestlé élelmiszeripari óriáscég új megoldást fejlesztett ki arra, hogy…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia beépül a vállalatok pénzügyi folyamataiba
Nincs olyan területe a vállalati működésnek, amelyre ne lenne hatással a…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >