A szervizdíjakat emelik a hazai éttermekben
Az elmúlt időszakban egyre több étterem dönt úgy, hogy nem az ételek és italok árában tükrözi a vendégek felé a költségeket, hanem inkább a szervizdíjat emeli meg. Az erősödő infláció, az energiaárak emelkedése és az alapanyagok drágulása miatt a vállalkozások úgy érzik, hogy az ételek árában lélektani határokhoz értek, ezért alternatív módon, a szervizdíj emelésén keresztül hárítják át a költségeket a vendégekre.
Az elmúlt időszakban egyre több étterem vezeti be vagy emeli meg a szervizdíj mértékét, hogy kompenzálják a költségnövekedést. A vendégek számára egyre gyakoribb az ilyen típusú díjak találkozása, amikor az étlapon már nem csak a fogyasztói árat, hanem a szervizdíjat is feltüntetik. A szakértők szerint az éttermek átlagosan legalább 10%-kal emelik a kereseteket, ami a munkaerőhiány miatt szükségszerű – mutat rá a Portfolio.
Az éttermek azonban szembesülnek azzal a problémával, hogy a magas árak miatt a vendégek kevesebbet járnak étterembe, és kevesebbet is fogyasztanak, vagy csak az olcsóbb ételeket választják. Ezen kívül, az éttermek egyre inkább a szervizdíjban látják a megoldást a bérek növelésére, mivel a szervizdíj adózása kedvezőbb, mint az árbevétel utáni adó.
Az éttermesek egyetértenek abban, hogy ahol bevezetik a szervizdíjat, ott csökken a borravaló összege. Ezért egyes szakértők szerint az államnak is fontolóra kellene vennie a szervizdíj jogi szabályozásának pontosítását, hogy a vendégek ne legyenek meglepve fizetéskor
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Kovács László javasolja, hogy az éttermek csak a bruttó árat tüntessék fel az étlapon, ami már tartalmazza a szervizdíjat is, hogy az árak összehasonlíthatóbbak legyenek a vendégek számára.
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Borravalóval kapcsolatos jogszabályi módosítások
A Nemzetgazdasági Minisztérium a szakmai szövetségekkel együttműködve új intézkedéseket vezet…
Tovább olvasom >A Magyar Vendéglátók Ipartastülete üdvözli az NGM felszolgálási díjjal kapcsolatos döntését
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) üdvözli az NGM felszolgálási díjjal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >