USA: két évnyi visszaesés után április-júniusban nőtt a biotermékek mennyiségi eladása
Az Organic Produce Network adatai szerint a második negyedévben 1,5%-kal nőtt a biotermékek dollárban kifejezett és 0,8%-kal a volumenalapú értékesítése az előző év azonos időszakához képest.
Ezzel megfordult a biotermékek 2021-ben és 2022-ben tapasztalt mennyiségi visszaesésének tendenciája. A biotermékek összértékesítése az Egyesült Államokban elérte a 2,4 milliárd dollárt az április-június időszakban.
– A biotermékek értékesítésének növekedési üteme – bár még mindig pozitív – lelassult az elmúlt évekhez képest, így lehetőség van arra, hogy a kategória volumenalapon is elérje ugyanezt a növekedést – mondta Tom Barnes, a Category Partners vezérigazgatója.
A hagyományos mennyiségi értékesítés 1,3%-kal csökkent az idei év második negyedévében 2022 második negyedévéhez képest. A kategóriában a dollárban kifejezett eladások azonban 2,0%-kal nőttek, és az összértékesítés 18,8 milliárd dollárt tett ki.
A hagyományos termékek átlagárai 3,4%-kal emelkedtek, de ez a 2022 második negyedévében mért +7,6%-hoz képest csökkenést jelent. Eközben a biotermékek árai csak 0,8%-kal emelkedtek 2023 második negyedévében, ami a tavalyi év azonos negyedévében mért +6,8%-os növekedéstől elmarad, ami arra utal, hogy „az infláció, bár továbbra is nyilvánvaló, a biotermékek esetében nem olyan mértékben jelentkezik, mint a hagyományos termékek esetében az elmúlt negyedévben” – tette hozzá Barnes.
A 20 legfontosabb friss biotermék-kategória több mint felében nőtt a dollárbevétel a negyedév során – legnagyobb mértékben a citrusfélék (+19,4%) és a paprika (+7,4%) esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >