A szervizdíjakat emelik a hazai éttermekben
Az elmúlt időszakban egyre több étterem dönt úgy, hogy nem az ételek és italok árában tükrözi a vendégek felé a költségeket, hanem inkább a szervizdíjat emeli meg. Az erősödő infláció, az energiaárak emelkedése és az alapanyagok drágulása miatt a vállalkozások úgy érzik, hogy az ételek árában lélektani határokhoz értek, ezért alternatív módon, a szervizdíj emelésén keresztül hárítják át a költségeket a vendégekre.
Az elmúlt időszakban egyre több étterem vezeti be vagy emeli meg a szervizdíj mértékét, hogy kompenzálják a költségnövekedést. A vendégek számára egyre gyakoribb az ilyen típusú díjak találkozása, amikor az étlapon már nem csak a fogyasztói árat, hanem a szervizdíjat is feltüntetik. A szakértők szerint az éttermek átlagosan legalább 10%-kal emelik a kereseteket, ami a munkaerőhiány miatt szükségszerű – mutat rá a Portfolio.
Az éttermek azonban szembesülnek azzal a problémával, hogy a magas árak miatt a vendégek kevesebbet járnak étterembe, és kevesebbet is fogyasztanak, vagy csak az olcsóbb ételeket választják. Ezen kívül, az éttermek egyre inkább a szervizdíjban látják a megoldást a bérek növelésére, mivel a szervizdíj adózása kedvezőbb, mint az árbevétel utáni adó.
Az éttermesek egyetértenek abban, hogy ahol bevezetik a szervizdíjat, ott csökken a borravaló összege. Ezért egyes szakértők szerint az államnak is fontolóra kellene vennie a szervizdíj jogi szabályozásának pontosítását, hogy a vendégek ne legyenek meglepve fizetéskor
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Kovács László javasolja, hogy az éttermek csak a bruttó árat tüntessék fel az étlapon, ami már tartalmazza a szervizdíjat is, hogy az árak összehasonlíthatóbbak legyenek a vendégek számára.
Kapcsolódó cikkeink
NGM – Miért nem adómentes a gyakorlatban a borravaló?
Orbán Viktor miniszterelnök pénteki Kossuth Rádiónak adott interjújában kifejtette: a…
Tovább olvasom >Nagy magyar borravalókörkép
A digitális fizetés és a számlába beépített szervizdíj terjedésével folyamatosan…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >