A szervizdíjakat emelik a hazai éttermekben
Az elmúlt időszakban egyre több étterem dönt úgy, hogy nem az ételek és italok árában tükrözi a vendégek felé a költségeket, hanem inkább a szervizdíjat emeli meg. Az erősödő infláció, az energiaárak emelkedése és az alapanyagok drágulása miatt a vállalkozások úgy érzik, hogy az ételek árában lélektani határokhoz értek, ezért alternatív módon, a szervizdíj emelésén keresztül hárítják át a költségeket a vendégekre.
Az elmúlt időszakban egyre több étterem vezeti be vagy emeli meg a szervizdíj mértékét, hogy kompenzálják a költségnövekedést. A vendégek számára egyre gyakoribb az ilyen típusú díjak találkozása, amikor az étlapon már nem csak a fogyasztói árat, hanem a szervizdíjat is feltüntetik. A szakértők szerint az éttermek átlagosan legalább 10%-kal emelik a kereseteket, ami a munkaerőhiány miatt szükségszerű – mutat rá a Portfolio.
Az éttermek azonban szembesülnek azzal a problémával, hogy a magas árak miatt a vendégek kevesebbet járnak étterembe, és kevesebbet is fogyasztanak, vagy csak az olcsóbb ételeket választják. Ezen kívül, az éttermek egyre inkább a szervizdíjban látják a megoldást a bérek növelésére, mivel a szervizdíj adózása kedvezőbb, mint az árbevétel utáni adó.
Az éttermesek egyetértenek abban, hogy ahol bevezetik a szervizdíjat, ott csökken a borravaló összege. Ezért egyes szakértők szerint az államnak is fontolóra kellene vennie a szervizdíj jogi szabályozásának pontosítását, hogy a vendégek ne legyenek meglepve fizetéskor
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Kovács László javasolja, hogy az éttermek csak a bruttó árat tüntessék fel az étlapon, ami már tartalmazza a szervizdíjat is, hogy az árak összehasonlíthatóbbak legyenek a vendégek számára.
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Borravalóval kapcsolatos jogszabályi módosítások
A Nemzetgazdasági Minisztérium a szakmai szövetségekkel együttműködve új intézkedéseket vezet…
Tovább olvasom >A Magyar Vendéglátók Ipartastülete üdvözli az NGM felszolgálási díjjal kapcsolatos döntését
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) üdvözli az NGM felszolgálási díjjal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >